Keskerakonna esimees Edgar Savisaar süüdistas enne kongressi suuremaid meediakanaleid selles, et nad on teinud kampaaniat konkurentidele ning et Savisaarel endal on raske pildile pääseda.
Ajalehtede Liidu tegevdirektor Mart Raudsaar kirjutab Postimehes, et olukorra selgitamiseks tellis ta meediamonitooringufirmalt Edgar Savisaare ja Kadri Simsoni kajastuse võrdluse nädala jooksul enne Keskerakonna kongressi suuremates Eesti meediakanalites: Postimees paberil ja veebis, Eesti Päevaleht, Delfi ning ERRi kanalid ETV, ETV2 ja ETV+.
17.–23. novembrini mainiti Savisaart 130 ning Simsonit 91 korda. Eesti Keele Instituudi emotsioonidetektori abil hindas ta, kas Savisaart või Simsonit nimetati positiivses, negatiivses või neutraalses kontekstis. Savisaart mainiti kogu vaatlusaluse ajavahemiku vältel positiivses kontekstis 36 protsendil juhtudest ning Kadri Simsonit vastavalt 46 protsendil juhtudest. Kuna Savisaare kajastuse maht oli Simsoniga võrreldes suurem, siis mainiti teda absoluutarvudes positiivselt tegelikult rohkem kui Simsonit.
Seega ei vasta tõele väide, nagu oleksid suured meediakanalid enne Keskerakonna kongressi massiivselt Simsonit toetanud.