Transpordiamet viib 29. septembrist 8. oktoobrini neljal maanteel läbi keskmise kiiruse mõõtmise katseprojekti. Üks maantelõik, kus keskmise kiiruse mõõtmist testitakase, on Ääsmäe-Haapsalu maanteel.
Tegemist on metoodilise uuringuga, mille käigus ei koguta ega salvestata andmeid ega väljastata kiiruse ületamise eest hoiatustrahve. Andmekaitse inspektsioon kiitis uuringu läbiviimise taotluse heaks.
„Mõõtmise eesmärk on selgitada välja, kas keskmise kiiruse ületamine on Eestis probleemiks. Uuringu läbiviimiseks kasutatakse olemasolevaid kiiruskaamerate mõõtekabiine ja nendesse paigaldatud mõõtesüsteeme,“ lausus transpordiameti peadirektor Priit Sauk. „Meie eesmärk on leida uusi ja mõjusaid meetmeid, et tõsta teedel liiklusohutust ning vähendada hukkunute ja vigastatute arvu.“
Mõõtmised toimuvad valgel ajal:
- Ääsmäe-Haapsalu maanteel 13kilomeetrisel lõigul (16,1–3,1) Ääsmäe suunal.
- Tallinna–Narva maanteel 4,4kilomeetrisel lõigul (km 177,2–172,8) Tallinna suunal.
- Tallinna–Tartu maanteel 4,9kilomeetrisel lõigul (km 94,9–88,8) Tallinna suunal.
- Tallinna–Pärnu maanteel 9kilomeetrisel lõigul (km 111,1–120,2) Pärnu suunal.
Mõõtekohtadest annavad märku liiklusmärgid ja infotahvlid, mis on paigaldatud enne iga lõigu algust. Samuti on lõikude asukohad nähtavad Targa Tee rakenduses ja transpordiameti kodulehel.
Katseprojekti raames ei edastata menetlemiseks mitte ühtegi juhtumit isegi siis, kui kiiruskaamera peaks tuvastama mootorsõiduki hetkkiiruse ületamise. Katseprojektis osalevate kaamerate välklambid on välja lülitatud ja kaamera töötamisel punaseid välgusähvatusi ei kaasne.
Andmeid töödeldakse projektis järgmiselt: keskmise kiiruse mõõtmise testlõigule sisenenud ja lõigult väljunud mootorsõiduki registreerimismärgi tähis fikseeritakse kiiruskaameraga salvestisel ja infotehnoloogilise tarkvara abil toimub mootorsõiduki registreerimismärgi tähise automaatne tuvastamine ning selle masinloetavale kujule viimine. Masinloetavale kujule viidud registreerimismärgi tähis pseudonüümitakse ilma inimsekkumiseta. Depseudonüümimise võti ja loodud salvestised hävitatakse.
Sõiduki registrimärgi tähist ei kasutata mootorsõiduki andmete tuvastamiseks ja sõiduki omaniku või vastutava kasutaja isikustamiseks. Katseprojekti käigus ei teostata ühtegi päringut registritesse, andmekogudesse ja infosüsteemidesse ning moodustatud salvestisi ei edastata ühtegi teise andmekogusse ja infosüsteemi.
Katseprojekti tulemused selguvad novembri teises pooles. Mõõtmiste eesmärk ei ole leida menetlemise ja karistamise võimalusi, vaid hinnata liiklusohutuse parandamise ühe meetme asjakohasust ning testida selle rakendamist.
Augustis tellis Transpordiamet uuringu „Sõiduki juhtimine“, kus küsiti vastajatelt nende suhtumist keskmise kiiruse mõõtmisesse maanteel liiklusohutuse suurendamise eesmärgil, kui mõõtesüsteem välistab info kogumise muul eesmärgil. Kõikidest vastajatest suhtus sellesse 65% positiivselt ja sõidukijuhtidest 61%. Enim oli negatiivselt suhtujate seas 25-34-aastaseid mehi, kes osaliselt või alati ületavad kiirust.
Mulle meeldib lause “Mõõtmiste eesmärk ei ole leida menetlemise ja karistamise võimalusi”. 😏 Milline võrratu huumor. 🤝 Eesmärk on kindlasti puht teaduslik.🧐 Riigi eelarvessse on kirjutatud 400 miljoniline eelarve auk. Küll see mitmekülgselt ja loovalt ära lapitakse. Seega võib oletada, et keskmisekiiruse ületamise eest, saadavad trahvid on lähitulevik. Omapoolt pakuks veel välja idee panna antud kiiruskaamerad tuvastama numbrimärgi põhjal, kas sõidukil on kaamerast möödumisel kehtiv liikluskindlustus (selle puudumisel, trahv koos kuupäeva ja tõendava fotoga postkasti) ning tehnilineülevaatus (kui ei ole määratud korduvat ülevaatust, siis samuti trahv koos pildi ja kuupäevaga postkasti). Tulevikus võiks tehisintellekt analüüsida ka kiiruskaamera piltide põhjal, kas… Loe rohkem »
See kommentaar on siin rohkem huumor, kui artikkel ise.
on see amet , kus varsti keskmine palk saab 11000 jevreid olema
Milleks seda nn uuringut vaja on ja eriti veel olukorras, kus kogu aeg lauldakse, et riigil raha ei ole? Ma võin teile öelda, kui kiiresti maanteedel umbes sõidetakse; pooled sõidavad kuni 90km/h ja pooled kuni 100km/h. Üksikud kihutajad on pigem erandid ja mahuvad veapiiresse. Ehk siis keskmine kiirus maanteedel on 95km/h. Palju te mulle nüüd maksate selle tedmise eest ja mis te sellega peale hakkate? Kas ilm läheb sellest valgemaks?
Tahavad vist peenhäälestust teha, et kõik ikka sõidaks nööri mööda täpselt, samas lootes, et nagunii matsiraisad ületavad ettenähtud piire ja sealt tuleb ka arvestatav osa eurokest kassasse. Kõik on äri, ärge seda unustage! Turvalisuse juttu võib ainult see ametnik ise uskuda, kes neid tõkkeid paigaldab.
Eks siis teab kui palju tulevikus siit trahviraha saab
Teie vist pole autojuht.
Igal juhul on vaja inimestelt raha mingite nippidega kätte saada. Selline on LIBERAALNE demokraatia.
Hea,kui arutut kihutamist ohjatakse ja 20 aastat muutmata trahviraha suurust tõstetakse.
millist arutut!!!??? Te olete üldse kodust väljas käinud viimased aastad? Krdi targutajad, sellised ajavad tõsiselt vihaseks. Teine võimalus oledki see, kes maanteel ilma mõjuva põhjuseta linnavahelise kiirusega sõidad keset teed.
Tore,et rullnokkasid taltsutatakse.
Sõitsin üleeile hommikul Talna poole, püsikas istus saja peal, tean, et tegelik kiirus on 95km/h, pandi mööda nii, et mul oli tunne, et pargin!
Kui propagandat teha, siis peab see usutav ka olema. Praegu tundub teie kommentaar nagu idanaabri äpardunud uudis, et meie pole midagi teinud, teised on süüdi. Teiseks ei pea te lp ametnik siin oma aega kulutama, sest arvan, et enamik siinsetest kommijatest üldse kuskil maanteel ei sõidagi, maksimum korra või kaks aastas. Mujal tehke lobi, mujal!
Täielik lolljus.
Mis lollus, see on juba pigem mingi haiglase inimese väljamõeldis. Tundub päris raske juhusena. Perverssusele kalduv ühesõnaga.
peame ostma kohustusliku sammulugeja, sest kellelgi on huvi