Juhtkiri: rongiliiklus elavdab kinnisvaraturgu

Lääne Elu

info@le.ee

Joonistanud Ott Vallik.
Joonistanud Ott Vallik.

Nii majandus- ja kommunikatsiooniministeerium kui ka Eesti Raudtee prognoosivad, et reisirongiliiklus Haapsallu taastub 2026. aastal, Ristilt peaks saama rongiga Tallinna sõita aga juba kaks aastat varem.

Ehkki paljud peavad Haapsalu raudtee taastamist mõttetuks raharaiskamiseks, on selle plaani positiivset mõju kinnisvaraturulgi märgata. Seda oli aimata juba siis, kui tunamullu detsembris avati rongiliiklus Riisipere–Turba lõigul. Turba kinnisvarahinnad on tõusnud ning vabu eluasemeid enam niisama lihtsalt saada polegi.

Elamukrundid Haapsalu äärelinnas Paralepas läksid soojade saiadena kaubaks, ostjaile meelepärane tundus ka Pürksi ja Österby vahel asuv Umbaia arendus, mille krundid müüdi samuti hoobilt maha.

Positiivsed eeskujud annavad julgust mõttele, et ka Risti uue raudteepeatuse külje alla Siimapõllule plaanitud kruntidele hakkavad üsna pea pereelamud kerkima. Uued majad tähendavad seda, et Risti elanikkond kasvab, et koolis on jätkuvalt õpilasi ning et varsti võib käes olla aeg, mil Coop peab alevikku suurema poe ehitama. Kui kolme aasta pärast, nagu seda praegu plaanitakse, käivad rongid juba Ristini, on uusasukail imelihtne kasvõi iga päev rongiga Tallinnas tööl käia.

Kui raudtee möödunud sajandi algul ehitati, tekkisid selle tuiksoone äärde asumid, mis rongiliikluse lõppedes hakkasid tasapisi hääbuma. Nüüdisaegne ühendus turgutab nii Taebla, Palivere kui ka Risti uuesti õitsele. Turba näitel võib ennustada, et ka neis alevikes võib maja- või korteriomanik oma kinnisvara hinnale suuremad numbrid lõppu kirjutada.

Pole võimatu, et uusi elurajoone rajatakse veelgi. Ka aktsiooni „Maale elama” edukus kinnitab, et kuigi raha teenitakse suuremates linnades, tahavad inimesed oma kodud ehitada neist kaugemale. Ja elu maal või alevikus ei tähenda, et eluolu peaks seal olema kehvem kui linnas.

Kommenteeri
Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt ja nende sisu ei ole muudetud. Seega ei pruugi kommentaariumis tehtud avaldused ühtida toimetuse seisukohtadega. Lääne Elul on õigus ebasobilikud kommentaarid kustutada.
Teavita mind
17 Kommentaari
Inline Feedbacks
View all comments
Zanders
3 aastat tagasi

Seda, et…
Selle raha, eest mis antakse väidetavalt siia Laudtee jehitusse saaks terve Läänemaa sõita taksoga Igaüks Tallinna ja õhtul Haapsallu tagasi igapäevaselt ja 250 aastat… 🤪

uskmatu Toomas
3 aastat tagasi

Üle öö ei juhtu midagi ja kogu see “edulugu” võib aga pruugi teoks saada isegi 10-20 aasta jooksul ?
Maksumaksja aga peab plettima sadu miljoneid !Muidugi tunduvalt parem raha paigutamise koht kui igasuguste riigikukutajate ja sõjardite toetamine mujal maailmas !

Ja mida ja kuidas
3 aastat tagasi

investeerida perede heaolu tõusu?

