Lääne maavalitsus koostab Riisipere-Haapsalu-Rohuküla raudtee teemaplaneeringut ja teeb parima trassivaliku tegemiseks küsitluse.
„Raudteetrass planeeritakse täies pikkuses elektrifitseerituna koos vajalike jaamade, peatuskohtade ja toetava infrastruktuuriga. Haapsalu linna osas parima trassivaliku tegemiseks on Lääne maavalitsus koostanud küsitluse, millele saavad kõik vastata,“ selgitas Lääne maavalitsuse raudtee planeeringu projektijuht Liis Moor.
Haapsalu linnastus on peatuskohad ette nähtud Uuemõisa, Kastani piirkonda ja ajaloolise raudteejaama lähipiirkonda. Moor selgitas, et raudteejaama peatuskoht sõltub Riisipere-Haapsalu ja Haapsalu-Rohuküla raudteelõikude ühendamise lahendusest. „Nende lõikude ühendamiseks on kaks põhimõttelist lahendust: Rohuküla otseläbimurde või Õhtu kalda tupiku kaudu. Need lahendused on täpsemalt koos joonistega küsitluse juures lahti seletatud,“ ütles Moor.
Kokku on välja töötatud neli trassialternatiivi, mille kohta maavalitsus nüüd kohalike elanike arvamust ootab. „Kohaliku kogukonna arvamus on üks oluline trassivaliku kriteerium,“ rõhutas Moor.
Ta nentis, et teemaplaneeringu esimest eskiisi tutvustati 2015. aasta mais, kuid siis huvi Haapsalu lahenduse vastu peaaegu polnud. „Samas on raudtee väga suure ruumilise mõjuga objekt, mistõttu soovime otsustusprotsessi kaasata võimalikult palju kohalikke inimesi,“ rääkis Moor. „Esimese eskiisi kohaselt oli eelistatud trassikoridor Rohuküla otseläbimurre. Küsitluse tulemusi arvestame teise eskiisi koostamisel,“ lisas ta.
Moor rääkis, et ajalooliselt on Rohuküla ühendus käinud raudteetammi kergliiklusteel paikneva tupiku kaudu. Sellisel juhul ületab rong manööverdamisel Kiltsi tee kahes kohas, mis tähendaks ka autoliikluse peatamist.
Haapsalu linna üldplaneeringuga on raudteejaam planeeritud Lihula mnt viadukti kõrvale, Haapsalu-Rohuküla lõiku ette ei nähta. Teemaplaneeringu eesmärk on planeerida raudteetrass kuni Rohukülani, võimaldamaks raudteed kasutada ka Hiiumaa elanikel.
Küsitlus on avatud 10. jaanuarini ning sellele saab vastata siin.
Kui juba laristamiseks läheb, taastame ka lennuliikluse, et kohalikud saaksid paari minutiga Tallinnas tööl käija. Pileti hind ei tohi muidugi 3 eurot ületada. Lennuväli ju seisab kasutult.
Kui raudtee teha, siis sõitjate arv sõltub piletihinnast. Päris kindlasti ei pea Haapsalu-Tallinna vahet sõitma 10 vaguniga rong, piisaks kahest vagunist. Õhtu kaldale pole mingit mõtet teed ehitada, küll aga võiks see Rohukülani ulatuda. Oleks kindla peale konkurent bussifirmadele. Praegu bussiga punktist a punkti b sõites kõigub pileti hind 1.16 ja 2.10 vahel. Täiesti absurd. 20 kilomeetrit jääb 20-ks kilomeetriks. Miks on hinnad nii erinevad? Kui sama vahemaa rongipilet maksaks 1€, oleksin mina igal juhul rongireisija.
kaks vagunit-kaks bussi, kahe vaguni jaoks ehitada kümneid miljoneid maksev ja erilist hoolt ja tehnilist korrashoidu ning ohutust nõudev raudtee taristu – tulge mõistusele utopistid, selle vaguni pileti suudab korra osta ehk miljonär palts, ülejäänud rahvas kes aga rongi ei kasuta taob kaudsete maksude kaudu selle ehitust ja ekspluatatsiooni surmani
Ka minul on häbi kaasamõtlejatest, kes on rongiühenduse taastamise vastu. Ei viitsigi pikalt rääkida, ütlen vaid, et see on üks õige tegu, kui rongiühendus taastatakse ja kaasarvatud Rohukülani (mõeldes hiidlastele, vormsilastele). Suurepärane, kui see teoks saab. Hoian pöialt.
Jagatakse laskmata karu nahka! Inimesed arvavad, rong ja puha… tore ju. Aga kui palju pilet maksma hakkab … arvan, et kui see teadmine paika jõuab kaob igasugune rongisõidu isu ära ja igas vàravas ka peatust ei tule ( nagu vist loodetakse). Rikkad sõidavad autoga nii et… rong jääb pàris tùhjaks vist!
Need rongipooldajad arvavad et saavad vagunisaatjateks aga tutkit ükski porgand siin ju öõbima ei hakka ja kogu see jauramine meenutab anekdooti, kolhoos asutatud, saatke kolhoosnikke!
Tüüpiline näide. Ei tea, aga pasundab. Muidugi seisab üks rong kindlasti öösel Haapsalus! Nagu ka Viljandis jt lõpppeatustes
Kas Läänemaal ongi sellised vaenulikud ja vihkajad inimesed? Vähe sellest, ei saada aru ka rongi vajadusest. kes ei taha, ärgu tahtku. Ja kui aru ei saa, siis ei maksa ka oma lollust välja nidata! Muidugi saab panna sõitma ekspressid, mis kihutaks Tallinna tunni ajaga ja kiirrongid poolteise tunniga. Ja kellel piimarongi vaja, siis küllap saab ka poolel teel sellele ümber kobida, et mõnes teibas maha astuda! Ja muidugi on õige, kui peatutakse ka linnas sees. See, et õhtu-Kallas on lähedal, mis siis? Seda on vaja paljudele ja kui nagunii tamm on ning rong peab tegema pöörmaise Rohukülla, siis miks mitte?… Loe rohkem »
Milleks meile rong? Ikka lennuühendust on vaja!
….tàielikult praegusest linnarongist. Kes aga tingimata pàrisrongi tahab,vòib teha oma aktsiaseltsi- enamus ei pea oma maksudest doteerima vàhemuse sòidulòbu, mis kasumisse iial ei jòua. Kui juba praegu sòidavad doteeritud bussid pooltyhjalt,kust siis tulevad veel tuhanded rongisòitjad pàevas ??
Ei ühtki mõistlikku ega asjakohast kommentaari. Nagu ikka. Ma arvan, et 2. variant on kõige odavam ja konservatiivsem ka. Las kergliiklustamm jääb nagu on. Uuemõisa jka Haapsalu vahele pole rohkem peatusi vaja. Nagu varemgi oli. Aga Ungrusse….?
Meil on ju piletimüük ja ootesaal raudteejaamas!
Miks peaks rongi peale minema siis kilomeeetrite kaugusele!?
Las kiirrong käib ikka Haapsalust Tallinna ja postirong Rohukülast, peatudes igas peatuses!
Praegusel ajal müüvad pileteid rongides reisisaatjad ja tegutsevad jaamahooned on ainult Tallinnas ja Tartus.