Koela külarahvas otsustas paluda Lääne-Nigula valda, et vald esitaks maanteeametile avalduse kiirusepiirangu kehtestamiseks Harju-Risti-Riguldi-Võntküla maanteel.
Lääne-Nigula valla keskkonna- ja kommunaalnõunik Olev Peetris kinnitas, et vallarahvas teavitas vallavalitsust Koela küla läheduses valitsevast liikluskorralduslikust probleemist. “Koela külakeskus asub kahe riigimaantee vahel,” selgitas Peetris.
Linnamäe suunas möödub Koelast Harju-Risti-Riguldi-Võntküla maantee ning teiselt poolt küla läheb Oru-Tagavere maantee.
Praegu võib seal sõita maksimaalse lubatud sõidukiirusega ehk 90km/h. “Seal on halva nähtavusega kohti. Külast väljasõidud on pimedad ning bussipeatustes peatuvad liinibussid vähendavad nähtavust veelgi enam,” rääkis Peetris.
Lisaks piirkiirusega sõitjatele on ette tulnud ka seda, et Koela kandis on oma oskusi proovile pannud raske jalaga liiklushuligaanid.
“Seal on olnud mitmeid ohtlikke olukordi, kuid õnneks pole veel midagi hullu juhtunud,” ütles Peetris. Tema sõnul liigub neil mustkattega teedel jalgrattureid ja kepikõndijaid, kes on liikluses eriti ohustatud.
“Vald esitas algselt maanteeametile avalduse kiirusepiirangu kehtestamiseks Harju-Risti-Riguldi-Võntküla maanteel, kuid möödunud pühapäeval toimunud külakoosolekul jõudis meieni info, et sama olukord valitseb ka Oru-Tagavere teel,” rääkis ta.
Seetõttu pole nad sellel maanteel piirangu kehtestamiseks veel avaldust esitada jõudnud. “Kiirusepiirang võiks Koela küla lähistel olla 50km/h,” pakkus Peetris.
Maanteeameti Lääne regiooni peaspetsialisti Urmas Robami sõnul saabus vastav avaldus neile alles hiljuti ning on edastatud liikluskorralduse osakonnale. “Eksperdid lähevad kohale ning vaatavad, kas olukord vastab avalduses kirjeldatule,” rääkis Robam.
“Situatsiooniga tutvumine eeldab elanikega vestlemist ja mööduvate autode sõidukiiruse mõõtmist,” selgitas ta. Kuna taotlus on alles värske ei osanud Robam hetkel öelda, kui kaua võib aega minna enne kui maanteeamet kiirusepiirangu kehtestamise osas oma otsuse teeb.
“Kiirusepiiranguks peab olema reaalne vajadus. Liiga kergekäeliselt ei saa hakata märke püsti panema, sest see devalveerib liiklejate jaoks nende väärtust ja olemasolevatestki ei peetaks siis enam kinni,” nentis Robam.
need kurvid on kohalike rallisõitjate maiuspalad ja nagu kuulda siis ka nt. linnast motikamehed armastavad seda kasutada nagu Pirita ringrada
Need kurvid peaks juba piisavalt kiirust piirama.
jee need huligaanid siis kiirust ületavad kui keegi mõõdab, ralliklubisse see ju üle põllu näha.