Mul on sageli asja rannarootsi muuseumi ja lihtsaim tee sinna viib Jaama ringilt piki Kalda tänavat, siis vasakpööre Lahe tänavale ja juba olengi Vasikaholmil. Kui aga vaatan uusarenduse kiiret kasvu Marienholmil, tekib küsimus: kuidas Kalda ja Lahe tänavad kasvava liiklusvoo vastu võtavad?
See, et Kalda tänavas on KEKi kortermajade vastas juba aastaid lagunenud pottahjuga tühermaa, polegi ehk probleem – kasvab võssa ja enam polegi nii inetu. Teine asi on aga Kalda-Lahe tn ristmik Kongo hotelli juures ja vasakpööre läbi nõelasilma Wiedemanni tänava otsas.
Ega siis seda liikluse küsimust ja kergliiklustee/promenaadi Haapsalu Veevärgi juurest Uuemõisa saa võrrelda, hr Tomingas. Hoia see kergliiklustee teema lahus/eraldi uusarenduse juurde liikumisest. Käi rohkem jalgsi, siis mõistad, mida looduse nautlejad juba aastaid on oodanud. Marienholm sündis hiljem.
Foor vähemalt Wiedemanni ja Lahe ristmikule on küll hea mõte. Seal pööratakse esiteks pidevalt Wiedemanni tänavalt vasakule peateele ette. Teiseks ei saada aru, millal tuleks Lahe tänaval teed teed anda ja peatuda. Kui Holmi poolt tulla, ei peaks tegelikult liiklusseaduse järgi sõiduautod enne Wiedemanni ristmikku peatuma, sest seal ei ole mingit probleemi kahel sõiduautol üksteisest mööduda. Paraku suur osa juhtidest seal peatub ja takistab põhjendamatult liiklust
Õige teemapüstitus…ja kas selle peale on üldse mõeldud…kuidas sinna Marienholmi saab ja tagasi. Tagalinn on üldse kitsas…paljud tänavad sõidetavad vaid ühes suunas…ja infrat ju pole….siit algabki dilemma…kõik kauplused ju teises linna servas, kuhu tuleb käia tihemini kui hommikul tööle ja õhtul tagasi.
Aga eks alati saab ju “elamise osta…ja siis müüa” + ega seal holmil pole 9 kuud aastas midagi teha…”igav liiv ja tormine meri….ja talvel tuiskab hästi”…
Eks kalatõõstuse ajal liiguti ka sinna poolsaarele intensiivsemalt aga kindlasti annab nende ligipääsu tänavatega üht teist teha.