Maanteeameti peaspetsialist Urmas Robam. Foto: Arvo Tarmula.
Kuigi suvi läbi remondis olnud Palivere ja Risti vaheline teelõik on igapäevasõitudeks valmis, laiutab seal endiselt kiiruspiirang 70 km/t, sest kõik tööd pole veel lõpetatud.
„Nipet-näpet on teha,” ütles maanteeameti peaspetsialist Urmas Robam.
Tema sõnul on veel jäänud tee maa-alal tehtavad tööd – freesitakse kände ja pinnast ning istutatakse muruseemet.
Ka teed ehitanud firma Nordecon projektijuht Madis Padu ütles, et tee maa-alal on jäänud teha vaid korrastus- ja haljastustööd.
„Pärast haljastustööde valmimist korrastatakse vajadusel veel kord teepeenraid,” ütles Padu.
„Kate on valmis, märgid on püsti, natuke on veel käsitsi markeerida,” ütles Robam vajalike tööde kohta.
Risti ja Palivere vahel algasid remonditööd 5. juunil. Remont tehti kahes etapis. Esimesena Palivere ja Jaakna vahel ning seejärel Jaakna ja Risti vahel.
Mõlemal lõigul eemaldati vana asfalt, tasandati tee pikiprofiili, rajati uus kandevkiht ehk stabiliseeriti pinnas, st lisati vana asfaldi freespuru ja bituumeni segu ning seejärel pandi teele kaks kihti asfaltbetoonkatet. Tööd kulgesid plaanipäraselt.
Üks osa vana asfaldi freespurust kattis ka 10 kilomeetrit Kullamaa–Liivi–Taeba tolmavast teelõigust. Palivere–Risti teelõigu valmimise tähtaeg on 3. detsember, kuid Robam usub, et maantee ümbruses tehtavad tööd lõpevad varem.
„Suured vihmad augustis raskendasid oluliselt tööde teostamist objektil ja tekitasid palju ebamugavusi liiklejaile,” ütles Padu.
Töid tegi AS Nordecon ja see läks maksma 2,4 miljonit eurot.
Selle kohta, kui kaua asfalt vastu peab, ütles Robam: „Eks aeg näita.” Ta lisas aga, et ilmselt tuleb 7–8 aasta pärast teed pinnata, sest pealmine bituumenikiht reageerib kokkupuutel õhuga, vananeb ning tekivad kulumisjäljed.
Piirkiirus taastub pärast tee vastuvõtmist.
kus kurat sellel teel need eurokraavid on
Tee on tunduvalt kõrgem, kui vanasti ja mis jubedad eurokraavid.
Ei taha mõeldagi selle peale, kui talvel libedaga peaks auto natuke teelt välja kalduma. Kohe oled sügaval kraavis katuse peal ja sealt välja saada on õnn.
Aga sõida siis tee peal, mitte kraavis! Gaasipedaali põhja vajutamine ei ole kohustuslik! Liigne enesekindlus ja uljus ongi just see põhjus, miks teelt välja sõidetakse. Vali õige kiirus ja midagi ei juhtu. Osa autojuhte on sõitnud terve elu ja pole kordagi kraavi sattunud aga miks siis osad ei oska ega ei saa nii sõidetud!? Ei maksa süüdistada kraave, kui omal sõiduoskus nadi või jalg nii raske on!
Kui valid õige kiiruse,siis meie liikluses tekib sinu übmer “puntratants”…ja ohutusest on asi kaugel.Paraku nii see on ja tuleb huntidega koos uluda…kihutajatega võidu kihutada.
Kuule Maakas-ajukääbik oled sa ise kui ei tea et ehitajad ei hoia neid 70 märke tee ääres. Loe artiklit tähthaaval ehk avitab?
ei sõideta jah aga küll nüüd pannakse sinna politsei välja
Samad sõnad, pange piirang sinna, kus midagigiiiiiii tehakse , ja niikuinii sellest 70 km kinni ei peeta. AJUKÄÄBIKUD need ehitajad
Selleks, et kuskil mingit nipet-näpet teha, peavad sajad ja sajad autod sõitma 10 km 70 kmh – täiesti ajuvaba. Sõidan seal 2-4 korda päevas, enamasti ei toimu isegi nipet-näpet.