Veoettevõtte Mullo Transport baass on Taeblas. Foto: Mullo Transport
Teist korda peaministri ametisse asunud Taavi Rõivas ütles, et kütuseaktsiisi otsene mõju mootorikütuste hindadele peaks olema 5 senti liitrilt aastas ning soovitas maainimestel kaaluda säästlikuma auto ostmist.
„Kütuseaktsiisi tõus oli ametnike pakutud üks valik, mis tundus märksa valutum kui näiteks automaksu kehtestamine. Kütuseaktsiisi väikse tõusu – viis senti liitri pealt aastas – mõju inflatsioonile on 0,2%. See on märksa mõistlikum kui automaksu kehtestamine,“ rääkis Taavi Rõivas.
Küsimusele, et kas näiteks maainimesed, kes on sunnitud kütuse peale palju kulutama, ikka suudavad hinnatõusu taluda, soovitas Rõivas kaaluda säästlikuma sõiduvahendi soetamist.
„Kui võrdleme aktsiisitõusu nafta hinna kõikumisega, mis on olnud mitukümmend senti ühe aasta jooksul, siis ma väidan, et seda mõju ei pruugi isegi tunda. Viie sendi mõju on kohati tugevalt üle dramatiseeritud. Ütleme nii, et pikemas vaates on kindlasti võimalik ka konkreetseid valikuid teha, soetada säästlikumaid sõidukeid,“ märkis Rõivas.
Kütuseaktsiisi tõusu mõju ulatub kaugele
„Kindlasti mõjutab see [kütuseaktsiisi tõus] meid negatiivselt,“ ütles Mullo Transport üldjuhataja Jaak Mullo. „Suure tõenäosusega peab selle kinni maksma klient, sest meie ei suuda kedagi doteerida.“
„Aktsiisitõusu mõju ulatub kaugele, nentis Mullo. Veohinna tõusuga lähevad kallimaks ka paljud kaubad ning selle hinnatõus maksab kinni klient, kes ise võib-olla autoga ei sõidagi ega ühistransporti ei kasuta.
„See ei ole tõsiseltvõetav,“ kommenteeris Jaak Mullo Taavi Rõivase soovitust soetada säästlikumad autod. „Kui tuleb uus hinnatõus, kas siis ostame jälle uued autod?“
Mullo Transport pakub oma 40 autoga veoteenuseid Eestist väljaspoole. „Vedaja jaoks on kutusehind alati tundlik teema.“
„Aga olgu see Rõivase jutt nii nagu ta oli, ega meil paremat [tema asemele peaministriks] ikka panna pole,“ mahendas Jaak Mullo oma kriitikat.
Jaagul on õigus, kütusehinna tõus tõstab kõigel hinda. Kui vähegi seotud transpordiga ühest kohast teise…. ja selle kõik maksame kinni meie… olenemata sellest kas ise autoga sõidame või mitte… arvata oligi ju, et kuskilt on vaja riigile raha juurde tekitada, et mõni oma lubadustest ka teoks teha…
Kes sul keelab liisida ja rasket raha teenida, selleasemel vingud tegijate kallal.
Mis ülesehitamine see on,kui kõike liisida!
Mõistlik ongi liisida, jutu järgi tundud “Boki vend” olevat!
Viirad ja x kas olete ise midagi sellist ülesehitanud nagu Jaak. Mõelge ennem kui tulete oma ajuvaba mulaga lagedale.
Mitu klassi haridust sellel Jaagul on? Tundub neli klassi,kui ta nii kitsa silmaringiga on-pole Rõivasest paremat!!!!
Jaak puhub hambasse! Kütuseaktsiis mõjutab teda kõige vähem, krusal lastakse paagid piiritaga täis ja kogu lugu. Teine tera on liisinguga,krusad, haagised arvutid,mobiilid kõik on seal! Kes maksab selle kinni? Mitu liisingukontorit on kinni pandud? Vastupidi on juurde tulnud!
5 s liiter võrdub ca 60€ veoka paagi pealt (1200l paak), 40 auto pealt 2400€, kaks paagitäit kuus on 4800, aastas 57 600 €. Midagi ikka läheb maksma!!