Tulevasel raudteetrassil toimuvad geoloogilised uuringud

Haapsalu raudteejaam. Foto: Urmas Lauri
Raudtee Haapsalust Rohukülla projekteerimiseks toimuvad teisipäeval ja kolmapäeval geoloogilised uuringud, mis häirivad ka liiklust. Foto: Urmas Lauri

Teisipäeval ja kolmapäeval toimuvad Ungru ja Kiltsi tee vahelisel alal geoloogilised uuringud, mis häirivad liiklust.

Geoloogilisi uuringuid läbiviiva Reaalprojekt OÜ ehitusgeoloogi Mart Gaškovi sõnul on umbes pool tundi Kiltsi tee üks sõidusuund kitsendatud, kuid läbipääsu piirangud ei takista.

Kahel päeval toimuvad Kiltsi tee, Raudtee tänava ja Ungru tee vahelisel lõigul ning Ungru ja Ranna tee ristmikul raudtee projekteerimisega seotud geoloogilised uuringud.

Gaškov selgitas, et puurmasinaga tehakse pinnasesse augud ja võetakse pinnase proove. „Meie jaoks on see rutiinne töö,” ütles Gaškov.

Reaalprojekt projekteerib Haapsalu-Rohuküla raudteelõiku, mis peab valmis olema tuleva aasta veebruariks.

Kommenteeri
Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt ja nende sisu ei ole muudetud. Seega ei pruugi kommentaariumis tehtud avaldused ühtida toimetuse seisukohtadega. Lääne Elul on õigus ebasobilikud kommentaarid kustutada.
Teavita mind
57 Kommentaari
Inline Feedbacks
View all comments
geoloog
1 aasta tagasi

Kas on põhjust arvata, et leidub kulda trassil?

Defnie
1 aasta tagasi
Reply to  geoloog

Ei hõbedat,kulda ei leidu me maal,
vaid vilja kandvat mulda on küllalt igal pool…

Ülgas
1 aasta tagasi

Veebruaris saab ikka projekt, mitte raudtee valmis ma eeldan.

Kulvo
1 aasta tagasi
Reply to  Ülgas

Nagu kuulda,tehakse uue teetrassi ehitusel ka mõningaid teeõgvendusi.See on ka mõistlik,sest see tagab kiirema,sujuvama ja mis peamine- ohutu rongisõidu.Aga
üldjoontes jääb teetrass ikka samaks.

Küsimus
1 aasta tagasi
Reply to  Kulvo

Kust selle ajuvabaduse ehitamiseks see 400 miljonit võetakse , tõstetakse käibemaksu veel 2%

Defnie
1 aasta tagasi
Reply to  Küsimus

Selle ajuvabaduse ehitamiseks võetakse 400 miljonit sealt,kust sinu,
Küsimus,mõistus,seda ei võta ega võtta ei lase.Ja käibemaksu tõste-
takse siin riigis ka ilma Haapsalu raudteed ehitamatagi- kuulsid ju,
kuidas riigivalitsejad kurdavad ja kurjustavad,et raha on vähe: teeme
automaksu,suhkrumaksu jms. Sealt siis ka igasugust liiki ja laadi
vajadused,tõsta muudkui makse,seleks ei pea siia Haapsalu raudteed
segamagi.

Ants
1 aasta tagasi

Kas keegi teab ka kui kiiresti see rong tallinna sõitma hakkab kunagi? 3h?
Paralepas pole mingit trassi veel tehtud.
Miks pärnu rong seisma pandi?

Majaomanik
1 aasta tagasi
Reply to  Ants

Vana trass Rohukülani olemas.Seda ehk saab laiendada.

IRW
1 aasta tagasi
Reply to  Ants

Pärnu trass likvideeriti kuna sõitjaid vähe ja trass tahtis kap remonti(ja pärnakad ei tunne sellest rongist puudust)

Majaomanik
1 aasta tagasi
Reply to  IRW

Aga Haapsalu ja Läänemaa inimesed tunnevad puudust ja keegi ei saa seda neile keelata.

Jummel küll
1 aasta tagasi
Reply to  IRW

Mis sa plärad, suleti sest uhke rail baltica hakkab sõitma, mis aga Haapsalusse ei tule, Pärnusse aga küll. Rongid on pidevalt inimesi täis. Pole vaja väljamõeldisi kirjutada, kui ise seda teenust ei kasuta.

Kod
1 aasta tagasi
Reply to  Jummel küll

Mõni võiks ikka vähe lugeda ka – pärnu trass suleti seetõttu et raudtee nõudis remonti ja reisijaid oli ka vähe , pealegi saab bussiga palju kiiremini

Kati Nõdra
1 aasta tagasi
Reply to  Ants

Ants, rongi kiirust mõõdetakse kilomeetrites/tunnis, mitte ajaga.

Vandenõuteooria
1 aasta tagasi

Argilliidikihi paksus on kõige suurem LääneEestis (kuni 8 m). Arvatavasti võiks Eestis kildagaasi leiduda graptoliitargilliidis. Gaasi ammutamiseks keskmiselt kuni 15 tuh m3 vett puuraugu kohta jne

NiiOn
1 aasta tagasi

Ma saan aru, et herilane on selline mesilane nagu sääsk, ainult, et kärbes.