Noor ema
3 aastat tagasi

Läänemaa kinnisvara turgu küll turgutada pole vaja! Ammu kinnisvara soetamine läänes jõukohane vaid pättidele ja vahendajatele!
Parem investeerida perede heaolu tõusu maapiirkondades!

sorts
3 aastat tagasi

ajalehe loogika/mõtlemine on täiesti vastupidine sellele, mida vaja oleks. ” …tuleb raudtee, siis saab mugav Tallinnas tööl käia…” peab olema : tuleb raudtee, siis saavad ka kohalikud tootjad,teenusepakkujad kasvada Tallinna rahade toel , eeldades, et Risti muutub üheks populaarseks matkajate sihtkohaks. mida muud vaja?—rongiga ristile, siit rabamatkale või metsa seenele või lihtsalt nautima puhast õhku (kui muidugi tuulikuid täis ei ehitata) ja metsahääli. ning lihtsalt noored/vanad kes tulevad vaatama üleilma kuulsat elektriposti 🙂

kodanik
3 aastat tagasi

Kust võetakse, et Paralepa krundis osteti ära tänu raudteele? Jabur loogika. Pürksi ja Österby seos on muidugi veel jaburam.

Maaelu edendaja
3 aastat tagasi

Tulge maale elama, aga tööl käige Tallinnas. Loll õigustus ja haige poliitika.

Ja mida ja kuidas
3 aastat tagasi

maal teha.Rakette või autosid kokku panna.

Lohe
3 aastat tagasi

Kui ei oska ja ei taha, siis pole muidugi midagi teha.

Tarmo Ross
3 aastat tagasi

Rongiliiklus on alati elavdanud kinnisvaraturgu,läbi aegade on see nii olnud.Nii oli see ka ajal,mil ehitati ja võeti 1931.a. kasutusse Rapla-Virtsu raudtee: alevite kasv hoogustus,rahvast tuli juurde.Ja nii läks vastupidi,kui 1968.a. likvideeriti Rapla-Virtsu raudtee ja raudtee ümbruses hakkas elu kiratsema.Aga ehk suude- takse Haapsalu raudtee taastamisel Virtsu raudtee ajaloo viga vältida,seda kasvõi osaliselt taastada ja ühel päeval on taas võimalus Lendava Läänlasega Haapsalu jaama ette sõita,ehkki rongid on tänapäeval teistsugused,kui toona.Ning ehk saab ka taastada rongiühenduse Rohuküla sadamaga: majanduslises mõttes oleks sel- lest Hiiumaale ja hiidlastele kasu,ilmselt aitaks see ka sealset kinnisvaraturgu pa- randada,või mine tea… Võiks kaaluda ka Haapsaluni elektrirongiühenduse… Loe rohkem »

näha jah
3 aastat tagasi
Reply to  Tarmo Ross

et teistsugused , värviti punaseks ja tehti nagu kommunaalkorterid, kõik sõidavad üksteise kukil, tartu liin ju ehe näide.

arvaks nii
3 aastat tagasi
Reply to  Tarmo Ross

Haapsalu kinnisvara on paras maja maja järel ümber lükata ja kuhugi pinnatäiteks vedada. Vähe on kortermaju kus elada kõlbab. On muidugi majade fassaade renoveeritud , kuid paljude majade vee ja kanalisatsioonid on ehitusaegsed. Nooremapoolsed inimesed on korterisiseselt üht-teist torustikke vahetanud, kuid üldiselt on elanikkond vananev ja mõistetav on, et selles eas enam suuri parendusi ette ei võta.
Nii, et kui ükskord peakski rong saabuma pole siin mingit kinnisvara elavdamist loota.

huvitav teooria
3 aastat tagasi

miks peab ristilt tallinna rongiga sõitma?

Kui ei taha
3 aastat tagasi

ega siis ei ole vaja sõita, keegi ei keela kodus istuda õndsas rahus. Tekitatakse võimalus ja arvata on et kasutajaid jätkub.

no siis
3 aastat tagasi
Reply to  Kui ei taha

võiks sinna hoopis lennuvälja ehitada igaks juhuks, äkki keegi tahab lennata

JUST
3 aastat tagasi
Reply to  no siis

Järgmine projekt ,,teeme ära,,

ja-jah
3 aastat tagasi

Ei peagi, võid ka jalgsi minna