Haapsalu Raudtee loodab taristu väljaehitamisele uue valitsuse toetust

Kaire Reiljan

kaire@le.ee

Aarne TaalAarne Taal. Foto: Urmas Lauri

Haapsalu Raudtee juhatuse liige Aarne Taal loodab, et pärast parlamendivalimisi on võimalik alustada läbirääkimisi Riisipere-Rohuküla raudtee 60-kilomeetrise lõigu väljaehitamiseks.

Usun, et peale valimisi räägime raudteest õigemalt. Kõik erakonnad on raudtee tähtsust kõrgel hoidnud. Reformierakonnas on pooled poolt ja pooled vastu. Teised erakonnad räägivad raudteest väga tõsiselt. Ma arvan, et peale 1. maid hakkame raudtee taastamisest rääkima tõsisemalt," ütles Taal BNS-ile ja lisas, et eesmärk on jõuda kontaktvõrguga raudteeni, millel on raudbetoonliiprid ja kokkukeevitatud relsid, et rong saaks sõita maksimaalse kiirusega.

"Meil on eelprojekt olemas. Hind sõltub hanke tulemusest, aga kalkulatsiooni järgi see on umbes 60 miljonit, mis on vähemalt kaks korda odavam kui maantee ehitamine," märkis Taal.

Riisipere raudtee pikendust opereeriv Haapsalu Raudtee soovis Riisipere-Haapsalu-Rohuküla raudtee muldkeha koos jalgratta- ja terviseteega võõrandada kas riigile või AS-ile Eesti Raudtee, kuid MKM ei olnud pakkumisest huvitatud. Praegu kasutab Põhja-Läänemaa Spordi- ja Turismiobjektide Halduskeskus raudtee muldkeha ja pealisehitust tasuta lepingu alusel, mis lõpeb aga 1. mail.

"Tammi hädapärased hoolduskulud pole märkimisväärsed, küll aga nõuaks normaalhooldusega kaasnev mürgitamine ligi sadadesse tuhandetesse eurodesse küündivaid rahalisi mahutusi. "Finantsvahenditega on niimoodi, et me oleme raudteele kogu aeg peale maksnud," rääkis Taal.

 

Kommenteeri
Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt ja nende sisu ei ole muudetud. Seega ei pruugi kommentaariumis tehtud avaldused ühtida toimetuse seisukohtadega. Lääne Elul on õigus ebasobilikud kommentaarid kustutada.
Teavita mind
10 Kommentaari
Inline Feedbacks
View all comments
Kuna järjepidevus
9 aastat tagasi

…peab kestma,siis saab omanikuks uuesti riik, mis selle 300 euri eest maha müüb uuesti Taali lastele…

Kysimus
9 aastat tagasi

Kui see raudtee ka ykskord tuleb (kui tuleb 😉 ) siis kes saab selle omanikuks!? Või teeme rahva rahaga … ja veidi aja pärast on jälle keegi järsku omanik. Nii on ju mõnegi asjaga varem siin ilmas juhtunud!

Aga hr.Taal
9 aastat tagasi

…väärib kindlasti Guinessi rekordiraamatusse pääsemist Eesti kõigi aegade parima äritehingu eest. Osta miljoni krooniga (väikese Haapsalu maja hind) raudtee,müüa rööpad u.40 miljoni eest maha teeb vääga ilusa kasumi protsendi. Ning kirsiks tordil oleks kindlasti paari miljoni euriga raudtee muldkeha riigile tagasimüümine…

ostis
9 aastat tagasi
Reply to  Aga hr.Taal

1 krooniga

need
9 aastat tagasi

klounid loodetavasti kes seda oma valmiste jaoks kasutavad 😀
Aga loodame, et me õnneks seda klounaadi ei näe

Jõuluvana
9 aastat tagasi

kes selle raudteega sõitma hakkab?

Kui raudteed
9 aastat tagasi

…on nii väga vaja.siis võiks ju hr. Taal teha selleks aktsiaseltsi. Kuna kaubavedu pole ega tule(seepärast raudtee ju suleti), siis peab piletihind väga kõrge olema. Ja kindlasti pole 80 % inimestest nõus oma maksudega doteerima vähemuse sõidulõbu….

mailis
9 aastat tagasi
Reply to  Kui raudteed

Väga õige jutt. Mõni inimene on ometi ka läänemaal normaalse mõistusega.

Tegelikult
9 aastat tagasi

Kui Reform või IRL saavad valitsusse, siis võime jah unustada. Valimiste eelselt on Reform aus ja ei lubagi kuid IRL-st mõned lubavad vägagi kuid peale valimisi unustavad nemadki.

eesti+vabaks
9 aastat tagasi

Juba mõne päeva pärast, siis kui pühad lihtsameelsed on oma valiku teinud, võivad poliitikud neljaks aastaks jälle unustada teema, et milline partei ehitab pikima raudteeliini Tallinnast Haapssallu.