Ikka
1 aasta tagasi

Mitu aastat tagasi lugesin, et Piirsalu piirkond kildagaasi saamiseks sobivaim

Mari
1 aasta tagasi

See raudteejutt on ainult kattevari. Tegelikult uuritakse Haapsalus maavarasid 🙂

kanaajuga kalamari
1 aasta tagasi
Reply to  Mari

vaata, Läänemaal ei ole mitte mingit maavara peale paekivi. Aga see on ka nii rabe, et seda ei saa teede ehitusel kasutada. Muda võtmine on ka selline nõrk ja siis veel turvas. Sellega on ka jama seal Salajõel. Ja sinu ajukesele on lihtsalt arusaamatu, et see rauast tee on ligipääs Haapsalu mutta, Vormsile ja Hiiumaale. Aga oleks pidanud nooruses rohkem koolipinki nühkima. Jutujärgi ei ole sa kuidagi Haapsaluga seotud. Ja siit koorub välja, et lõpmatu on universum ja inimeste lollus. Kurb kui sa oled veel lapsed sigitanud (maksumaksjaid)siis loodan, et lapsed arenevad oluliselt kaudemale ja jõuavad ülikooli. Kattvarjuga kata öösel… Loe rohkem »

Nimi (vabatahtlik)
1 aasta tagasi

Miks te just siin oma rumalust näitate? Läänemaal on ka liiva, kruusa jne. Tehke omale selgeks, mis on maavara!

IRW
1 aasta tagasi

Hiiumaale ja Vormsile viib ikka laev

NiiOn
1 aasta tagasi
Reply to  IRW

Kui vesi kuivab ära, siis pead jalgsi minema või jalgrattaga

Kati Nõdra
1 aasta tagasi
Reply to  IRW

Lähme koos Tallinnast selle laeva peale? Kus kokku saame?

Küsimus
1 aasta tagasi
Reply to  Kati Nõdra

Kuidas siis tallinnast rongiga vormsile ja hiiumaale saaks ?kas ehitatakse sillad selleks või ?

Kohutav
1 aasta tagasi
Reply to  Küsimus

Rumal küsimus. Veealused tunnelid tulevad, mitte sillad. Milleks sillad?

Kati Nõdra
1 aasta tagasi

Mida te seal uurite. Hakake liipreid ja rööpaid maha panema!

Jaan K
1 aasta tagasi

Kõige toredam on see, et seda mida läänemaale vaja või mitte teavad kõige täpsemalt teiste maakondade inimesed.

Tige kala
1 aasta tagasi

Kui vaid sellise pisikese lõigu nagu Turba-Risti ehitamine olkeks maksnud 40 milj. , siis palju terve raudtee maksab – 300, 400 miljonit ? Tõstame veel makse et 10 tuhat haapsallast saaks rongiga sõita või ? Kui juba Viljandi liini ümber käib arutus et võib olla võtaks ikkagi ülesse , siis ehitada Haapsalu raudtee tähendaks et igal aastal tuleks mitu milj ainult raudtee taristu korrashoiuks + dotastioon reisijateveole – ka siis liiguks seda vahet ju max 4 reisi päevas . See oleks jaburaim raharaiskamine eestimaal . Selliseid dotatsioonijaburdusi tuleks julmalt kärpida – nagu näiteks ka jabur lennuliiklus saarte vahel

Nihfi
1 aasta tagasi
Reply to  Tige kala

Või siis sinu soovunelmate sihtpunkti- lennukiga Ruhnu saarele,kus pole raudteid.
Aga selle-eest on majakas- suur ja kõrge.Selle otsa ronidki ja karjud,kuidas sa
raudteid vihkad.Meri kohiseb vastu ja kajakad kriiskavad vaid su jutule,ongi kõik!

Kati Nõdra
1 aasta tagasi
Reply to  Tige kala

Pensinärid on ka suur kulu. Lõpetaks neile maksmise? Mida sa arvad, tige kala?

Tige kala
1 aasta tagasi
Reply to  Kati Nõdra

Loodame et su lapsed sinust tulevikus sama arvavad

Nimi (vabatahtlik)
1 aasta tagasi
Reply to  Tige kala

Häh, aadlipreili solvus!

Hei Tige Kala
1 aasta tagasi
Reply to  Tige kala

Parem uju ära! Sa ajad ju täiesti segast juttu ja sa ei saa ise ka aru, millest sa räägid! Või oled

Kägistavad käed
1 aasta tagasi

… ei anna mingit raha maakatest pööbli projektide jaoks. Kaja ehitab mere äärde maja, teie rotid närige muru!

Võrr
1 aasta tagasi

Kust sa võtad,et raha vajavad vaid maakatest pööblid? Lähed oma kädistavate kägistavate kätega mere äärde maja vaatama? Noh,siis võid ise muru närida,see
kasvab suvel hästi,eriti peale Jaanipäeva,nagu laulis kunagi ansambel FIX. Sinust
saab siis taimetoiduline murusööja,sel ajal kui teised,arukad inimesed,raha jaga-
vad ja tarku otsuseid langetades neid ellu viivad.

Majaomanik
1 aasta tagasi

Kas tõesti on kohalike hulgas debiilid,kes endale oma kodukohta raudteed ei taha? Ei usu,et võõrad on!?

Jaan K
1 aasta tagasi
Reply to  Majaomanik

Kindlasti on.