Uuring otsib võimalusi panna rongid Haapsallu sõitma 160 km/h

Riina Tobias

riina.tobias@gmail.com

Kuula artiklit, 1 minutit ja 43 sekundit
0:00 / 1:43
Foto: Arvo Tarmula
Foto: Arvo Tarmula

Lääne maavalitsus tellis 2013. aasta lõpul Sweco Projekt ASilt hinnangu, kas ja kuivõrd peab muutma olemasolevat raudteetrassi, et rongid saaksid sõita kiirusega kuni 160 km/h. Raudtee Haapsallu ehitati aastatel 1902–1904, kuid siis ei arvestatud, et tulevikus võivad rongid sõita üle 100 km/h.

Ka tellis maavalitsus eskiisprojektid raudteetrassi osale Õhtu Kalda piirkonnas Haapsalus, samuti alternatiivsele raudteetrassile Õhtu Kaldast Paralepa teeni, nii et trass ei ristuks Kiltsi teega, teatas maavalitsuse raudteekomisjoni tehniline koordinaator Merle Mäesalu. Tellitud tööd valmivad märtsis 2014 ja on alusmaterjaliks edaspidistes planeerimistegevustes.

Lääne maakonnaplaneeringu teemaplaneering „Riisipere–Haapsalu–Rohuküla raudteetrassi koridori asukoha määramine“ algatati 26. novembril 2012. Teemaplaneeringu peamine eesmärk on rongiliikluse kui ühe eelduse loomine Lääne maakonna sotsiaalmajanduslikuks arenguks.

Artikkel jätkub peale reklaami

Maavanema juurde moodustatud Riisipere-Haapsalu-Rohuküla raudtee ja rongiliikluse taastamise komisjoni 2013. a töö tulemusena nimetati Riisipere–Haapsalu raudtee lõik uue suunana riiklikus transpordi arengukavas. Komisjon jätkab tööd, sest peamine eesmärk – Riisipere-Haapsalu-Rohuküla raudtee taastamise lülitamine riikliku transpordiinfrastruktuuri investeeringute kava nimekirja aastateks 2014–2020 – ei ole veel saavutatud.

Reklaam
8 Kommentaari
Inline Feedbacks
View all comments
anksu
11 aastat tagasi

rongid võik sõitma küll hakata siis saaks keilast haapsallu sõita oleks nii lahe

MINNA
11 aastat tagasi

Minule meeldib unistada ja vahel lähevad unistused täide ka. Nüüd siis see, et rongid hakkavad Haapsalu ja Riisipere vahel sõitma.Hea ja ilus mõte,

anksu
11 aastat tagasi
Reply to  MINNA

loodame et unistus täitub

Raul
11 aastat tagasi

Kuulge “vaadake meie” – miks peavad maanteed kord pooles aastas kasutavad inimesed maksma kinni selle, et keegi tahab iga päev maanteed mööda Tallinnasse sõita? Kui keegi elab Haapsalus ja Tallinnas käib liinibussiga kaks korda aastas – miks tema maksudest teed korras hoitakse? Tuleb maantee kasutamine tasuliseks muuta, mis muud. Sama on praegu Soomes kõne all – kilomeetri pealt maantee maksu riigile maksma tuleb hakata.

Anonüümne
11 aastat tagasi
Reply to  Raul

Kommentaar päris õige, olgugi, et oman ka autot ja keeran ka ise rooli. Bussisõit on armutult kalliks läinud ja rongiga on sõit ohutum ja mugavam! Kui maanteid kulutatakse maksustamisega vähem, on rongireisijaidki rohkem!

Vaadake,meie
11 aastat tagasi

…maavalitsuse härrad peavad ju ka palga välja teenima. Kui pole kaubavedu ja rahvast jääb vähemaks,siis miks peavad raudteed mittekasutavad kodanikud oma maksudest kinni plekkima vähemuse sõidulõbu ?? Nõuan,et Kapteni kõrtsi ja Silma suvilate vahel hakkaks 4 korda päevas helikopter lendama…

kallas
11 aastat tagasi

Naljatilgad seal maavalitsuses, planeerivad muudkui. Ei tea sellest Õhtukalda raudteest küll sealkandis keegi. Või on Laia ja Õhtukalda nurgale kerkiv betoonkärakas uus raudteejaam?

naeru kui palju
11 aastat tagasi

eleroni tsirkus näitab, mis tegelikult juhtub, üks tramm hakkab sõitma, kes ei mahu käigu jala, kui üldse kunagi midagi juhtub, aga vaevalt