Noarootsi sild on tehniliselt teostatav ja tasuks ehitada Uuemõisast üle Roograhu laidude Tahu külani, seisab eile Lääne maavalitsuses esitletud Noarootsi silla tehnilise teostatavuse analüüsis.
Analüüsi tegi osaühing Skepast&Puhkim vaneminsener Urmas Konsap, kes selgitas, et tegemist ei ole tasuvusanalüüsiga, vaid sellisega, mis hindab ehituslikust vaatepunktist erinevaid alternatiive. Neist osutus parimaks variant, mis kulges Uuemõisast Roograhu laidude Noarootsi poolsaarele Tahu külani.
Selle hinnanguline maksumus oleks kokku 14,4 miljonit eurot, millest sild maksaks 6,9 miljonit, uus tee Tallinna maanteelt Tahu teeni 5,5 miljonit ja Pürksi-Tahu tee rekonstrueerimine ligi 2 miljonit eurot.
See variant lühendaks Haapsalu ja Pürksi vahelist ühendusteed praeguselt 23,2 km-lt 9,8 km-le. Ühenduse pikkus ühest lahekaldast teise oleks 1800 m, kuid et osalt kulgeks tee laidudel, jääks vee kohale vaid 320 m.
Rajada tuleks kaks silda ja laidude vahele truup.
Uuring läks maksma umbes 10 000 eurot. Järgmine samm peaks olema keskkonnamõjude hindamine, mis maksaks juba umbes 30 000 eurot.
Sillaprojekti eestvedaja on Noarootsi vallavalitsus. Haapsalu linnapea Urmas Sukles jäi plaani suhtes skeptiliseks ja leidis, et riigi huvi kulutada 14 miljonit eurot 300 inimesega Pürksi paremaks ühendamiseks Haapsaluga on nullilähedane.
Kuli. Tola oled ei muud. Rohkem veini vähem möla.Sinu ärimudel on tükk juustu, vein ja paskas pee.
Kes maksab, Eesti või EU? Vötke raha EU:lt nii kaua kui võimalik.
Uuemõisa-Noarootsi sild köki-möki plaanist ühendada Noarootsi-Vormsi-Hiiumaa-Saaremaa-Virtsu.Kas poleks äge, või kuidas?
Aga kus, krt. on uudised Tamme ja Tlna. mnt. asfalteeritud ristmiku avamisest, nagu lubatud, avamisest liiklusele pühade ajaks?
turismist, eriti sisemaisest.
suurem jagu eestlastest tahab kodumaal näha/tunda omaette olemist ja isekäimist.
seega oleks kogu nõva-dirhami-pürksi piirkond väga atraktiivne,kui seda merd ees ei oleks—
merd selles mõttes, et inimesed käiksid-oleksid ,kuid tahaksid ka süüa-pesta-pasandada.kuni looduses pole iga kännu taga spaad, tuleks ää kasutada haapsalu ,sh. ka suklesele kuuluvate lobudike, võimalused.
igal juhul on noarootsi sild mõttekam kui rohuküla raudtee.
Mõttekust pole kummaski , pigem annab eraldatus sellele kandile võlu – muidu on nagu iga teine läbisõiduhoov ja neid on eestis niigi küllaga
Oled Jaaniõlled liiga vara sisse võtnud.Haapsalu Raudtee on minu elu ajal olnud,küll taastatakse.Ajalugu kaks.
No kui see raudrellsside mahapanek ka tehakse , siis korjatakse need ülesse ka – pole mingit võimalustki et see end ära tasuks ja hiljem on lihtsalt odavam see tee ülesse korjata kui lõputult sisse taguda raha
Tänapäevane raudtee ei ole enam esiisade-aegsete ega kortšaginlaste mõõdupuu järgi tehtud,et teeme käsitsi puha ja hobustega,praegu on nõuded hoopis teised.
kõik turistid pole sellised,kes keel õla peal,giidi järel mööda muuseume ringi jooksevad.On inimesi,kes maailma läbi käinud ja just sellised tundmatud,samas turvalised,ilusa ja puhta looduse ja õhuga kohad kindlasti huvitavad.On neid kes sattuvad vaimustusse selle üle,et metsas saab tasuta seeni korjata.Aga kõik need inimesed tuleb üles leida,arendada piirkonda ja kõvasti selle nimel tööd teha.
Tegelikult oleks sellest sillast kasu nii linnale kui Noaootsile,pluss raudtee.Üks täiendaks teist.Tallinna jõukad hakkaksis maju rohkem Noarootsi ehitama,teenuseid 15 minuti kaugel Haapsalust,tekiks Noarootsi uus Viimsi.Ja muidugi moodne raudtee.
ei tule ei silda ega raudteed meie eluajal,või kavatsed ~ 200 aastat veel elada?
Mida tarbid ? Tundub hea kraam olema . Mingid tallinna degelinskid ei lohista end üle 100 kildi kaugusele kui hoopis lähemal on kante küll ja küll
tegelt üllatavalt positiivne foorum sellele projektile (va linnavalitsus muidugi)
Raudteed ei taha,silda ei taha,hoidgu jumal,kui keegi mingi julge äriplaaniga välja tuleb! Aga viiendat kuupäeva tahaks küll!
Seda viiendat ei jõua ära oodata. Riik võis avanssi vahel maksta.
augustist 10.ndat