Marko Pomerants. Foto: riigikogu kantselei
Vikerraadios räägiti täna Pariisi kliimakokkuleppest ja sellest, mida iga inimene saab ise ära teha – näiteks kasutada isikliku auto asemel ühistransporti, näiteks rongi.
Saate üks külalistest IRLi poliitik Marko Pomerants ütles, et Rakvere ja Tallinna vahel on raudteeliiklus tõesti võimalik. „Aga ma ei ole nii optimist arvamaks, et see Haapsalu ja Tallinna vahel toimuma hakkaks,“ nentis Pomerants.
„Ma lihtsalt olen selline tuntud skeptik,“ põhjendas Pomerants Lääne Elule oma arvamust. „See ei tähenda, et ma ei oleks valmis eksima. Ma tean kõiki neid jutte, et asi pole ju üldse keeruline, pool maad rööpaid on ju olemas ja ainult natuke on veel jäänud, aga kui me realistliku pilguga vaatame, kui palju on Läänemaal inimesi ja kõiki debatte ühistranspordi investeeringute suurusest, siis ma ei ole nii optimist, et usuks selle plaani realiseerumisse.“
Pomerantsi skepsist ei vähenda ka ASi Lääne Raudtee lubadus raudtee füüsiliselt oma kulu ja kirjadega valmis ehitada nii, et riigi kanda jääks dotatsioon reisirongige käigushoidmise eest.
„See tundub liiga ilus, et olla tõsi. Mina ei ole muidugi see, kes on valmis raha sellesse raudteesse panema. Ju need inimesed teavad, mida nad räägivad, aga ma ei ole kindel, et see ainult dotatsiooni taga on,“ märkis Pomerants.
Pomerants on samas seda meelt, et rongiliiklus on keskkonnasõbralikum kui bussiliiklus, samuti mugavam ja ohutum Ka IRLis on Pomerantsi sõnul inimesed, kes Haapsalu raudtee taastamise mõtet toetavad.
„Ega neile ei saa midagi ette heita, sest visioon on ju õige, kuid taas – tuntud skeptikuna näen, kui aeglaselt mõned otsused tekivad. Asi ei ole Taavi Rõivase valitsuses, vaid valitsuses kui sellises,“ selgitas Pomerants, lisades, et tema on vana inimesena juba kolme valitsuse tegemiste juures olnud.
„Selle kogemuse põhjal ma ei julgeks Haapsalu raudtee tegemise peale mürki võtta.“
et ärgem lootke siin liialt kes tahavad uskuda uskuge asenduseks toodi ju teile punane junn linnavahele sõitma ka sellest küllalt pole ? ehhh
no keda see kotib mida pomerants usub
Ikka kaubaveoga raudtee tulgu,siis on asjal mõtet rohkem.
Kas sa tõesti ullike arvad, et kaubavedude jaoks on teistsugune raudtee või oled lihtsalt soe õhk?:)
Loomulik,et ta ei usu,majandus on meil alla käinud.Millal saab stagnatsioonipartei oma õige koha,millal majandus kas või 1 % võrra kasvab?…..Pomerants lubas sügisel Martna tulla,pole kuulda tast ei kippu ega kõppu,vist lõi kartma.
Marko arvamus ei lähe nagu eriti korda.Tema saamatus,võimetus avaldus ju selgelt Padaoru sündmuste ajal mis lõppesid tänu juhusele ilma inimohvriteta.
Kelle järgi me joondume Pomerants,Parts,elamislubade skandaalis figureerinud Ken Marti jne.
Isiklikus plaanis kena inimene luuletab ja puha aga ……… ????
ta hakkab varsti ka luuletaja penssi saama
eelmisega väga nõus ja tahan veel öelda, et miks Eesti ei võta üle Euroopas rongiliikluse ülesannet? Meil ongi juba tekkinud see, mida Euroopa püüab vältida – nn “suurtallinn”.
Euroopas on rongiliikluse ülesanne lihtne – vedada inimesed tööle, kooli jm ehk tema peamine põhjus on see, et ei tekiks nn Suur-Tallinnat ning riigi areng ei kontsentreeruks ühte piirkonda, sest regionaalne ja ühtlane areng on riigile pikas perspektiivis kasulikum. Teiseks on EL nn kliimaeesmärkide täitmiseks kaasatud ka transpordisektor, mis Eestis on suhteliselt hõlmamata, sest elektriraudtee on keskkonnasäästlikum ja investeeringu eluiga kordades pikemaajalisem. Ja siis tulevad need kõik muud, liiklus ohutum, ummikus olematud, reisijatele mugavam jne. Kui võtta tänapäevane raudtee infrastruktuur ja rongikoosseis siis sisuliselt peaks saama Tallinna alla 40 minutiga. Ma arvan, et kõige suuremad vead on need, et lähtutakse… Loe rohkem »
?
eelmisele: vaata lõuna ajal ei sõidagi see rong, ka Tallinnas ei sõida linnalähedane rong10.00-st kella 14.00-ni, niiet “kolmapäevasel päeval lõuna ajal” rong ei sõida. Ja mida siin koguaeg rõhutada, et pole kasulik, pole kaupa, mida vedada. Kas ükskord ei võiks ka midagi riik vähemate inimeste heaks teha. Veel 1 mõte – autoomanikele maanteemaks ja selle raha eest doteerida raudtee sõitu ja üldse ühistranporti, et siis ühistransport tasuta! Küllap oleks siis õhusaastajaid vähem, liiklus turvalisem jne.
Seda juttu lugedes jääb mulje, et Haapsalus elab 100 000 ininest ja see linn on turistide meka. Aga ikkagi jääb küsimus rippuma, mida või keda hakkab see rong vedama näiteks veebruari kuu keskel kolmapäevasel päeval lõuna ajal? Kas on ikka mõtet selle 2-3 suve ürituse ja käputäie Tallinnas töötava inimese tarvis miljoneid investeerida? Tean isiklikult inimesi, kes käivad Tallinnas autoga tööl. Nad ei hakkaks rongiga käima ka siis, kui see oleks poome odavam, sest autoga on endiselt mugavam ja saab kodu uksele ligemale.