Facebooki kogukonnal “Taastame Riisipere–Haapsalu–Rohuküla raudtee!” on koos 5000 toetajat ning nagu lubatud, edastatakse nüüd oma sõnum majandus- ja kommunikatsiooniministrile.
29. jaanuaril Facebookis loodud lehekülg “Taastame Riisipere–Haapsalu–Rohuküla raudtee!” kogus esimese paari päevaga üle tuhande toetaja. Lehekülje loojad lubasid, et 5000 toetaja täitudes edastatakse majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumile pöördumine.
Pöördumine majandus- ja kommunikatsiooniministrile Juhan Partsile.
Hr Juhan Parts
Majandus- ja kommunikatsiooniminister
Seisame selle eest, et taastada Riisipere–Haapsalu–Rohuküla raudtee. Peame oluliseks, et inimesed saaksid pealinna ja Läänemaa vahel liigelda ohutult, kiirelt ja mugavalt ning et teel veedetud aeg oleks otstarbekalt kasutatav. Rongiliiklus on selleks parim võimalik variant.
Facebooki sotsiaalvõrgustikku loodud pöördumisele on tänase seisuga oma toetuse andnud juba üle 5000 inimese, mis näitab, et rongiliikluse taastamine on läänlaste ja Läänemaa sõprade jaoks väga oluline.
Rongiliikluse taastamine puudutab lisaks läänlastele ja Läänemaad külastavatele inimestele ka teisi Lääne-Eesti elanikke, näiteks Vormsi ja Hiiumaa inimesi ning nende saarte külalisi. Tegu on meie piirkonna jaoks ääretult olulise regionaalpoliitilise sammuga, mis kindlasti mõjutab Lääne-Eesti ja Läänemaa edasist arengut positiivses suunas. Rongiliikluse taastamine on strateegiliselt oluline samm täiendavate investeeringute toomisel Läänemaale, aluseks konkurentsivõimelise piirkonna tekkele ning abiks võitlemisel ääremaastumise vastu.
Raudtee taastamine aitab senisest paremini sidustada Lääne-Eestit pealinna Tallinnaga, kuhu täna väga suur hulk meie piirkonna inimesi igapäevaselt tööle käib ning ka muudel põhjustel liigub.
Peale raudtee ülesvõtmist on raudteetammi hoitud ja hooldatud (kergliiklusteena), mis teeb Riisipere-Rohuküla raudteelõigu taastamise lihtsamaks ja odavamaks. Rongiliikluse taastamise kohta tehtud tasuvusuuring tõdeb, et see on sotsiaal-majanduslikult tasuv. Kuna Elektriraudteel on valmisolek sel liinil olemasolevate diiselrongidega opereerida, mis tähendab, et pole tarvis vedada kalleid elektriliine, tuleb ka sealt täiendav kokkuhoid. Tänane seis, kus raudtee lõppeb Riisiperes, poolel teel Läänemaa keskusesse Haapsallu, ei tundu loogiline ega ka praktiline.
17. jaanuaril allkirjastasid Läänemaa omavalitsuste volikogude esindajad ja vallavalitsuste liikmed, lisaks Lääne- ja Hiiumaa maavanemad ning Riigikogu liikmed ühispöördumise rongiliikluse taastamise toetuseks, mis näitab, et see teema on väga selge prioriteet ka meie kohalikele poliitilistele liidritele ning selle nimel tehakse juba pikka aega aktiivselt koostööd (kaasatud on nii Läänemaa kui Harjumaa omavalitsused). Esimene koostöökokkulepe tasuvusuuringu teostamiseks koostati ja allkirjastati juba 2005. a. 2009. a saadi selle jaoks vahendid ning kahe aasta pärast oli põhjalik uuring valmis.
Ülaltoodut silmas pidades palume Teil toetada Riisipere-Haapsalu-Rohuküla raudtee taastamist ning arvestada sellega ka Transpordi arengukava (2014–2020) koostamisel ning edasisi infrastruktuuriinvesteeringuid kavandades.
Pöördumisele taastada Riisipere-Haapsalu-Rohuküla raudtee on oma toetuse Facebookis andnud hetkeseisuga 5136 inimest.
Lugupidamisega
Haapsalu raudtee sõbrad
….algatus! Aga et asi kiiremini läheks,peaks rahandusminister välja andma määruse,mis kohustab igat allkirja andnut ka näiteks 500 euri annetama….
Jah,see oleks ainuõige lahendus,ja kui jääb puudu siis eks taal annab juurde,on ju tema huvides see,et oleks jälle midagi maast võtta
Iga inimene maksab oma palgast tulumaksu,millest makstakse ministritele kõrgeid palku,igasuguseid hüvitisi auto,kütuse eest.Võtku valitsus raha aktsisimaksudest,mida kogu aeg tõstetakse.Rahandusminister tehku määrus,et riigikogulased peavad loobuma oma hüvedest.