Toimetusse helistas eakas läänlane, kelles oli hirmu tekitanud konjunktuuriinstituudi telefoniküsitleja.
„Helistab inimene, ütleb, et teeb küsitlust ja hakkab mu vanust uurima,” rääkis naine. „Milleks tal seda teada vaja on?”
Kui tegemist on ametliku ja korraliku küsitlusega, peaks konjunktuuriinstituut sellest varem teada andma, et inimesed oleksid küsitluseks valmis, pakkus ta.
Konjunktuuriinstituudi sotsioloog Lia Lepane rahustas läänlasi, kinnitades, et praegu, nagu iga kuu 1.–10. kuupäevani, käib üle-eestiline tarbijabaromeetri küsitlus.
„Helistaja täitis juhendeid,” ütles ta. „Et tuleks võimalikult täpne pilt, peavad vastajad jagunema just nii nagu terve Eesti rahvastik. Seepärast uurime me vastaja sugu, vanust ja piirkonda, kus ta elab.”
Sotsioloogi sõnul valitakse telefoninumbrid juhuslikult ja küsitleja ei tea inimese nime, kellega ta räägib, ega ka tema täpset aadressi. Neid andmeid konjunktuuriinstituudi baromeetri-küsitluse läbiviijad ka ei küsi.
„Võin öelda, et kui korra on helistatud, siis järgmine kord enam ei helistata. Ja inimesel on õigus vastamisest keelduda, sellest ei ole midagi katki. Alati võib ka meile helistada ja kontrollida,” ütles Lia Lepane.