AS Eesti Raudtee kuulutas välja ehitushanke Turba–Risti lõigu rajamiseks. Ehitustöid on plaanis rahastada Euroopa taaskäivitamisrahastu (RRF) vahenditest.
„Meil on hea meel edasi liikuda Haapsalu elektriraudtee ehitusega. Lõpetasime selle aasta alguses projekteerimistööd ning saime nüüd välja kuulutada esimese ehitushanke Turbast Ristini,” ütles Eesti Raudtee ehitusteenistuse juht Riho Vjatkin.
Turba–Risti ligikaudu 13,5 km pikkuse lõigu ehitustööd hõlmavad endas muldkeha, rööbastee, ülesõitude, ülekäikude, tunnelite, piirdeaedade ja ooteplatvormide ehitamist. Lisaks rajatakse sama hanke raames ka raudteeviadukt Ellamaa piirkonda üle riigimaantee nr 9 Ääsmäe–Haapsalu–Rohuküla ja rekonstrueeritakse raudteelõigule jäävad olemasolevad truubid ja sillad. Uus ehitatav raudteelõik võimaldab reisirongidel tulevikus sõita kuni 160km/h.
„Ootame hankele pakkumusi 30. maiks ning ehitustööd kuni Ristini plaanime lõpetada 2024. aasta lõpuks,” lisas Vjatkin.
2019. detsembris valmis Tallinn–Haapsalu raudtee taastamise projektis esimene kuuekilomeetrine lõik Riisipere ja Turba vahel, mille ehitus läks maksma 7,7 miljonit eurot. Turbast Rohukülani läheb raudtee ehitus hinnanguliselt maksma kuni 100 miljonit eurot.
Väga hea uudis! Saab taas pikema rongisõidu Haapsalu suunas teha.Ja kui rong peatub taas Risti jaamas,saab siit edasi ka Lihula ja Saarmaa suunas sõita.
Vahva,kui Tallinnast,Balti jaamast,saab rattaga rongile,Risti jaamas rongilt maha
ja edasi Lihula suunas sõita.
Aga kuidas lahendatakse see kergliiklus tee, mis praegu kenasti viib Turbast Ellamaala? Hetkel hea lapse vankriga jalutada Ellamaale. Kas seda näeb projekt ka, või peab hakkama mööda maanteed käima?
Omal ajal sai see kergliiklustee tehtud, et säilitada raudtee trass ja seda ülesannet on see edukalt täitnud
Ammu oli aeg.
MA TAHAKS OMA ELUA
EG JÕUDA KEILAst haapsallu .
Super