Krahviaed ootab paremaid aegu

Tarmo Õuemaa

tarmo@le.ee

kole krahviaed tarmula

Haapsalu elanikud ja linnakülalised peavad sel aastal leppima, et Krahviaed on tavapärasest kehvemas seisukorras.

Sel aastal algas suvi Haapsalu Krahviaias üles kaevatud teeäärte ja liikumispiirangutega. Kuigi kraavid on juba paar nädalat kinni aetud, on kurdetud, et avanev pilt pole silmale just kõige ilusam vaadata. Siiski pole mängus kellegi tegemata töö.

„Sel suvel on tõesti Krahviaed visuaalselt kehvemas korras kui muidu,” möönis Haapsalu linna avalike suhete juht Tõnu Parbus.

Sellel on põhjus. „Äsja lõppes Krahviaeda läbiv soojatustike rekonstrueerimine ja muru veel ei kasva. Hea uudis on aga, et juba 1. augustil algavad Krahviaia renoveerimistööd ja nelja kuu pärast peaksid need valmis olema,” selgitas Parbus ja lisas, et järgmisel suvel on Krahviaias jalutajail võimalus nautida juba uut ja palju ilusamat keskkonda.

Rekonstrueeritakse teed, mis jooksevad Krahviaias ümber piiskopilinnuse ja kuni jalakäijate sillani – need saavad munakiviääristusega kivisillutise, sellise, mis viib praegu Karja tänavalt piiskopilinnuse lasteparki. Vabalt tänavalt parki viiv praegu ebamugavalt suure kaldega tee tehakse laugjamaks. Ka jalutusteed tehakse korda – need kaetakse sõelmetega. Ühtlasi taastatakse muru. Vallikraavi poolne pargiala saab ka drenaaži, tulevad uued pingid ja prügikastid ning infostend. Tegemist on Krahviaia rekonstrueerimise esimese etapiga.

Pärast esimese etapi lõppu puhastatakse vallikraavid ja taastatakse ajalooline sild.

Krahviaia taastamise ehitustööde projekti kogumaksumus on 342 900 eurot, millest 291 500 eurot on Euroopa Liidu Ühtekuuluvusfondi toetus, samuti panustab sihtasutus Keskkonnainvesteeringute Keskus (KIK) 51 400 eurot.

Krahviaia ehitushanke võitis Rannavesi Ehitus OÜ. 

Kommenteeri
Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt ja nende sisu ei ole muudetud. Seega ei pruugi kommentaariumis tehtud avaldused ühtida toimetuse seisukohtadega. Lääne Elul on õigus ebasobilikud kommentaarid kustutada.
Teavita mind
0 Kommentaari
Inline Feedbacks
View all comments