Läänlane avas Haapsalu toiduhindu võrdleva veebilehe

Riina Tobias

riina.tobias@gmail.com

Lääne Elu kokku pandud ostukorv oli ostukompassi andmeil soodsaim kaubamaja Konsumis, peamiselt hakkliha hea hinna tõttu, kuid odavat hakkliha ei õnnestunud Lääne Elul poest üles leida. Foto: Katrin Pärnpuu
Lääne Elu kokku pandud ostukorv oli ostukompassi andmeil soodsaim kaubamaja Konsumis, peamiselt hakkliha hea hinna tõttu, kuid odavat hakkliha ei õnnestunud Lääne Elul poest üles leida. Foto: Katrin Pärnpuu

Haapsallane Andrei Fofilov käivitas iga päev uueneva toidupoodide kauba hinnavõrdlussüsteemi „ostukompass”.

Veebruaris avatud veebilehel ostukompass.ee saab praegu võrrelda viie Haapsalu toidupoe (Rimi, Selver, Maxima, kaubamaja Konsum, Säästumarket) ligi saja toote hinda.

Ostukompassi kasutamine on tasuta. Hindade võrdlemiseks tuleb end veebilehel registreerida — selleks et süsteem saaks hindade võrdlemisel arvestada tarbija kliendikaarte, selgitas Fofilov.

Edasi tuleb valida tooted, mille hinda võrrelda. Fofilovi sõnul on ostukompassis need kaubad, mida inimesed ostavad tihti, kuid mis hinnalt poodides märgatavalt erinevad.

„Näiteks leiba pole — leiva hinnavahe on poodides väga väike,” ütles Fofilov.

Toodete hindasid uuendab Fofilov käsitsi iga päev. Võtab administraatorprogrammiga tahvelarvuti kaasa ja käib poed läbi. Vahel jääb poering tegemata nädalavahetusel, kuid siis hinnad tema sõnul ei muutu ja lehele tuleb ainult märkida, mis on otsas.

„Esimest korda läks umbes kolm tundi, nüüd läheb kaks,” lisas ta.

Hinnauuendused üritab Fofilov teha iga päev enne kella viit, sest siis lõpeb tööpäev ja suundutakse poodi.

Fofilovi sõnul jälgib ta ka toote kvaliteeti ja seepärast ei ole karta, et näiteks ühes poes märgatavalt madalama hinnaga toode oleks tegelikult lihtsalt kehv. Kui juurvili ikka mäda on, märgib Fofilov ostukompassi, et toode puudub.

Kui kvaliteet on ühtlaselt hea, valib Fofilov ostukompassi odavama toote. Näiteks mitut sorti korraliku kvaliteediga roheliste õunte puhul märgib üles odavaima sordi hinna ja paneb toote nimeks lihtsalt „roheline õun”.

Ka suure soodustusprotsendiga tooteid, mille realiseerimisaeg on lõppemas või lõppenud, Fofilov ei arvesta. Küll aga tavalisi tooteid, mis on soodsamad kliendikaardiga.

Ta rääkis, et esialgu küsiti temalt poodides, mida ta teeb. Fofilov selgitas ja jättis oma visiitkaardi. Fofilovi sõnul on ta täheldanud, et kui mõni suurema hinnavahega toode pikemat aega ostukompassis üleval on, siis poed vähendavad selle hinda.

„Inimesed küsivad mult: mis trikk on? Kuidas sa ise raha teenid?” rääkis Fofilov. Ta selgitas, et praegu on veebilehel veidi üle saja kasutaja, kui neid rohkem koguneks, müüks ta reklaamipinda ja teeniks raha.

Kasutajatele on aga ostukompass praegu tasuta ja jääbki olema tasuta. „See on sotsiaalprojekt,” kinnitas Fofilov.

Ostukompassi juures on kalkulaator, mis arvutab, kui palju kasutaja tänu ostukompassile kokku hoiab, ja salvestab selle. „Abikaasa arvutas, et meie veebruarikuine toiduraha oli umbes 100 eurot väiksem,” tõi Fofilov näite.

