Selle veebisaidi korrektseks töötamiseks, kasutamise analüüsimiseks ja külastajatele parima kasutusmugavuse pakkumiseks paigutame Teie seadme (arvuti, nutiseade vms) brauseri(te)sse nn küpsised (ingl cookie). Vajutades „Nõustu kõigiga” annad nõusoleku küpsiste kasutamiseks. Ava meie privaatsuspoliitika
Kohanda nõusolekueelistused
Neid küpsiseid on vaja selleks, et meie veebisait töötaks turvaliselt ja õigesti. Vajalikud küpsised võimaldavad teil meie veebisaidil ringi liikuda ja soovitud teenust kasutada. Vajalikud küpsised võimaldavad veebisaidi põhifunktsioonide toimimise, näiteks tuvastavad teid Tallinki veebilehtedele sisse logides, tuvastavad korduvad ebaõnnestunud sisselogimiskatsed, tuvastavad, kus te ostuprotsessis viibite ja jätavad meelde teie ostukorvi pandud tooted. Vajalikud küpsised salvestatakse sinu brauseris ja need on vajalikud lehekülje käigushoidmiseks. Kasutame ka kolmandate osapoolet küpsiseid, mis aitavad meil analüüsida kuidas meie veebilehekülge kasutate, meelde jätta sinu eelistusi ning pakkuda isikupärastatud sisu ja asjakohaseid reklaame. Need küpsised salvestab sinu brauser ainult sinu nõusolekul. Võid nõustuda või mittenõustuda mõne või kõigi kõpsistega, kuid mõned neist võivad mõjutada sinu veebelehekülje kasutamise kogemust.
Alati aktiivne
Vajalikud küpsised on saidi toimimiseks vajalikud ning neid ei saa keelata.
Küpsis
_GRECAPTCHA
Kestvus
6 kuud
Kirjeldus
Google Recaptcha teenus seab selle küpsise robotite tuvastamiseks, et kaitsta veebisaiti pahatahtlike rämpspostirünnakute eest.
Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.
Kuvatavaid küpsiseid ei ole.
kasutame Google Analytics küpsiseid, et koguda statistikat veebilehe külastatavuse kohta.
Küpsis
_ga
Kestvus
1 aasta 1 kuu 4 päev
Kirjeldus
Google Analytics seab selle küpsise, et arvutada külastajate, seansside ja kampaaniate andmeid ning jälgida saidi kasutust analüüsiaruande jaoks. Küpsis salvestab teavet anonüümselt ja määrab unikaalsete külastajate tuvastamiseks juhuslikult genereeritud numbri.
Küpsis
_ga_*
Kestvus
1 aasta 1 kuu 4 päev
Kirjeldus
Google Analytics kasutab seda küpsist lehe vaatamiste talletamiseks.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Kuvatavaid küpsiseid ei ole.
Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.
Autoomanikud pöörduvad tihti autoesindusse või töökotta väikeste probleemidega, mida nad saaksid ka ise ära hoida. Millised on enim levinud vead, kuidas oma auto korras hoida ja vältida sagedasi külastusi remonditöökotta?
Amservi Peetri hoolduskeskuse järelteeninduse juhi Ragnar Pildre sõnul on tegelikult enamikule küsimustele võimalik vastus leida auto kasutusjuhendist, kuid seda pigem ei tehta.
Auto välises hoolduses on paar lihtsat nippi, mis tagavad auto värske väljanägemise. Näiteks on tihti mureks tuhmunud värvkate, mis on isepestud auto tagajärg. See näitab, et pesuvesi on jäänud liivaseks. „Autot tasuks pesta pesulas ja lasta vahaga katta,“ soovitab Pildre. Oma kogemusele toetudes ütleb Pildre, et inimesed üldiselt ei tea, et regulaarne ja korralik auto pesu hoiab auto kere kauem roostevaba.
Kui võimalik, siis tasub autot hoida varjulises kuivas kohas ja seda igal aastaajal. Suvisel ajal pleegitab otsene päike auto värvkatet. Talvel on tänavatel palju soola ja sulavett, mis koos loovad hea pinnase rooste tekkeks.
Levinud mureks on ka kulunud klaasipuhastid ja esiklaas. „Selle vastu aitab klaasivaha“, selgitab ta. Klaasivahaga esiklaasi katmine toob kaasa mitmeid kasutegureid. Esiklaas ei kulu nii kiiresti ja klaasipuhastite eluiga pikeneb. Klaas läheb kergemini puhtaks, ka jääst on seda kergem puhastada ning vihmasajus maanteel sisuliselt ei olegi vaja kasutada klaasipuhasteid, kuna vetthülgava pinna tõttu jookseb vesi ise klaasilt maha.
Kuigi praegu on väljas suur suvi, toob Pildre esile paar tähelepanekut, mis on seotud just meie talvise kliimaga. Talvel on tihti mureks see, kui auto ei käivitu. Selle vältimiseks soovitab Pildre võimalusel enne talve akut laadida. Eriti tasub tähelepanu pöörata nendele autodele, millega sõidetakse harva või lühikesi otsi linnas.
Teenindusse tullakse tihti ka siis kui põleb rehvirõhu tuli. Järelteeninduse juht selgitab, et talviti, kui ilm on külm ja toimub järsk temperatuuri langus, langeb ka rõhk rehvides ja rehvirõhu jälgimise süsteem annab märku, et rõhk on madal. Piisab rehvirõhkude kontrollimisest ja korrigeerimisest, et märgutuli kustuks. Õige rehvirõhk on üldiselt autol märgitud.
Autohoolduse spetsialist soovitab rehvivahetusega koos reguleerida ka auto sillad. See tagab ühtlase rehvide kulumise ja pikendab nende eluiga. Ühtlasi kui peaks olema veermikus mõni defekt, näiteks kulunud puks või šarniir, siis silla reguleerimise ja kontrolli käigus see tõenäoliselt tuvastatakse.
Levinud valearusaamad
Levinud arusaama kohaselt peab auto mootorit peab enne sõidu alustamist soojendama ja laskma tühikäigul käia mitu minutit. Pildre kinnitab, et seda ei ole vaja teha. Kõige kiiremini soojeneb mootor sõites. Samas tasub vältida külma mootoriga sõites tugevaid kiirendusi.
Veel on levinud müüt, et kui piduripedaali tagasihoidlikult ja õrnalt kasutada, siis kestavad piduriklotsid ja pidurikettad kauem. Pildre ütleb, et aeg-ajalt tuleb ka tugevalt pidurdada, vastasel juhul kipuvad piduriklotsid ja -sadulad kinni jääma ning kettad rooste minema. Ketastel võib veel piisavalt paksust olla, aga kui kontaktpind on roostes, siis kontaktil piduriklotsiga ei toimu efektiivset pidurdust. Sellisel juhul võivad kaasneda ka kahinad ja vilinad pidurdades ning tuleb pöörduda tehniku poole. Kui olukord on süvenenud, siis võib olla vajalik pidurisadulate ja -ketaste vahetus.
Unusta kulud ja sõida rattaga! Eriti suvel!
Enam-vähem sisuturundus.