Parvlaev Ormsö. Foto: Urmas Lauri
Esialgsetel andmetel teenindas Kihnu Veeteed AS tänavu esimeses kvartalis Vormsi saare ja mandri vahel kokku 7537 reisijat ja 3919 sõidukit.
“Mulluse, 2016. aasta esimese kvartali andmetega võrreldes vedas parvlaev Ormsö tänavu esimeses kvartalis 917 sõidukit ehk 30,5% enam ja 1296 reisijat ehk 20,8% enam,” ütles Lääne maavalitsuse maaelu peaspetsialist Mati Kallemets. Reiside arv tõusis samas 1,9%.
Tänavu märtsis reisis Vormsi liinil 2939 reisijat ja veeti üle 1492 sõidukit.
Lääne maavalitsuse andmetel teenindati aasta varem, 2016. aasta märtsis 2421 reisijat ja 1162 sõidukit.
Parvlaeva Ormsö pardal oli enim reisijaid 25. märtsil Rohukülast kell 10.15 väljunud reisil. Sel päeval sõitis 67 reisijat ja veeti üle 31 sõidukit.
Parvlaev Ormsö alustas Vormsi liinil kurseerimist 1. juunil 2015. Vormsi liinil toimetas siis Väinamere Liinid OÜ. Aasta hiljem, 1. juunil 2016 alustas liini teenindamist AS Kihnu Veeteed.
Ormsö mahutab ligi 30 sõiduautot ja 200 reisijat. Laeva pikkus on 45, laius 12 ja süvis 2,7 meetrit. Laeva töökiirus täislastis on 12 sõlme ning peamasinate võimsus 2 x 1000 kW. Laev peab olema suuteline liikuma 45 cm paksuses silejääs kiirusega kaks sõlme. Laev maksis 9,3 miljonit eurot, millest 93,5 protsenti rahastas Euroopa Regionaalarengu Fond.
Sõidukite arv on kasvanud 30% ja reisijate arv 20%, selge.
Numbriliselt on %% taga 3919 sõidukit ja 7537 reisijat, selge.
Mis asi siis selge on?
Selge on see, et Riigile kuuluvat BWBs ehitatud kõik kolm sõsarlaeva ja neli TS Laevade käsutuses olevat “saarte vägilast” on ehitatud valede projektide järgi — sama 1:2 (sõidukid:reisijad) suhe kajastub ka suursaarte ja mandri vahelises üleveos aga Ormsö ja sõsarate puhul on sõidukite (mitte sõiduautode) ja reisijate suhe 1:10, Pireti, Tõllu, Leigeri ja Tiiu puhul 1:5, mitte 1:2 nagu reaalne vajadus on.
Voll on lätis käinud jälle – soga tuleb kut kuulipildujast
Eks see sadama ehitus tõstab ka neid numbreid tublisti kui iga päev seal mandrilt tööl käiakse.