Väinamere Liinid: ühendused saartega nõuavad uusi laevu

Riina Tobias

riina.tobias@gmail.com

Suurenenud suvine nõudlus Eesti saartele sõitvatel laevaliinidel nõuab uusi investeeringuid laevadesse ja infrastruktuuri, samuti oleks aeg muuta piletimüügi süsteemi, leiab Väinamere Liinide juht Urmas Treiel.

Treieli sõnul on Kuivastu–Virtsu liinile lähiaastate perspektiivis vaja tippaegadel kolmandat laeva ning kaugemas perspektiivis võiksid laevad väljuda iga 20 minuti järel, teatas Väinamere Liinid BNSi vahendusel.

“See eeldab uut laeva ning riigi poolt kehtestatud tänase keerulise piletimüügikorralduse olulist lihtsustamist – mõistlik oleks rakendada sama hinnastamist, mis oleks sillagi puhul, ehk pilet oleks ainult sõidukil, mitte eraldi reisijatel. Praegu kulub ühe laevatäie piletite müügiks tippaegadel täpselt väljumiste vahe jagu aega ehk 35 minutit,” nentis Treiel.

Hiiumaa külaliste arv on oluliselt kasvanud, näiteks tipp-päevadel on teenindatud sõidukite arv hüpanud varasemalt 800-lt koguni 1200-le sõidukile.

“Heltermaa-Rohuküla liinil on vaja kaht suurt parvlaeva Hiiumaa-sugust laeva. Esmalt tuleb süvendada kanaleid ning seejärel saaks kahe suure laevaga panna väljumised käima iga tunni ja 10 minuti tagant. See võimaldaks suurendada liini võimsuse praeguse graafikuga võrreldes pea kahekordseks,” hindas Treiel.

Mõelda tuleb ka teise Hiiumaa liini – Triigi-Sõru – peale. “Ka seal on tänane võimsus end nõudluse juures ammendanud. Tuleb ehitada uus laev, mis on olemasolevast laevast suurem. Samuti tuleb uurida, kas on üleveovõimsust võimalik suurendada uute sadamapaikade valikuga. Riik meie ettepanekul praegu selle uurimisega tegelebki,” ütles Treiel.

Kommenteeri
Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt ja nende sisu ei ole muudetud. Seega ei pruugi kommentaariumis tehtud avaldused ühtida toimetuse seisukohtadega. Lääne Elul on õigus ebasobilikud kommentaarid kustutada.
Teavita mind
0 Kommentaari
Inline Feedbacks
View all comments