Märulistaari Kurt Russelli läbimurdefilm toob HÕFFile tuleviku Ameerika

Kaire Reiljan

kaire@le.ee

HÕFF

24. aprillil algav 9. Haapsalu Õudus- ja Fantaasiafilmide Festival (HÕFF) toob publiku ette 1981. aastal esilinastunud John Carpenteri ulmeklassiku “Põgenemine New Yorgist”, mis sai näitleja Kurt Russellile läbimurdefilmiks.

Postapokalüptiline ja kaasahaaravate action-stseenidega põnevik viib vaataja aastasse 1997, mil Manhattan oli muudetud hiigelvanglaks. Kui presidendi lennuk kukub otse kurjategijate sülle, tehakse sõjaveteranile Snake Plissken (Kurt Russell) ülesandeks president ööpäeva jooksul vabastada, sest vastasel korral kaotab ta nii vabaduselootuse kui ka oma elu.

Teedrajava linatöö lavastaja, stsenarist ja muusika autor on John Carpenter (“Udu”, “Võõrkeha”, “Tähemees”), kes sai maailmakuulsaks õudusfilmide ajalugu muutnud teosega “Halloween” (1978). Watergate’i skandaalist ajendatud filmi idee ootas ekraanidele jõudmist 10 aastat ning tegi seni vaid Disney stuudio romantilistes filmides osalenud Kurt Russellist hinnatud draama- ja märulinäitleja.

Filmiga “Silkwood” (1983) parima meeskõrvalosatäitja Kuldgloobusele kandideerinud Russell tegi Carpenteriga koostööd veel kolmes filmis, viimati 1996. aastal valminud, kuid kinodes põrunud teoses “Põgenemine Los Angelesist”. Tema parimate osatäitmiste hulka kuuluvad veel Quentin Tarantino “Grindhouse: Surmakindel” (2007) ja menuka telesarja järgi tehtud Roland Emmerichi ulmefilm “Tähevärav” (1994).

Filmi “Põgenemine New Yorgist” demonstreeritakse HÕFFi alaprogrammis „’80s coming back“, mis keskendub olulisematele žanrifilmidele 1980ndatest aastatest. Varem on selle raames näidatud teoseid “Robocop” ja “Mad Max 2”.

Kõikide festivali filmide kohta leiab infot festivali kodulehelt www.hoff.ee.

Kommenteeri
Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt ja nende sisu ei ole muudetud. Seega ei pruugi kommentaariumis tehtud avaldused ühtida toimetuse seisukohtadega. Lääne Elul on õigus ebasobilikud kommentaarid kustutada.
Teavita mind
0 Kommentaari
Inline Feedbacks
View all comments