Uuring: mis iseloomustab Eesti kõige aktiivsemaid netiostlejaid

Netiostleja saab päki kätte koduuksel. Foto: DPD
Kuula artiklit, 2 minutit ja 57 sekundit
0:00 / 2:57
Netiostleja saab päki kätte koduuksel. Foto: DPD

Pakiveoteenuse pakkuja DPD tellitud rahvusvahelise uuringu põhjal veavad e-kaubandust eelkõige n-ö aktiivsed ostjad, kes Eestis moodustavad kõikidest netiostude sooritajatest kolmandiku, kuid vastutavad tervelt 88% ostude eest.

„See, et kõigest 34% netiostlejatest vastutab tervelt 88% ostude eest näitab selgelt seda, et nad on sektorile väga oluline sihtgrupp, kelle soovide ja harjumustega tuleb arvestada, aga teisalt iseloomustab see e-kaubanduse võimet kasvatada lähiaastate jooksul oma mahte lausa kordades,“ selgitas DPD Eesti E-ärisuuna juht Margot Posti. „Kui nüüd ka kõik teised e-ostlejad muutuks sama aktiivseks, siis netiostude mahud mitmekordistuksid päris kiiresti.”

DPD uuringute järgi sooritavad sellised n-ö aktiivsed ostjad Euroopas keskmiselt 32 ostu aastas ja Suurbritannias lausa 54. Eestis jääb see number veel kõigest 13 ostu juurde. Küsimusele „Kas tellite netist füüsilisi kaupu tihti?” vastas aktiivsetest ostjatest positiivselt 98%, samas Eesti keskmistest netiostlejatest vastas samale küsimusele positiivselt kõigest 36%.

„Mõneti oodatav on muidugi see, et aktiivsed kaupade tellijad on enamasti ikkagi noored. Eesti aktiivsetest ostjatest pooled on alla 35-aastased. See tähendab omakorda ka seda, et oma tellimuste esitamiseks kasutavad nad tõenäolisemalt mobiiltelefone ja tahvelarvuteid, kui tavapärast lauaarvutit,“ lausus Posti. „Samuti on aktiivsed ostlejad noortele omaselt ka suuremad sotsiaalmeedia kanalite tarbijad ning järgivad rohkem sealt saadud soovitusi ja reklaame.”

Eesti aktiivsemad e-ostlejad tellivad netist enamasti ilu- ja tervisetooteid ja riideid. Hoogsalt on aga tõusmas ka kodutehnika ja sisustuskaupade osakaal. Samuti on nad märksa altimad tellima koju värsket toitu ja jooke. Kui keskmisest Eesti netiostlejast on endale koju värsket toitu ja jooke tellinud 10%, siis aktiivsete ostjate puhul on see number 24%.

Aktiivseid ostjaid iseloomustab lisaks veel kindlate ja neile usaldusväärsete e-poodide eelistamine ehk nad teevad suurema tõenäosusega oste samades ostukeskkondades.

DPD uuringu järgi teostatakse Eestis kõikidest füüsiliste kaupade ostudest 8,2% läbi netikeskkonna ning regulaarseid internetioste teeb 36% interneti kasutajatest.

Eesti aktiivne netiostleja: 

  • Vastutavad 88% netist tehtud füüsiliste kaupade ostude eest
  • Teeb aastas keskmiselt 13 ostu (2017: 12 ostu)
  • Tellib värsket toitu ja jooke tavanetiostlejast üle kahe korra rohkem
  • Pooled on alla 35-aastased
  • Jälgib rohkem sotsiaalmeediat ja sealt saadavaid soovitusi
  • Tellib kõige rohkem ilu- ja tervisetooteid ning riideid
  • Eelistab tuttavaid ja usaldusväärseid e-kauplejaid
Kommenteeri
Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt ja nende sisu ei ole muudetud. Seega ei pruugi kommentaariumis tehtud avaldused ühtida toimetuse seisukohtadega. Lääne Elul on õigus ebasobilikud kommentaarid kustutada.
Teavita mind
0 Kommentaari
Inline Feedbacks
View all comments