Kuula artiklit, 2 minutit ja 12 sekundit
0:00 / 2:12
Detsembri alguses pakivad piirivalvurid Dirhamis kompsud kokku ja hakkavad tulevikus seda kanti teenindama patrulle lisades ja väljakutse peale passikontrolli tehes.
Piirivalvega seostub esmajärjekorras riigipiiri valvamine ja passikontroll, mis Schengeni viisaruumiga liitumisel on vähenenud.
Vähem teatakse, et piirivalve ülesanne on ka merepääste ja –otsingud, samuti merereostuse avastamine ja likvideerimine. Piirivalvurite lahkumisega Dirhamist saab just see pool kõige rohkem kannatada.
Samas kinnitab Haapsalu kordoni juht, et Dirhami kant pole mereõnnetusterohke. Murelaps on pigem Haapsalu ümbrus ja Voosi kurk. Seda enam, et mereõnnetuste puhul on piirivalve ülesanne päästa ohtu sattunud inimelusid, mitte tõmmata lahti madalikule sattunud aluseid või vedada hättasattunud paatidele kütust.
Viimasega saaksid edukalt hakkama vabatahtlikud ja nii võib juhtuda, et Dirhamiski hakkab tulevikus mereturvalisuse eest seisma vabatahtlik üksus. Kui vaadata põhja poole, siis Soomes on merepääste just vabatahtlike õlul.
Tõhusa vabatahtliku merepääste ülesehitamist ei saa aga jätta pelgalt nende endi õlule, vaid ülesandeid üle andes peab riik sinna ka panustama.
Kui vabatahtlik panustab mereturvalisuse parandamisse oma vaba ajaga, siis kütust väljasõiduks ta küll omast taskust ostma ei peaks.