Puulaevaselts Vikan ehitab sel aastal 100-aastaseks saavale jäälõhkujale Suur Tõll juba teist päästepaati, teatab puulaevaselts oma kodulehel.
Seekord on tegemist väga huvitava väljakutsega. Tegemist on sisemootoriga päästepaadiga, millel on kraveelplangutus klinkerplangutuse asemel. 8-meetrine paat peab päästepaadina olema väga tugev ja vastupidav, kuid ei tohi olla liigselt raske.
„Meie jaoks on ülimalt oluline anda üle väga hea kvaliteediga paat“, räägib meister Jorma Friberg. „Kogu asi algab sobiva materjali valikust, samuti peab olema piisavalt aega, kiirustades peab leidma kompromisse, mis ei tule paadi elueale kasuks“. Plaan on paat üle anda suvel.
Tammine emapuu saadi koostöös RMK-ga Põhja-Eestist.
Puitmaterjali välja valimisel olid suureks abiks Andres Uusi kogemused. Andres on ülipika kogemusega puitkonstruktsioonide ehitaja ja ka õppejõud, kes on Vikani ettevõtmistes korduvalt õla alla pannud.
Töid saab tulla jälgima Vikani sõpradele juba tuttavas Raudteejaama Kaubaaidas Haapsalus.