Ostukompassi loomise mõte tuli Fofilovil poolteist aastat tagasi, aasta tagasi alustas ta programmeerimist ja veebruaris oli süsteem valmis.

Praegu töötu Fofilov on varem töötanud laeva toiduga varustajana, st võrrelnud poodides toiduhindu. „Jah, vahe oli seal olemas, aga šokeeriv, kui suured vahed siin väikelinnas on,” selgitas Fofilov ajendit.

Praegu töötab ostukompass ainult Haapsalus, kuid süsteem on valmis ka teiste linnade jaoks — tuleb vaid leida inimesi, kes käiksid poes hindasid uuendamas.

KOMMENTAAR

Katrin Bats, Rimi kommunikatsioonispetsialist:

„Eestis tehakse väga palju ostukorvivõrdlusi, me jälgime neid ja ise ka võrdleme. Arvan, et Rimi on hindadega sellel kohal, kus ta olla tahab.

Kuni ta kedagi ei sega, pole meil selle vastu midagi. Kindlasti on ettevõtmine üllas ja tore, aga me ei muuda ühe poe hindasid, sest üks mees käib jälgimas. Kui hinnad on muutunud, siis muudel põhjustel.”

Annika Vilu, Selveri avalike suhete juht:

„Selliseid asju üle Eesti teevad paljud. Need projektid on positiivsed, kui info on päevakohane ja õige. Päris palju on juhtunud, et pole õige info ja inimesed kirjutavad meile, et miks pole õige!

Seda lehekülge ma ei tea, aga kui korrektselt tehakse — väga tubli ja suur ettevõtmine.

Kõikides Selveri poodides on samad hinnad, lokaalsed on üksikud kampaaniad. Ainult ühe lehe pärast me kindlasti pokasuhhat ei tee.”

Lääne Elu katsetas ostukompassi

Registreerisime lehel ja märkisime, et meil on kõigi poodide sooduskaardid. Valisime ostukorvi pool kilo heledat viinamarja, liitri piima, karbi Tallegi M–suuruses mune, pudeli Felixi ketšupit, kilo sea–veisehakkliha, kilo suhkrut ja pooleliitrise Saku Originaali.

Ostukompass näitas, et odavaimalt saab kauba kätte Konsumist (11.59), kõige kallimalt Rimist (13.36). Seega kokkuhoid tänu ostukorvile — 1,77 eurot. Samuti näitas ostukompass, et Säästumarketis Saku Originaali pole.

Ka näitas ostukompass, milline toode kus poes on odavaim. Viinamarjad olid teistest odavamad Säästumarketis, hakkliha Konsumis. Ostes iga toote poest, kus see on odavaim, tuleb ostukorvi hinnaks 10.84. Kokkuhoid kõigi toodete Rimist ostmisega võrreldes — 2,52 eurot.

Teiseks võrdlesime ostukompassis toodud hindasid tegelikkusega Maximas, Selveris ja Säästumarketis.

Säästumarketis ja Maximas vastasid toodete hinnad ostukompassi näidatud hinnale. Saku Originaali müüdi Säästumarketis nelipakis, kuuspakis ja pindises purgis, kuid tõesti mitte poole liitri kaupa.

Kaubamaja Konsumis ei õnnestunud Lääne Elul ostukompassi lubatud 3.39 kilohinnaga sea–veisehakkliha leida — odavaim segahakkliha, mille leidsime, maksis säästukaardiga 4,42 eurot kilo. Küll aga maksid munad pisut vähem, kui ostukompassis märgitud — 1,70 asemel 1,55 eurot.

Madiken Kütt

Kommenteeri
Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt ja nende sisu ei ole muudetud. Seega ei pruugi kommentaariumis tehtud avaldused ühtida toimetuse seisukohtadega. Lääne Elul on õigus ebasobilikud kommentaarid kustutada.
Teavita mind
0 Kommentaari
Inline Feedbacks
View all comments