Tallinna Sadama uute parvlaevade projektid ja tehnilised parameetrid töötas välja ning koostas laevatehastele vajaliku ehitusdokumentatsiooni Norra projekteerimisfirma LMG Marine; kümneid Norra vetes seilavaid reisiparvlaevu projekteerinud LMG Marine kinnitusel on tänased tähtajad uute laevade valmimiseks laevanduses tavapärased ja ajaliselt piisavad.
Tallinna Sadam sõlmib nelja uue parvlaeva ehituslepingud kahe laevatehasega, koos Tallinna Sadama juhatuse liikme Allan Kiiliga sätestab laevaehitajatega lepingu detaile LMG Marine juhatuse esimees Torbjørn Bringedal, teatas Tallinna Sadam.
“Alustasime Tallinna Sadamaga koostööd juulis sobiva parvlaevatüübi kohandamisega kohalike olude tarbeks ning sobivate laevatehaste selekteerimisega,” ütles ettevõtte tegevjuht Torbjørn Bringedal. Projekteerimiseks kulunud aeg ning laevade valmimise tähtaeg vastavad tema sõnul igati rahvusvahelisele praktikale sarnastes hankeprotsessides.
“Täna on valmis laeva alusjoonised ja ehituse alustamiseks vajalike niinimetatud pikaajalise sihiga komponentide kõik tehnilised tingimused – näiteks mootorite tüüp ja ka LNG laevakütusena kasutamise valmisolek tulevikus, terase tüüp ja laevakere ehitamiseks vajaminevad kogused ning komponendid,” lausus Bringedal.
Bringedali sõnul ei tähenda ehituslepingu sõlmimine laevanduses projekteerimistöö lõppu, vaid see jätkub jooksvalt ka laeva etapiviisilise valmimise jooksul. “Esimene laeva projekteerimise ja –ehituse järk on kere, sellele järgneb sisemuse ehk kommunikatsioonide ja sisedisaini viimistlemine,” kirjeldas LMG Marini tegevjuht.
“Tuginedes LMG Marini pikaajalisele kogemusele parvlaevade projekteerimisel ja ehitamisel, sealhulgas Tallinna Sadama kaasatud tehastega, oleme täna ajaliselt igati sobivas seisus ehituslepingute sõlmimiseks, et parvlaevad valmiksid tähtajaks,” lausus Bringedal.
LMG Marin ehk Lund, Mohr & Giæver-Enger Marin AS on peakorteriga Norras Bergenis tegutsev laevade projekteerimisfirma, mis on asutatud 1943. aastal. Ettevõte pakub projekteerimislahendusi parvlaevade, kaubalaevastiku ja tankerite, rasketes ilmastikutingimustes töötavate offshore-aluste ning erinevate mereväe funktsioonidega aluste tarbeks.
Majandus- ja kommunikatsiooniministeerium tunnistas teisipäeval Rohuküla-Heltermaa ja Kuivastu-Virtsu parvlaevaliinide avaliku liiniveo opereerimise riigihankel parimaks Tallinna Sadama pakkumise. Tallinna Sadam soetab parvlaevaliinide opereerimiseks kahelt laevatehaselt neli uut laeva, kaks parvlaeva mõlema liini tarbeks.