„Nohikud ratastel“: noored tahavad arvutitunnis õppida mängude loomist ja veebidisaini

Riina Tobias

riina.tobias@gmail.com

"Nohikute" saabumine koolidesse tekitas õpilaste seas elevust. Foto: "Nohikud ratastel"
"Nohikute" saabumine koolidesse tekitas õpilaste seas elevust. Foto: "Nohikud ratastel"

Septembri lõpust oktoobri alguseni kestnud ringreis „Nohikud ratastel“ külastas kahe nädala jooksul kuut Eesti väikelinna kooli, sh Lihula gümnaasiumi, et tutvustada sealsetele noortele tänapäeva kõige uuemaid seadmeid ja programme. Igas koolis viidi läbi riistvara ja tarkvara õppelaborid, võistlused, seadmete demod ja ka lühiuuring noorte arvutikasutamise harjumuste kohta.

Seekordse ringreisi raames külastasid tudengid Jõgevamaa, Valgamaa, Saaremaa, Hiiumaa ja Läänemaa koole ning kokku osales uuringus 320 õpilast (keskmine vanus 15 a). Küsimusele, mida tahaksid noored arvutitunnis õppida, vastas 47% õpilastest, et arvutimängude loomist ja veebidisaini (41%). 36% vastanutest nimetasid huviäratavate teemadena ka kodulehtede ning äppide arendamist, edastas projekti liige Katrina Mäeorg.

„Nohikud ratastel“ programmijuhi Ulf Anso sõnul oli õpilaste huvi just veebidisaini ja rakenduste ning mängude arendamise vastu üllatavalt suur. „Tänapäeva põhi- ja keskkooli õpilastega suheldes on selgelt tunnetada, et nad on internetiajastu noored. Nende teadlikkus ja loomupärane huvi infotehnoloogia vastu on väga suur. Paljudes koolides on aga arvutitunnid veel mõnevõrra vananenud, mistõttu alustada tuleks eeskätt õpetajate koolitamisest ja kaasamisest uue ajastu IT-maailma,“ ütles Anso.

Selle arvamusega nõustusid ka mitmed õpetajad, kes „nohikute“ õppelaboreid kõrvalt jälgisid ja õpilaste entusiasmist innustusid.

„Noored inimesed tulevad teevad nn noorelt-noorele 21. sajandi asju just selles võtmes, mida akadeemiline õppimine iseenesest piirab. See projekt on selline hea rosin ja nad õpivad niimoodi, et nad ise ka aru ei saa, et nad on saanud sellelt päevalt tunduvalt rohkem kui võib-olla õppeaasata jooksul kokku,“ ütles Lihula gümnaasiumi direktor Janar Sõber ja innustas „Nohikud ratastel“ ringreisi tegema ka juba algkoolides ja põhikoolides.

Küsimusele, milliseid seadmeid kasutate iga päev kodus ja koolis, vastasid 90% noortest, et laua- või sülearvutit ja 79% nutitelefoni. Kõigest 26% vastanutest kasutab iga päev tahvelarvutit, kuid 40% vastanutest sooviksid seda tulevikus kasutada. Samuti nimetas 42% vastanutest, et tahaksid iga päev kasutada Xbox mängukonsooli. Vaid 25% vastanutest tundis puudust nutitelefonist ja laua- või sülearvutist.

Tudengid uurisid ka noorte arvutikasutamise otstarbe kohta, millest selgus, et üle 80% noortest kasutab arvutit peamiselt internetis surfamiseks ja sõpradega suhtlemiseks. 64% kasutavad ka koolitööde tegemiseks ning pooled vastanutest arvutimängude mängimiseks. Vaid 1% vastanutest ütles, et ei suhtle sõpradega arvuti vahendusel.

Suhtluskanalitest on tänapäeva noorte jaoks esmakohal Facebooki chat (91% vastanutest kasutab seda) ja Skype (60%).

„Palusime õpilastel ka ennustada, kuhu IT areneb ja milliseid uuendusi nad viie aasta perspektiivis ennustavad. Enamik ootavad erinevaid 3D lahendusi ja hologrammide integreerumist meie igapäevaellu,“ lisas Ulf Anso.

„Nohikud ratastel“ ringreis toimus sel aastal teist korda ja on saanud koolidelt ning õpilastelt väga positiivset vastukaja. Projekti eesmärk on tutvustada tipptehnoloogiat ja nende rakendusvõimalusi just väikelinna noortele, kellel on piiratum ligipääs erinevatele nutiseadmetele ning innustada neid tehnoloogia maailma vastu rohkem huvi tundma. Koolid, kes soovivad järgmisel aastal ringreisi kavas osaleda, saavad end registreerida kodulehel http://www.mug.ee/geeks/

Ringireisist valmis ka blogi ja koolides tehtud laboritest videod, millega saab tutvuda siin.

Kommenteeri
Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt ja nende sisu ei ole muudetud. Seega ei pruugi kommentaariumis tehtud avaldused ühtida toimetuse seisukohtadega. Lääne Elul on õigus ebasobilikud kommentaarid kustutada.
Teavita mind
0 Kommentaari
Inline Feedbacks
View all comments