Saarte Hääl: Palo kindlustab end uute parvlaevade hilinemise vastu

Urmas Lauri

urmas.lauri@le.ee

ParvlaevTallinna Sadam sõlmis Poola laevatehasega Remontowa Shipbuilding ja Türgi laevatehaksega Sefine Shipyard lepingud nelja uue parvlaeva ehitamiseks mandri ja Eesti suursaarte vahelistele liinidele, kummaski laevatehases ehitatakse kaks parvlaeva. Repro

Majandusminister Urve Palo tutvustas veel eelmise aasta lõpus riigikogule parvlaevaliiklust puudutavat uut seaduseelnõu. Eelnõu näeb ette saartevahelise laevaliikluse hädaolukorra seadusesse kirjutamist, otselepingute sõlmimise võimalust ja samadel liinidel kommertsvedude keelamist, kirjutab Saarte Hääl.

Esimesest ehk parvlaevaliikluse elutähtsaks teenuseks kuulutamisest on räägitud juba pikalt, aga teised kaks ettepanekut vormusid majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumis eelnõuks suhteliselt ootamatult. Riigikogus puhkes pärast Urve Palo ettekannet tuline arutelu, sest nii IRL-i kui ka koalitsioonipartnerist Reformierakonna saadikud polnud kindlad ministri ettepanekute vajalikkuses, kirjutas eilne Eesti Päevaleht.

Riigikogu IRL-i fraktsiooni liige Tõnis Palts väljendus võrdlemisi kriitiliselt. “Selle eelnõu detailides on nii palju jama ja see on praegusele ettevõtjale olemuslikult tagasiulatuva mõjuga [seadus jõustuks juba 1. jaanuaril 2016]. Sellist lollust ei ole Eestis ammu tehtud ja mul on piinlik, et Urve Palo on sellise rumaluse üldse lauale toonud,” pahandas Palts. “Kui praegu saab praamiomanik pidada läbirääkimisi laevadele rakenduse leidmiseks juba lepingu lõppedes, siis seadusemuudatusega ei ole tal aimugi, kaua ta pärast lepingu lõppu tegelikult saarte vahet edasi sõitma peab.”

Kommenteeri
Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt ja nende sisu ei ole muudetud. Seega ei pruugi kommentaariumis tehtud avaldused ühtida toimetuse seisukohtadega. Lääne Elul on õigus ebasobilikud kommentaarid kustutada.
Teavita mind
0 Kommentaari
Inline Feedbacks
View all comments