Haapsalu raudtee uut raha ei saa

Andrus Karnau

andrus.karnau@le.ee

raudtee vedur haapsalu

Haapsalu raudteejaam. ARVO TARMULA

Majandusministri Kadri Simsoni sõnul pannakse raudtee tegevuskavasse kirja, et rajatakse Riisipere–Turba lõik võimalusega raudtee edasi ehitada Haapsaluni, teatas majandusministeerium. Täpsemad lahendused pakub ministeerium välja oktoobriks koostatavas tegevuskavas.

Majandusministeeriumi pressiesindaja Mihkel Loide märkis, et valitsus otsustas investeerida kaheksa miljonit eurot Riisipere-Turba ehituseks, kuid pärast seda uusi investeeringuid Haapsalu liinile pole kavas teha. Vähemalt praegu ei kavatse ministeerium oktoobriks koostatavasse tegevuskavva uusi ettepanekuid Haapsalu liini arendamise asjus teha.

Valitsus otsustas esmaspäeval ka, et 2019. aastast ei sõida reisirong enam Pärnusse, sest Lelle–Pärnu raudteelõigu tehniline seisukord ei võimalda selle kasutamist reisirongiliikluseks 2019. aastast. Vaja oleks teha umbes 17 miljoni suurune investeering, et rongid võiks sõita vähemalt 60 km/t. Ministeeriumi teatel ei oleks see mõistlik enne Rail Balticu valmimist. Rail Baltic peaks praeguste plaanide järgi valmima 2026. Rail Balticuga taastuks ka reisirongiliiklus Tallinna ja Pärnu vahel.

Kommenteeri
Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt ja nende sisu ei ole muudetud. Seega ei pruugi kommentaariumis tehtud avaldused ühtida toimetuse seisukohtadega. Lääne Elul on õigus ebasobilikud kommentaarid kustutada.
Teavita mind
26 Kommentaari
Inline Feedbacks
View all comments
Nui
7 aastat tagasi

to to Nui
Unusta ära: kui see reilpeldikul vedu on jupp maad kallim kui maannteel, missugune loll oma kraami siis sellele paneb? Isegi praegune tiguradteevedu on maanteetransast kallim kui sihtpunkt keset euroopat jääb. Ja mis loll (uskudes neid peldikureilivendi) veab oma kauba kiirelt poola piirini ja sealt ikka tiguhaaval??

to+nui
7 aastat tagasi
Reply to  Nui

Sa uuri enne kui p.ska suust välja puhud – poola renoveerib ka samaks ajaks oma raudtee ära sel liinil ja berliinini on 160 km/h tagatud . Ka pole raudteevedu midagi kallim , arvestades üha kasvavaid maanteetasusud + kui sul on vaja 20 koormat korraga euroopasse saata , siis on alternatiiviks pigem juba laev , kuna 20 rekkat korraga koondada kuhugi koos jõudma on pea võimatu

Nui
7 aastat tagasi

to Joodik, Tont jt Haapsalu raudteevastalised
Ja mis te arvate, et see peldikureil hakkab kaubakoormate all ägama või? Kavatsete oma möla konteinerisse pakkida ja leiate Poola piiri ääres kuskil metsatukas sellele ostja?

to nui
7 aastat tagasi
Reply to  Nui

Võta teadmiseks et raudtee on ka poolas olemas ja kui viitsiksid vaadata tallinn ikla rekkarodu , siis pea pool kolib kindlasti raudteele

Han
7 aastat tagasi

Haapsallu, kellele… lollid küsimused. Riisiperes nõgesepuhmas lõppev raudtee on ju loomulikult rentaablim, eksole…

Joodik
7 aastat tagasi

Kes soovib rongi..maksku ise kinni see arulage projekt…
Normaalsete inimeste rahakott jätke rahule…

Nüüd
7 aastat tagasi

Karulaiu laiamisel ka lõpp, mis nüüd kosta, ei suutnud raudteed teha. Mõtetu mees!

mh
7 aastat tagasi

Suur Haapsalut ei eksisteeri, on ju Hari!Ei tea,kas hambahari mõnel,mis jaoskonda kaasa võtta või suurem.Või filmiccst Pariisi bravuuritar,kes Londonis oma aktsendiga Haryt taga ajas,aga lõpuks loobus,Või : Tõmba Jüri Marile,Maril on hari punane….

Suur-Haapsalu
7 aastat tagasi

Me kõik saame kord veidike vanemaks. Kui te vaid teaksite, kui suure % moodustub rongiliiklejaist nn pensionärid, siis oleks tore. Olen sõitnud Tallinnast siia-sinna. Nii palju toredaid särasilmi on alati näha. Ja ikka – igas vanuses. Rong on sõbralik ja mugav sõiduvahend.

Tont
7 aastat tagasi
Reply to  Suur-Haapsalu

Kulla21,23, maksa siis see oma mugav ja sòbralik sòiduvahend làbi 100- eurise rongipileti ise kinni. Kuna kaubavedu pole ja ei tule,ei majanda see end iial àra. Miks peaks 90 % maksumaksjaist kinni maksma kùmne protsendi sòidulòbu ?? Kahjuks on mòned ikka harjunud teiste kulul elama. ???? ????

.........
7 aastat tagasi

Raudtee on väga vajalik. Praegu nuumame vaid bussifirmasid hirmkallite sõidupiletitega! Bussid on talvel väga ohtlikud, teed ju libedad ja kiirusedki pole teab-mis! Küll tulevad ka kaubaveod, on ju veel Vormsi ja Hiiumaa, sinnagi liigub kaupa ja inimesi! Vale jutt, et raudtee Haapsallu on raiskamine!

irwe
7 aastat tagasi
Reply to  .........

Millised kaubad ? Et laeme aga peale maha mitu korda – tule mõistus appi !. Bussifirmad sõidavad dotatsioonita , rongiliiklusele makstakse kohati 80 % peale – see kõik on maksuraha e. tõstame aga makse et mõni ullike saaks rongiga sõita – nii et raudtee haapsalusse on sulaselge raha mahaviskamine ( 3x hullem kut reilpeldik )

rein
7 aastat tagasi
Reply to  irwe

kui need lollid kes raudteed ei taha hakkavad varsti tallinnasse 4 ja enam tundi autoga sõitma ja kui mõni pereliige veel kasti sõidetakse siis on jutt teine.Sama juhtub pärnu suunal.Anname raha venelaste keeleõppeks ja eestlased käigu jala või veelparem surgu maha .On aeg kesikuid füüsiliselt mõjutama hakata.

Mari
7 aastat tagasi

Pensionäridel ongi aega heldinult
rongiga Tallinna söita ja tee peal
Haapsalu pitsrätikuid kududa.Vahva.
Raudtee on väga vajalik,Haapsalu
lapsed polegi muu rongiga söita
saanud kui Peetrikesega.

Taat
7 aastat tagasi
Reply to  Mari

Ega raudtee pole tivoli

mil
7 aastat tagasi

ega see 18 sajand ei ole et elu koondus sinna kus raudtee oli