Euroopa Komisjon kiitis heaks seaduseelnõu, mille kohaselt muutuvad alates 2022. aastast kõikides uutes autodes kohustuslikuks erinevad turvasüsteemid, sealhulgas ka kiirusepiirajad ja juhti jälgivad sensorid, kirjutab Autogeenius.
Möödunud aastal välja käidud ettepaneku eesmärgiks on muuta liiklemine turvalisemaks: 2038. aastaks peaksid uued turvasüsteemid Euroopa Komisjoni hinnangul päästma üle 25 000 inimelu.
Nõuded hakkavad uutele ja veel disainimata mudelitele kehtima 2022. aasta maikuust ja praegu teedel olevate mudelite uutele versioonidele 2024. aasta maikuust.
Tänavu septembris peavad Euroopa Parlament ja liikmesriikide esindajad ettepanekud ametlikult heaks kiitma.
Kohustuslikuks muutub hulk turvasüsteeme ja juhiabisid:
– hädapidurdussüsteem
– joobes juhtimise vastane süsteem
– väsimust ja tähelepanu hajumist tuvastavad sensorid
– “must kast” ehk avarii infot talletav salvesti
– tagurduskaamera või muu sarnane süsteem
– reahoidja.
Loe pikemalt Autogeeniusest.
See kuramuse reahoidja on kuival teel hea, aga lumelögasel teel vaalude vahel sõitmine on sellega piin, sest see ei saa aru, miks sa sõidad telgjoone ligidal.
Turvalisus on tore asi küll, kuid kõik see tilu-lilu muudab auto tootmise ja ekspluatatsiooni oluliselt kallimaks. Näiteks keemilisel sensoril põhinev alko-vastane süsteem. Kas veel üks vidin, mida tuleb korrapäraselt hooldada/uuendada, daadelda, tehnoülevaatusel korrasoleku pärast hinge kinni hoida?
Igasugu juhiabid jms asjad võtavad inimestelt viimsegi oskuse sõita.
Asi muutub liiga mugavaks. Ja mis saab reahoidikust siis, kui tee keskel jooni pole?
Nähtud mitmeid kordi kus mõni kaasmaalane sellisel teel oma suure land cruiseriga tuleb, mõtet pisut tee keskelt eemale tõmmata märkab juba üsna harva.
Kas see ja see bensiiniartikkel on pärit 1. aprilli lehest? Muidu peab küll hakkama e-exitile mõtlema.