LOVLi esimehe Toomas Schmidti sõnul jäi Haapsalu raudtee taastamise toetamine eelarvest välja. Foto: Arvo Tarmula.
Läänemaa omavalitsuste liit (LOVL) toetab põhimõttes Läänemaale raudtee taastamist, kuid oma eelarves selle heaks raha planeerinud pole.
Kolmapäeval Haapsalu kultuurikeskuses peetud LOVLi päeval uuris Haapsalu linnavolikogu liige Merle Mäesalu, kas LOVL on plaaninud üheks Läänemaa arengu olulisemaks küsimuseks olevat raudtee taastamise plaani kuidagi ka rahaliselt toetada.
LOVLi esimehe ja Ridala vallavanema Toomas Schmidti sõnul arutati raudtee toetamise eelarvesse kirjutamist, kuid sellest otsustati siiski loobuda. "Võimalik on seda toetada hiljem [LOVLi] reservist," märkis Schmidt. Ta oli nõus seisukohaga, et raudtee taastamine on õige mõte.
LOVL eelarve maht on olematu võrreldes raudtee taastamiseks vaja minevaga ja riigiametnikult kohatu küsimine, aga “pildil” olemiseks vaja küsimusi esitada. Iseasi, kas ka asjakohaselt.
…taastamine algaks,tuleks pooldajad registreerida ja igakuiselt nendelt pool sissetulekust raudtee taastamiseks kohustuslikult ära võtta. Ma ja kindlasti paljud pole nõus oma maksudest raudteed doteerima ja teiste sõidulõbu kinni maksma….
Olin kunagi rongijuht, aga lasti lahti. Joomise pärast muidugi.
Aga nüüd olen muutunud: Eesti asi huvitab ja tehnika ja…
Elan Paliveres, veel pole vana ametit tagasi pakutud, aga kui keegi teeks siia raudtee, leiaksin kohe ka 2000 häält, noh notsud tahaks Türile jne.
mullipuhujate kamp
Merle Mäesalu häbematus ja eneseimetlus on üsna pilvepiirile tõusnud. Huvitav, kas raudteede rajamisel, remontimisel ja rongide ostmisel on küsitud omafinatseeringu osa Tallinnalt ja teistelt omavalitsustelt? Justkui Lääne-Eesti ei kuuluks Eesti riigi alla, vaid on riigi partner. Küsimus näitab ilmekalt, kuhu riigiametnikud omavalituste mahatallamisega on jõudnud. Kui raha leida ei taheta, siis tullakse mingite valemite, tabelite, määruste, lõputu sõnavahu ja mõtetute koosolekutega.
Haige inimese jutt.
ah, see raudtee on ainult valimiste õhupall. Ei suuda kergliiklusteidki rajada (küsisin ja öeldi, et kallis) ja nüüd ehitame raudtee, no kuulge!! LOV oma eelarvega jääb reaalsusesse ja muud midagi.
Omavalitsused peaks toetama seda muul moel. Näiteks koos vastava fondi rahastusega, mille puhul vajalik ka omavalitsuse osalus.Ehk siis rongi- ja bussiliikluse ühildamisega. See oleks täiesti reaalne kõikides peatustes Riisipere – Rohuküla lõigul.