Roul Liidemanni Dodge Viper GTS. Foto: Juhan Hepner
Täna Kiltsi lennuväljal peetud kiirendusvõistluse One Mile Challenge 2014 teisel etapil tehti ajalugu, sest senine Eesti lõppkiiruse rekord ületati koguni kahel korral.
Kuni tänaseni oli miilisel distantsil saavutatud suurimaks kiiruseks Roul Liidemanni nimel olnud 327 km/h, mille ta sõitis tänavu juunis Kiltsi lennuväljal toimunud One Mile Challenge 2014 esimesel etapil.
Kõigepealt purustas senise rekordi Sander Kelner, kes suutis oma BMW E34 M5ga sõita kiirusel 330 km/h. Uus rekord püsis aga väga lühikest aega, sest kõigest mõned minutid hiljem suutis Roul Liidemann pigistada oma Dodge Viper GTSst välja uskumatud 343 km/h. Mõlemad kiirused sõideti välja juba esimesel katsel, mis tähendas, et ootusärevus selle ees, mida võib tuua teine sõitudevoor, oli suur.
Kahjuks algas teise vooru ajal aga tugev vihmasadu, mis kastis sõiduraja märjaks. Korraldajatel tuli vastu võtta raske otsus lõpetada tänane võistlus ning määrata võitjad esimese katse aegade põhjal. Korraldajate hinnagul võtnuks raja kuivamine vähemalt tunni ning taevas liikuvate pilvede põhjal võis karta, et mahasadanud vihmale tuleb selle aja jooksul juba ka lisa.
Kiirendusvõistlusel oli ka üks ohtlik moment, sest 320 km/h kiiruse saavutanud Erik Olesk sõitis rajalt välja, kuid pääses tänu heale turvavarustusele siiski õnneks vigastusteta. Hoolimata ärajäänud teisest sõitudevoorust võis lugeda võistluse õnnestunuks, sest lisaks uue Eesti rekordi sünnile jõudsid 6 autot kiiruseni 300 km/h või enam.
Seekordsel võistlusel oli stardis 101 masinat.
Tulemused absoluutarvestuses:
1. Roul Liidemann (Dodge Viper GTS) – 343 km/h
2. Sander Kelner (BMW E34 M5) – 330 km/h
3. Erik Olesk (Audi S6 Avant) – 320 km/h
Klasside parimad:
A-klass: Vadim Tsyro (Honda Civic) – 216 km/h
B-klass: Janis Piiritalo (Audi S6 Avant) – 301 km/h
C-klass: Roul Liidemann (Dodge Viper GTS) – 343 km/h
Vaata kõigi sõitjate tulemusi siit.
[…] Eile peeti Kiltsi lennuväljal kiirendusvõistlust One Mile Challenge 2014. Seal püstitatud uuest Eesti rekordist saab pikemalt lugeda siit. […]