Riigikogu liige Tõnis Palts (pildil) kirjutas Postimehes, et tuleks rajada tervet riiki ühendav raudteevõrk Rail Estonia, mis koos tõhusa bussiliikluse ja liinilendudega lubaks mugavalt reisida kasvõi Värskast Manhattanile.
„Hea raudteeühendus võib muuta kogu riigis, sealhulgaska maapiirkonades ja ääremaal. Las töökohad olla seal, kus nad loomulikult tahavad olla, ehk eelkõige Tallinnas. Ja las inimesed elavad seal, kus nad loomulikult tahavad elada – väljaspool Tallinna. Eelduseks on ülihea ühendus kogu Eestist Tallinna ja teiste tõmbekeskustega,” kirjutas Palts (IRL).
„Kuidas Haapsalu rahvale näiteks selline tulevik meeldiks: Estonia puiesteel astud teatriuksest otse Elroni sildiga bussi, mis viib uhketes õhtutualettides teatrikülastajad Balti jaama katusega kaetud perroonile, sealt on paar sammu mugavasse vagunisse. Väike puhvet ja kohviautomaat, avar vagun, teatriseltskonna meeleolukas sumin. 50 minuti pärast on Haapsalus esimene peatus, sealt jääb enamikul kümneminutine jalutuskäik koju. Just sellises Haapsalus ma tahaksin elada! Või suvepealinnas Pärnus, mida ühendab pealinnaga ühetunnine rongisõit,” jätkas Palts.
Palts toonitas, et Tallinna–Tartu liinil peaksid rongid sõitma 200 kilomeetrit tunnis.
„Lõuna-Eesti maaliinide bussid tuleb panna liikuma niimoodi, et kõik bussid lõpetavad marsruudi Tartu rongijaamas kaetud perrooni all kümme minutit enne järjekordse rongi väljumist. Värskast peab saama kuivade setu sussidega Manhattanile Guggenheimi muuseumi,” märkis Palts.
ainult loll usub veel tänaste valitsuserakondade lubadusi – 5 rikast, kodukulud ala, rongi lubas palts juba eelmine kord:) tohutu progress nelja aastaga, selle vennaga saab selle raudruuna siia 2030+9, siis on aga maakond inimestest tühi. ja ka fra mares ulub külm tuul
kui Palts rongiliiklust meile ei too, siis mina tema parteid kunagi enam ei vali, kindel asi:)
…rebane Palts ei ela meie kandis ning ei vaja raudteed. Isegi siis mitte,kui see laenu- või mõne muu rahaga ehitataks. Küll aga vajab ta järgmistel valimistel taas Riigikogusse saamiseks hääli. Ning selle nimel võib lubada kasvõi kõnniteed kosmosesse….
milleks seda rongi vaja on üldse???Autosid tekib iga päevaga järjest enam ju, ehitage maanteele parem paar rida juurde…. sõidad mõnusalt oma dziibiga (nuh kõik ei sõida, mõnel lada, aga siiski) kuhu tahad, millal tahad, valid raadiojaama millise tahad, keerad salongis sooja palju tahad, palju asju saab kaasa võtta vajalikke ja mittevajalikke, tahad jääd seisma jood kohvi või sööd burksi jne jne, milleks see rong ma ei saa aru, nostalgia?
Tallinn-Haapsalu raudtee rajati ja hoiti alles kogu nõuka aja kui strateegiline ühendus,kuid samas oli ka seal piisavalt nii reisijaid kui ka kaupasid vedada ja siit oleks tulnud jätkata 1990 ndate algul.
Autode tulek ja toetusrahad maanteede ehitamiseks ei oleks tohtinud peatada tasa ja targu raudteede uuendamist ja olemasolevate remontimist …Äga mida tehti ?Mäletate seda ülepea kaela lammutami t…
Nüud on rahvas kadunud Läänemaalt ,ettevõtteid ei ole ja riigikassa ei tule toime enam ilma Brüsseli toetusrahadeta -nüüd jääb see raudtee ehitamata .Võiks olla…
no härra Palts, pange siis asjad liikuma, mis artikkel see on, tegusid on vaja. Ja mida üldse arutada, et mõtleme veel, rongiühendus on turvalisem , kui maanteel sõit, samuti on mugavam ja stressivabam liikumine ühest punktist teise. Mida te veel ootate Parts ja Palts, hobuse aasta hakkas (Parts on hobune), hakake kappama:)
Ikka ja jälle paneb üllatuma, et ettekäändeks tuuakse näiteks hea bussiliiklus. Kas muuhulgas ka Keilaga? See selleks.
Nähes, milline hullumaja oli asendusbussidega Elektriraudteelremondi ajal või streikide ajal Edelaraudteel, on selge, et bussiliiklus ei ole reisijate arvult võrreldav. Normaalne rongide sõiduplaan tagaks võrreldes bussireisijate arvuga koheselt esimeste kuude jooksul mitmekordset kasvu. Kusjuures, saaks ka bussiliikluse osaliselt alles jätta, omavahel sidudes. Matkajatest ma ei räägigi, nende potentsiaal Läänemaa ja Hiiumaa jaoks on tohutu. Või sõidavad ka nemad bussiga?
Paliveres terviserajad. Need toimiks veelgi paremini, kui suusasportlased ja õpilased saaks sinna sõita!?
Nii on vaja näha süsteemi terviklikult.
kui ka siberi jõgesi üritati tagurpidi voolama panna.
savisaare sõnu parafraasides, # nirvaanast on veel puudu Haapsalu -Tallinn raudteelõik#
nirvana oli päris hea bänd ju
….eest ehitagu kasvõi metroo. Kuna bussiliiklus on hea ja kaubavedu pole ega tule,ei tasu see asi end iial ära. See on järgmine must auk,kuhu kõik maksumaksjad( ka raudteed mittekasutajad), hakkavad dotatsioonide kaudu plekkima.Ja veel- Tallinnas oli kunagi üks samanimeline linnapea,kes laste kasvatamise eesmärgil kesklinnas homoparaade lasi teha…
Kas pole nii, et Palts ja Parts on ühes parteis?
Esimene on igatahes kordi targem mees. Kahjuks ei ole Eesti Soome taoline riik, kus raudtee toimib suurepäraselt ja see on palju populaarsem ning kiirem liikumisviis, kui bussisõit. Näiteks Helsingi-Lahti 100km kiirrong sõidab umbes tunniga ja peatub ka suurtemates asulates. Kiirus maksimaalselt kuskil 160km/h sirgematel lõikudel aga mitte kogu aeg. Hind muidugi kallis 16-18€. Kui Tallinna ja Haapsalu vahel peaks kunagi rongiliiklus taastuma, mille tõenäosus on kuskil 1% 100-st, siis midagi sellist, kus kiirus kuni 160 ja peatused suuremates kohtades läänemaal taebla, palivere, risti…, siis oleks rongiga suht mugav kasvõi vahetustega tööl käia Tallinnas.
kiirus olekski point, niisama lõbusõitu eriti keegi tegema ei lähe, ega see tivoli pole 🙂