Elion teatab oma pressiteates, et toob 1. augustist turule kiireima erakliendi internetiühenduse alla- ja üleslaadimiskiirusega 300Mbit/s. Ühtlasi muudab ettevõte eKodu ja Kodulahenduse internetipakettide hindu ja kiiruseid.
1. augustist toimuv muudatus puudutab umbes 90 000 klienti, ligi 100 000 kliendi jaoks jääb Elioni internetiühenduse hind endiseks.
- 30M/10M paketi klientide kiirus tõuseb, asendudes kiirusega 40 Mbit/s /10 Mbit/s ning kuutasu tõuseb 2 euro võrra.
- Seniste 30 Mbit/s /10 Mbit/s paketi klientide jaoks lisandub uus valik Internet 20 Mbit/s /5 Mbit/s paketi näol, paketi hinnaks saab 21 eurot.
- 12 Mbit/s /1 Mbit/s ja 50 Mbit/s /50 Mbit/s pakettide kuutasud tõusevad 1 euro võrra. 100 Mbit/s /100 Mbit/s paketi kuutasu tõuseb 2 euro võrra.
- Pakkumisse lisandub ka uus pakett 300Mbit/s/300Mbit/s, hinnaga 33 eurot.
Elioni eraklientide üksuse juht Silver Soomre ütles ettevõtte pressiteate vahendusel, et klliendid ootavad Elionilt Eesti parimat teenust ning internetikasutajate ja TV-vaatajate kasvavate ootustega kaasaskäimine eeldab pidevaid investeeringuid tehnoloogiasse.
„Oleme pikka aega hoidunud hindu tõstmast, hoolimata teenuse pakkumiseks tehtavate kulude kasvust ning investeeringutest, mis on viimastel aastatel ületanud 30 miljonit eurot aastas,“ selgitas Soomre. „Ent kuna meie internetiteenuse hinnad on püsinud pikka aega kriisieelsel tasemel, samal ajal kui tarbijahinnaindeks on alates 2007. aastast tõusnud rohkem kui 35%, on mõningane hindade korrigeerimine hädavajalik.“
Elionil on Eestis ligi 315 000 klienti ning ettevõte annab tööd üle 1600 inimesele.
Tarbija võib sideteenuse lepingu muudatuste tõttu üles öelda
Tarbijakaitseamet tuletab inimestele meelde, et kui sideettevõtja muudab tarbijaga sõlmitud sideteenuse lepingu tingimusi, siis on tarbijal õigus leping üles öelda, kui ta ei ole muudatustega nõus.
Elektroonilise side seaduse kohaselt peab sideettevõtja tarbijat teavitama sideteenuse lepingu muutmise kavatsusest vähemalt üks kuu ette ning esitama teates selgitused selle kohta, et tarbijal on õigus muudatustega mittenõustumise korral leping üles öelda. Tarbija teavitamiseks võib sideettevõtja avaldada teate oma veebilehel või veebilehe puudumisel vähemalt ühes üleriigilise levikuga päevalehes.
Tarbijal tuleb seejärel teha valik, kas ta nõustub uute tingimustega või ütleb lepingu üles enne uute tingimuste jõustumist ja valib endale sobivama sideteenuse pakkuja. Kui tarbija otsustab lepingu üles öelda seoses selle muutmisega sideettevõtja poolt, ei ole sideettevõtjal õigust nõuda temalt leppetrahvi.
Juhul kui sideettevõtja esitab siiski tarbijale leppetrahvi tasumise nõude, tuleb tarbijal esitada ettevõtjale kirjalik kaebus. Kui tarbija 15 päeva jooksul ettevõtjalt kaebusele vastust ei saa või pole saadud vastusega rahul, siis on tal õigus esitada kaebus tarbijakaitseametile, ameti kaudu tarbijakaebuste komisjonile või kohtule.