Täna kella kuueni on Rannarootsi Selveris veel avatud Eesti riigiportaali tutvustav telk Ervinal, milles ID-kaardi või mobiili-ID-ga saab näha, mida riik meie kohta teab.
Hämaras telgis on tool, kaarditerminaal ja teleekraan. Noormees, kes mu telki juhatab, annab näpunäited, kuidas mobiili-ID-ga oma andmeid näidata – selle PIN1 on mul õnneks peas. ID-kaart on küll kaasas, kuid kood mitte.
Login ennast telefoni kaudu sisse ja teleekraanile tekib terve skeem mitmesuguste andmetega. Näiteks nimekaimusid vähem kui viis, kaitseväeteenistus – reservis ja laevalubasid ei ole. Telgi ees jagavad 3–4 inimest täpsemat infot, milliseid teenuseid uuenenud riigiportaal kasutajatele pakub. Kuulajaid jagub, aga telgi ukse taga pühapäeva lõuna paiku järjekorda ei ole.
Reedel avatud telgi kõige rahvarohkem päev oli laupäeval. “Kuuskümmend inimest said telki kasutada ja seal oma andmeid vaadata,” ütles telgis tutvustööd tegev Aleksei Günter. “Kakssada oli neid, kellega rääkisime.”
Günteri sõnul on Haapsalus, nagu ka varem Tallinnas probleem selles, et inimestel ei ole kaasas ID-kaarti või kui isegi on, siis ei ole meeles PIN-koode, mis tuleb ID-kaardi või mobiili-ID kasutamiseks sisestada.
“Üldiselt on Haapsalus selles osas siiski märgatavalt parem olukord kui Tallinnas,” täpsustas ta. “Nii Rocca al Mares kui ka Ülemiste keskuses oli veel vähem neid, kes said telki kasutada.”
On ka neid, kellel on ID-kaart ja ka kood peas, aga kaarti pole nii kaua kasutatud, et sertifikaat on aegunud. “Sellised sertifikaadid saame siin ära uuendada,” ütles Aleksei Günter.
Kõige rohkem on Rannarootsi e-riigi telki kasutanud tööealised mehed-naised, sest ei noortel ega vanadel ole ID-kaarte kaasas ega koode peas.
Parandatud.
Väike täpsustus: riigiportaali infotelgi nimetus on Ervinal, mitte Ervin.