Lääne maavanem moodustas Riisipere-Haapsalu-Rohuküla raudtee ja rongiliikluse taastamise maakondliku komisjoni, mis alustas rongiliikluse taastamise ametlike ettevalmistustega, teatas Lääne maavalitsuse pressiesindaja Kristi Erkmann.
Esimesel koosolekul reedel tutvuti raudteeliikluse taastamiseks tehtud uuringute, analüüside ja Riisipere-Rohuküla raudteelõigu taastamise üldise taustaga.
2007. aastast on Lääne maakonna arengustrateegia üks eesmärk taastada raudtee ja rongiliiklus. Komisjon otsustas, et kogu maakonna arengu huvides on taastada rongiliiklus kuni Rohuküla sadamani. “Integreeritud transpordikoridor Rohuküla ja Tallinna vahel rahuldab läänlaste kasvava liikumisvajaduse elu- ja töökohtade ning teenindus- ja haridusasutuste vahel,” selgitas Erkmann.
Koosolekul lepiti kokku, et maavalitsus koostöös Risti, Taebla ja Ridala valdade ning Haapsalu linna esindajatega alustab ettevalmistusi maakonnaplaneeringu teemaplaneeringu algatamiseks.
Komisjon tegi maavanem Innar Mäesalule ettepaneku esitada Riisipere-Haapsalu-Rohuküla raudtee ehitamise taotlus majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumile, et lisada see transpordi infrastruktuuri arendamise investeeringute kavva.
“Maavanema seisukoht on, et Eesti ja Läänemaa suund ei ole ega tohi olla Ameerika mudel, kus toimub üleüldine autostumine. Kaasaegne ühistranspordivõrk tagab regiooni kättesaadavuse, millel on otsene mõju maakonna sotsiaalmajanduslikule arengule ja asustusele ning elanikkonna püsimisele Läänemaal,” vahendas Kristi Erkmann.
Loodud komisjonis on Läänemaalt valitud riigikogu liikmed, raudteed läbivad kohalikud omavalitsused, muinsuskaitseamet, keskkonnaamet, planeerimisspetsialistid ja ettevõtjad.
Komisjoni koosseis: http://www.laane.maavalitsus.ee/et/komisjonid-ja-noukogud#
Kui palju Soome turiste käib rongiga Pärnus?
Kui palju lisab Pärnu raudtee sealsele ettevõtlusele?
Mitu miljonit eur doteeritakse Pärnu liini?
piinlik populism raha raiskamisega
Populism oled ise ja ole vait
Ostsin pileti netist reedesele Haapsalu -Tallinn rongile ära. Nüüd jääb veel rööpaid oodata…..
teatas, et rong jääb käigust ära, tuleb asendus buss, aga see sõidab ainult Kunda – Loksa vahet
Tallinna suunal sõidavad pooltühjad bussid. Kuidas see rong täis pannakse. Ma ei saa rongi mõttekusest aru. Raudtee ehitati Läänemaale ikka majanduslikus (kaubanduslikus) mõttes ehk siis kaup veeti Rohuküla sadamast Eestisse laiali. Lõbureisid oli sekundaarne.
Raudtee taastamine tähendab ka surmade kasvu. Tänapäeva uued haapsalulased ei ole rongi näinud. Uudishimu ajab hauda.
Mina!! Igaüks meist. Raudtee lähendaks Haapsalut ka pealinnale. Mujal maailmas on kesklinnast eemal (st ikka kümneid kilomeetreid eemal) elamine privileeg. Kujutle, astud KESKLINNAS, vanalinna vahetus naabruses rongilt maha ning kiirustad kuhu parajasti vajalik. Järgmine samm oleks siis raudtee sõlmpunktidest transpordi tagamine nii Põhja- kui Lõuna-Läänemaale. Normaalne bussiliiklus Variku-Nõva ning Kullamaa-Lihula, aga ka Martna suunal. Palju edu!!
Bussiliiklusest aimu saamiseks ava portaal peatus.ee ning need võimalused täiesti olemas.
kus rongiliiklus oligi eestis põhiliseks transpordi -ja liiklemisvõimaluseks. nüüd on selle kõik autotransport välja suretanud. kui lugeda lehest kuidas isegi olemasolevatel raudtee põhi välis- ja sise liinidel ei suudeta ronge käigus hoida, nende hulk ja sõidugraafik väheneb pidevalt, on aurumasina juurde pöördumine sama , mis ristile värava ehitus või laari unistus eesti taludest – ühesõnaga UTOOPIA
Edu !! Aga kes sõitma hakkab ??