Osa Eesti riigi laevastikust on säästueesmärgil klassifitseeritud Venemaa laevaregistris, mis arvati Euroopa Liidu sanktsioonide alla kuuluvate organisatsioonide hulka. Teiste hulgas ähvardavad sanktsioonid Vormsi parvlaeva Ormsö, kirjutab Postimees.
Vene mereregistris (Russian Maritime Register of Shipping – RS Class) klassifitseeritud Eesti riigi parvlaevad Kihnu Virve, Ormsö ja Soela sõidavad küll Eesti lipu all, kuid laevad on ehitatud Vene registri klassifikatsiooni järgi ning nende üle teostab järelevalvet seesama Vene register RS CLass. Laevu haldab Kihnu Veeteed, kellele Eesti riik andis laevad kasutamiseks vastavalt liinilepingule.
Kui Eesti laevade merekõlblikkuse tunnistus enam ei kehti, ei tohiks Euroopa Liidu sadamad neid laevu teenindada, ka võib tekkida küsitavusi nende laevade kindlustamisel ning muudes juriidilistes protseduurides.
RS Class juures klassifitseerivate laevae edasine kasutamine sõltub sellest, kas riik, kelle veeteedel ja sadamates laevad seilavad, tunnustab Vene registrit või mitte.
Eks need laevad ei saagi olla ju eesti registris. Meie nõuetele need vrakid ju ei vastaks. Eks need kihnu veeteede ärikad teavad kuidas asjadest kõrvale hiilida. Ikkagi oravad ju.
Kirjutaja oleks võinud artikli enne siia ülespanemist ikka korra läbi lugeda ja õigekirjavea (viimases lõigus) ära parandada!
Jõudu, edu sulesepad!
Kelle valitsemise ajal vähenes olematuseni Eesti laevaregistris olevate laevade arv? Ka meremeeste liikumine teistesse riikidesse?
Riigistada tuleks, nagu Venemaa ise teeb
Õigesti. A sulle nutika nõuande eest premeeritakse üks tasuta pilet.
ei osata siis praegusel kriisihetkel ka seadusesse erandeid teha? laevad on siiski eesti territooriumil ja eesti omand ja isegi kui nad seda viimast poleks on ammu aeg venemaale ja vene kodanikele kuuluvad EL territooriumil asetsevad varad mitte arestida, vaid otseselt konfiskeerida tulevaseks ukraina taasehitamiseks