Läänemaa autosportlased võistlesid Piirsalus ja Virtsus

Riina Tobias

riina.tobias@gmail.com

Kuula artiklit, minutit ja sekundit
0:00 / :

Nädalavahetus möödus Läänemaa autosportlastele tegusalt kahes paigas.

Laupäeval võeti Piirsalus mõõtu Eesti autspordiliidu esimesel, Lääne regiooni MV ja HePa Premia Cup teisel ning Moskvich Liiga sprindi ja suure karikasarja arvestuses.

Korraldaja MTÜ Kiired ja Õlised oli ette valmistanud kiire ja tehnilise võistlusraja, mille pinnas oli vaheldumisi hea pidamisega ja ka libe.

Korraldus oli hea ja vaatamata valli sõitmistele saadi võistlusega kiiresti hakkama.

Kuna võistluskalender on mõõduvõtmisi tihedalt täis, oli kohale tulnud natuke alla 50 võistleja. Neist sai pärast tehnilist kontrolli starti 45 sõitjat, kellest kümme olid Läänemaalt.

Lumega sõites on iga eksimine karistatav, sest vallides istus kinni nii mõnigi sõitja, kes hindas kurvi läbimist valesti ja jättis pidurdamise hiljaks. Nii juhtus ka noorel SU-klassi sõitjal Egert Jakobil kolmandas voorus. Kolmel sõitjal olid võrdsed võimalused tulla poodiumile, Jakobil läks aga pikaks üks kurv, mis lõppes lumevalli otsas. Juhust ei jätnud kasutamata isa Bruno Jakobi, kes napsas pingelises võistluses kolmandale kohale lõpuks poodiumi madalaima astme.

Paremusjärjestuse väljaselgitamine kolmandale kohale oli aja põhjal, sest kolmel sõitjal – Bruno Jakobi, Üllar Paas ja Madis Kruusma – oli pärast kolmandat vooru võrdselt 7 punkti ning tabeli seis selgus kiirema aja põhjal. Esimese koha saavutas SU-klassis Kalle Kruusma, teine oli Urmas Roos. Kokku oli sõitjaid selles klassis 6.

Meie sõitjad olid esindatud ka 4WD-klassis, kus Argo Aednurm sai 9 võistleja seas 6. ja Kaido Saul 8. koha.

2WD-S klassis olid stardis 11 sõitjat, nende seas ka Valmar Gilden ning Marko Kukuškin, kes saavutasid vastavalt 4. ja 5. koha. Veel enne viimast vooru oli Markol poodiumikoht käeulatuses, aga viimases voorus läks sõit natuke rappa ja ta pidi leppima 5. kohaga. 2WD-V klassis oli stardis 6 sõitjat, Rutmar Raidma saavutas 5. koha.

Piirsalu sprindi tulemused on saadaval siin.

Virtsus oli võistlus pingeline lõpuni välja

Pühapäeval oli Virtsus KR Racingu poolt korraldatav jäärada, mis kuulus IV etapina Läänemaa 2013. aasta meistri- ja karikavõistluste arvestusse. Rada oli peaaegu 4 km pikk ja päris mõnuga sõidetav.

Korraldajate üllatuseks tuli kohale 88 võistlejat, kellest läänlasi oli 22. Võistlus oli päris pingeline lõpuni välja, kuna raja iseloom oli selline, et kui eksisid, siis tagasi selles sõidus aega ei olnud võimalik võita ja tuli uues voorus uuesti proovida.

Esiveoliste klassis selgus ka poodiumijärjestus võrdsete punktidega parema aja järgi, kus sarja liider Läänemaa mees Valmar Gilden pidi tunnistama Taivo Roogeri ja Marek Järlaki paremust. Südilt kõik neli etappi on napilt poodiumilt välja jäänud kiiret sõitu tegev Pärnumaa mees Valdo Urb oma vanal Saab 96-l.

Tagaveolistes andsid tõsise lahingu läänlased Jüri Hinsberg ja Siim Hiieväli VAZ-2105-ga BMW meeste vastu ja saavutasid vastavalt 3. ja 5. koha.

SU-klassis oli seis pärast kolmandat vooru selline, kus esikolmikul oli võrdselt 4 punkti ja paremusjärjestus selgitati kiirema väljasõidetud aja järgi. Esikolmikus oli kaks läänlast: Siim Hiieväli Sander Ilvese ees ja Kristian Pints kolmas; napilt 4 sajandiku kaugusele jäi päev varem Piirsalus võitu maitsnud Kalle Kruusma poodiumikoht. Naistest võttis võidu Saaremaa naine Marin Aarn sarja liidri Piret Gildeni ja Kätlin Vainu ees.

Enne viimast etappi on naiste arvestuses põnev seis – poodiumile tahtjaid on rohkem kui kohti.

Noortest oli kiireim sarja liider Keven Serbin, aga tagapool käib ülejäänud kohtadele tõsine madin.

Viimane lahing antakse juba sel pühapäeval Haapsalus, pärast lõpetatakse võistlussari pidulikult Promenaadi hotellis.

Tulemused on nähtavad siin.

Kohtumiseni pühapäeval!

Kalle Kruusma

Kommenteeri
Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt ja nende sisu ei ole muudetud. Seega ei pruugi kommentaariumis tehtud avaldused ühtida toimetuse seisukohtadega. Lääne Elul on õigus ebasobilikud kommentaarid kustutada.
Teavita mind
0 Kommentaari
Inline Feedbacks
View all comments