Transpordiamet alustab peagi sõidukite keskmise kiiruse mõõtmise uuringut, et leida parim viis liiklusohutuse parandamiseks ning turvalist liiklemist ohustavate saririkkujate liiklusest kõrvaldamiseks.
Projekti ajal karistusi ei tehta ning isikuandmeid ei koguta, vaid analüüsitakse pseudonüümitud andmeid. Eesmärk on vähendada liikluses hukkunute arvu – ilma täiendavate liiklusohutust tõstvate meetmeteta pole võimalik surmasid ja raskeid vigastusi vähendada.
Keskmise kiiruse mõõtmise testlõigul sõitva sõiduki registreerimismärgi tähis fikseeritakse kiiruskaameraga salvestisel ja infotehnoloogilise tarkvara abil tuvastatakse sõiduki registreerimismärk. Masinloetavale kujule viidud registreerimismärgi tähis pseudonüümitakse ilma inimsekkumiseta. Depseudonüümimise võti ja loodud salvestised hävitatakse.
Sõiduki registrimärgi tähist ei kasutata sõiduki andmete tuvastamiseks ja sõiduki omaniku/vastutava kasutaja isikustamiseks. Katseprojekti käigus ei tehta ühtegi päringut registritesse, andmekogudesse ja infosüsteemidesse ning moodustatud salvestisi ei edastata ühtegi teise andmekogusse ja infosüsteemi. Ühtegi juhtumit ei edastata menetlemiseks isegi siis, kui tuvastatakse kiiruse ületamine.
Neli katselõiku varustatakse eelhoiatavate liiklusmärkidega ja antakse teada ka lõigu pikkus. Soovi korral on võimalik neid vältida. Projekti andmetöötluse lubatavust kontrollib andmekaitse inspektsioon.
Kiiruse ületamine on üks peamistest liiklusohutuse valukohtadest olenemata tee liigist. Isegi väike kiiruse ületamine mõjutab oluliselt liiklusõnnetuste toimumise riski ja tagajärgede raskusastet. Kiiruse kasv 1 km/h võrra suurendab inimkannatanuga liiklusõnnetuse toimumise riski 3 protsendi võrra. Esimest korda käsitleti keskmise kiiruse kontrolli rakendamise võimalusi Eestis kümme aastat tagasi, kui viidi läbi keskmise kiiruse mõõtmisel põhineva automaatse liiklusjärelevalve uuring.
see ”uuring” maksma läheb rahvale? – 100 000 või miljon või…?
Eesti riik ei saa kunagi jõukal järjel olema, kui absoluutselt raha kasutada ei osata. Inimeste maksukoormus tõstetakse taevasse, aga ettekujutus, et riigil siis midagi rohkem on, on kõigest mull. Milleks sellise jama peale kulutada, kui on mõistlikumaid ja ka vajalikumaid kohti kuhu raha panna? See on kõige otsesemas mõttes raiskamine.
ka kiiruse mõõtmise valemit, nüüd võetakse kiiruse arvutamisel aluseks m3/h või kcal/m2 kohta
Rikas riik, raha jätkub igasugu lolluste jaoks, aga mitte maakoolidele ega tervishoiule. jne.
tuleb reguleerimiseks taas paigutada liiklus reguleerijad ja maanteedele iga 200 m takka lamavad mendid
Kõigepealt peaks üldse kohut käima, et niiviisi filmite ja andmeid kogute, valikuline õigus ei ole aktsepteeritav!
Sa ei tunne seadust üldse kui sellist jama suust välja pritsid.
sa pole martin, vasja!
Ära kirjuta rohkem!
Kui tööd pole,tuleb see välja mõelda. Sest muidu tuleb koondamine. Lõpetage patrullidele kuupalga maksmine ja andke kolmandik trahvist töötasuks ning poole aasta pärast ei sõida täis peaga ega kihuta keegi… 😉
Nii on, siin väikeses linnas on mitu patrulli ju korraga, kaks vähemalt korraga politseivärvides ja paar tükki veel eramasinatega :))) tõeline turvalisuse tagamine. Minuarust minnakse iga teemaga ikka päris ogaraks ära alati, aktiivseid pioneeriaktiviste pole mitte kuidagi vähemaks jäänud vabaduse saabumisega.
Kahjuks see mitmemiljoni projekt läheb meie taskust 🙁
?????????????????????????????????????