Haapsalu fooriga ristmiku projekteerijad pooldavad ringristmikku

Urmas Lauri

urmas.lauri@le.ee

Haapsalu ristmik 031„Meie sisetunne on, et võiks tulla üherealine ringtee, Tamme tänava ja Tallinna maantee ristmik tuleks fooriga ning Jaama tänava lõpus jääks ringristmik ikka alles, kuid seda tuleks kohendada,“ ütles Indrek Lensment (vasakul). Foto: Urmas Lauri

Teisipäeval, 20. mail toimus Haapsalu linnavolikogu saalis esimene töökoosolek, kus projekteerija tutvustas linnavalitsuse liikluskomisjonile, volikogu liikmeile, politsei ning maanteeameti esindajaile Haapsalu fooriga ristmiku rekonstrueerimise võimalikke variante ning Jaama tänava ning Tallinna maantee projekteerimise käiku.

Praeguse fooriga ristmiku rekonstrueerimine on vaid üks osa Tallinna maantee kavandatavast rekonstrueerimisest. Lisaks ehitatakse ümber ka Tamme tänava ja Tallinna maantee ristmik.

Projekteerijad tutvustasid kahte põhivarianti, üks neist oli praeguse liikluskorraldusega sarnane valgusfooridega ristmik ning ringristmikust oli laual kaks varianti.

Üheks ringristmiku variandiks pakuti tavalist üherealist ringteed, teine lahendus oli nn turboring, sarnane sellise lahendusega, mis on praegu Uuemõisas Statoili ja Bauhofi juures.

Inseneribüroo Stratum juhatuse esimees Margus Nigol ütles, et fooriga ristmiku ehitamine on ringristmikust odavam, kuid hoolduskulud on fooride puhul suuremad.

Ringristmikud on fooridega lahendusest Nigoli sõnul turvalisemad.

„Fooride puhul on põhiline ohukoht vasakpööre,“ lausus Nigol. Et ohtu vähendada, tuleb kasutada neljataktilist lahendust, pöörded eraldi, otsesuunad eraldi. „13 sekundit suunale, see ei ole väga palju, kui me sellise ristmiku valmis ehitame, kas oleme rahul. Ohutus on tagatud, aga kas oleme ristmiku läbilaskevõimega rahul,“ selgitas Nigol.

Margus Nigoli sõnul tuleb projekteerimisel lähtuda liiklusintensiivsuse prognoosist 20 aasta pärast. „Et lahendused rahuldaksid ka aastal 2034,“ ütles ta.

Ristmiku projekteerimisel tuleb arvestada eri liiklejagruppidega. „Autod, ratturid, jalakäijad ning Haapsalus tuleb arvestama ka vaegliiklejatega,“ selgitas Nigol.

„Meie sisetunne on, et keskmine [Jaama, Posti, Lihula ja Tallinna maantee ristmik] võiks tulla üherealine ringtee, Tamme tänava ja Tallinna maantee ristmik tuleks fooriga ning Jaama tänava lõpus jääks ringristmik ikka alles, kuid seda tuleks kohendada,“ ütles Indrek Lensment ristmikku projekteerivast firmast Tinter-Projekt OÜ.

Tamme ristmiku jaoks on fooriga ristmik juba aastaid tagasi projekteeritud, kuid see lahendus jätaks ristmiku samale tasandile kui praegu.

Maanteeameti Haapsalu osakonna peaspetsialisti Urmas Robami sõnul oleks ideaalne, kui Tallinna maantee rekonstrueerimise jaoks oleks nii palju raha, et selle muldkeha saaks praegusest tunduvalt madalamaks võtta. Aastatega on järjest uusi kihte peale veetud ning tee on tärjest kõrgemale tõusnud.

„Mullet oleks võimalik langetada küll,“ nentis Inseneribüroo Stratum juhatuse esimees Margus Nigol. Nii saaks Tallinna poolt tulles maantee parempoolsesse serva ehitada kergliiklustee. „Sellele võiks mõelda,“ ütles Nigol.

„Meie teeme kuu lõpus ettepaneku, kas teha ring või foor,“ ütles Tinter-Projekt OÜ juhataja Vello Sova.

Projekteerija esitab tellijale, st Haapsalu linnale kaks eskiisprojekti, üks neist ringristmiku ning teine valgusfooriga ristmiku variant. Kui valik tehtud, saab juba valitud variandile tehnilist projekti koostama hakata.
Projekteerimisega on kiire, sest juunis soovib linnavalitsus juba otsustada, milline variant töösse läheb, selgitas Haapsalu linnakeskkonna osakonna juhataja Krista Vilta.

Ristmik tuleb ümber ehitada veel sel aastal.

Valitsus otsustas märtsi algul, et Haapsalule eraldatakse tänavate rekonstrueerimiseks 505 750 eurot.

Haapsalu linn saab eraldatud raha eest koostada sel aastal projekti ja ümber ehitada Jaama, Posti, Lihula ja Tallinna maantee ristmiku. Et saada selleks tööks vajalikud 595 000 eurot, peab linn ise lisama 15 protsenti ehk 90 000 eurot. Projekteerimine peaks hõlmama Tallinna maanteed Uuemõisast alates ja Jaama tänavat Kiltsi teeni.

Kommenteeri
Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt ja nende sisu ei ole muudetud. Seega ei pruugi kommentaariumis tehtud avaldused ühtida toimetuse seisukohtadega. Lääne Elul on õigus ebasobilikud kommentaarid kustutada.
Teavita mind
17 Kommentaari
Inline Feedbacks
View all comments
juku
10 aastat tagasi

Mis Te vaidlete, kõik on juba selge. Tuleb ringristmik ja 5 aasta pärast Tamme tänavale foorid, kui valitsus raha annab. Aga esmaspäevast jääb Haapsalus üks ring vähemaks ja siis Te kõik kirute LINNASAKSU kõvasti.

