Päikesepatareidel põhinev autonoomne leedvalgustus. Foto: erakogu
Seitse Lääne-Nigula valla bussipeatust said päikesepatareidel põhineva autonoomse leedvalgustuse.
Posti küljes on valgusti, päikesepaneel, aku ja liikumisandur. Lääne-Nigula valla keskkonna- ja kommunaalnõunik Olev Peetris selgitas, et valgusti tööd reguleerib liikumisandur. Valgustus töötab akudel ja päikesepatareidel ning ei vaja toidet vooluvõrgust.
Seda, et talvisel ajal on päikesekiirgust vähe ja lambi aku saab tühjaks, Peetris ei karda. „Panime aasta tagasi Võntküla bussipeatusesse sarnase valgusti ja see on end hästi tõestanud,” ütles Peetris.
Peetris rääkis, et bussipeatused valiti välja selle järgi, kus liigub kõige rohkem koolilapsi.
Autonoomse leedvalgustuse said Turvalepa ja Taebla tee peatused mõlemal suunal. Peale nende paigaldati valgusti veel Salajõe, Jalukse ja Keedika bussipeatusesse.
Valgustid paigaldas ProLED Group OÜ.
Kui valgusti põleb pimeda ajal kogu aeg, siis tõenäoliselt peeti artiklis liikumisanduri all silmas hoopis valgussensorit, mis ju kah kaudselt reageerib liikumisele (öö-päeva vaheldumisele, päikese tõusule/loojangule).
põleb ikka kogu aeg.
a milleks siis liikumisandur?
Lugesin uudisest, et valgusti toimib liikumisanduriga. Kas see tähendab, et lähenedes pimedale peatusele hakkab tuli põlema alles 10m enne kohale jõudmist ning et see edasi põleks, peab kodanik aeg-ajalt üles hüppama ja kätega vehkima? 🙂