Kahtlen
10 aastat tagasi

…….sygavalt,kas on mõistlik kulutada suurt pappi normaalselt toimiva ristmiku jaoks. Päeval töötab foor ja on ka liiklusmärgid – pole mõtet asja keeruliseks ajada. Ja mul on kahju ka rekkajuhtidest,sest ringid teevad nende elu raskeks….

just
10 aastat tagasi
Reply to  Kahtlen

Täitsa nõus,toimiva ristmiku peale on vaja raha raisata,kui linna tänavatel on teed kohutavas seisus….või tehke kasvõi lasteaedade õueteed korda,et lapsed tervete jalgadega koju jõuaks-ahjaa,see ei olnud ju linna prioriteetide seas.

Säga
10 aastat tagasi

Need projekteerijad on Tallinnast ja vaevalt huvitab, kuidas Haapsalu kohalikud seda ristmikku kasutavad. Kui ring tehakse, siis sõidan ringile ja keerutan seal mõnikümmend minutit ja näeme kilomeetriseid ummikuid peatänavatel. Ükski seadus mul ringi peal sõita ei keela, kasvõi lõpmatuseni võib.

just
10 aastat tagasi
Reply to  Säga

Kusjuures ringristmike vastase protesti jaoks väga hea mõte!

liikleja
10 aastat tagasi
Reply to  Säga

Nüüd on selge, kes Uuemõisa ringil see pidur on ja arvab, et kui üks auto on juba ringile sõitnud ei või järgmine ka ringile sõita. Ringristmik on liiklussõlme läbilaskvuse kiirendaja ja ei pea enne ringile sõitmist ootama, et ring täitsa tühi oleks. Arvestada tuleb vaid , et ringil liiklejal on eesõigus. Nii, et keeruta Säga kasvõi niikaua kuni pea ringi hakkab käima- normaalne liikleja jõuab ikka sihtpunkti. 🙂

to mida
10 aastat tagasi

Jah meil on tõesti iga taksojuht ja bemmi mees kõva “asjatundja” ristmike projekteerimise ja ehituse alal.

to,to...
10 aastat tagasi
Reply to  to mida

Igal projekteerijal ja ehitajal ei pruugigi autojuhiload taskus olla ja kas sa tahad öelda, et nad tajuvad situatsiooni?

mn
10 aastat tagasi

No sellist asja rahvas küll otsustada ei saa,spetsialistid,kes on oma ala asjatunjad pevad selle otsustama.

mida?
10 aastat tagasi
Reply to  mn

jajaaa,meil on muidugi kõvasti neid oma ala asjatundjaid. Ära aja naerma!!!

Üks
10 aastat tagasi

Ma ei saa aru, miks Tamme rist peaks olema fooriga? Just see võiks ringristmiks olla ja praegune fooriga ristmiks võiks sellisel kujul, ainult, et uuendustega, alles jääda

Juhhaidii
10 aastat tagasi
Reply to  Üks

Nokk kinni saba lahti, saba lahti nokk kinni – nii võib iseloomustada linnaviletsuse tegutsemist. Mõned ajad tagasi rääkis linnapea, et käib Tamme tänava ristmiku projekteerimine ja sinna tuleb ringristmik ning seetõttu ka ristmiku probleemi lahendus venib. Siis järgmisena rääkis Sukles, et Tallinna mnt antakse maanteeameti hallata ja see oli järgmine põhjendus Tamme ristmiku probleemi edasi lokkamiseks. Nüüd siis räägitakse jälle selle ristmiku lahendust fooridega. Kui need tööd jäävad venima, siis on arvata, et järgmised teadjad spetsialistid tulevad jällegi ringristmiku lahenduse juurde ja jälle saab sellega aega võita. On mul õigus?

jah
10 aastat tagasi

kes neid sisetundega artikleid tellib? Aitab ehk sellest ümbernurga jutust, tegelikult on juba selge ju,et foori asemele tuleb ringristmik. Linn ei ole kunagi rahva soovidest lähtunud ja keegi siin kunagi veel ütle,et lv-s on mõistusega inimesed….kahjuks ei suuda ühtegi nendest meenutada.

abc
10 aastat tagasi
Reply to  jah

Esiteks – kust tuleb väide, et “rahva soov” on just selline? Kas tõesti mingi käputäis elukutseliseid grafomaane-kritiseerijaid koos mõne Jostmanni lubade omanikega moodustavad rahva enamuse? Teiseks, kas mitte kohalik omavalitsus ja vastavad ametkonnad ei ole mitte ellu kutsutud selleks, et delegeerida spetsiifiliste teemadega tegelemine spetsialistide kätte?

Ahto
10 aastat tagasi
Reply to  jah

Jaa jaa ,mina rääkisin arukatest inimestest . Mitte LV-s vaid volikogus . Egas teie, Haapsalu inimesed,ju omale rumalaid volinikke ei valinud 🙂 Kui ringristmik tuleb ,siis pean oma sõnad muidugi tagasi võtma .

Jälle
10 aastat tagasi

Miks peaks projekteerimine hõlmama Uuemõisat? Linna huvi peaks olema teelõik alates linna piirist.

def
10 aastat tagasi
Reply to  Jälle

No isver, linna piir ju Uuemõisast algabki.