Lääne maavanem kehtestas raudteeplaneeringu

Riina Tobias

riina.tobias@gmail.com

Palivere endine raudteejaam. Foto: Urmas Lauri
Palivere endine raudteejaam. Foto: Urmas Lauri

Täna allkirjastas Lääne maavanem Neeme Suur Riisipere-Haapsalu-Rohuküla raudteetrassi teemaplaneeringu kehtestamise korralduse. Sellega on viis aastat kestnud raudtee taastamise planeerimisprotsess jõudnud lõpuni, edastas maavalitsuse pressiesindaja.

Teemaplaneeringu alaks on Riisipere–Haapsalu–Rohuküla raudtee toimimiseks vajalik maa-ala Lääne-Nigula valla, Ridala valla ja Haapsalu linna territooriumil.

Raudteetrass kavandatakse rajada üherajalise raudteena koos vajalike jaamade, peatuskohtade ja juurdekuuluva toetava raudteetaristuga. Lääne maakonnas on planeeritava raudteetrassi pikkus umbes 49,5 kilomeetrit. Raudteetrass kavandatakse maksimaalses ulatuses olemasolevale raudteetammile selliselt, et see võimaldaks projektkiirust kuni 160 kilomeetrit tunnis. Raudteetrassi koridori määramisel on arvestatud elektriraudtee ruumivajadusega, kuid teemaplaneeringu alusel on võimalik rajada ka elektrifitseerimata raudtee või elektrifitseerida raudtee järgmises etapis.

Teemaplaneeringu alusel koostatakse raudtee ehitusprojekt, mille käigus selgub täpne raudtee lahendus. Näiteks otsustatakse ehitusprojekti koostamise käigus, kas teemaplaneeringus välja toodud õgvendusi on otstarbekas rajada või mitte. Ehitusprojektis pannakse paika peatuskohtade, ülesõitude ja ülekäikude, piirete ja muu toetava infrastruktuuri täpne lahendus.

Haapsalu raudteejaama piirkonnas tuleb lahendada ajaloolise rongi- ja veeremikoosseisu paigaldamise ja eksponeerimisega seonduvad küsimused.

Pärast teemaplaneeringu kehtestamist kantakse raudteetrassi koridori asukoht ja teemaplaneeringuga kindlaks määratud tingimused Lääne-Nigula ja Ridala valla ning Haapsalu linna üldplaneeringusse.

Teemaplaneering koosneb seletuskirjast ja kuuest joonisest. Planeeringu koostamise käigus viidi läbi keskkonnamõju strateegiline hindamine, kus on selgitatud ja hinnatud teemaplaneeringu elluviimisega kaasnevaid olulisi mõjusid loodusele ja keskkonnale ning pakutud võimalikke alternatiivseid lahendusi ja negatiivsete mõjude leevendamise meetmeid.

Teemaplaneeringu materjalid on kättesaadavad Lääne maavalitsuse kodulehelt
.
Teemaplaneeringu kehtestamise korraldust võib vaidlustada 30 päeva jooksul.

Kommenteeri
Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt ja nende sisu ei ole muudetud. Seega ei pruugi kommentaariumis tehtud avaldused ühtida toimetuse seisukohtadega. Lääne Elul on õigus ebasobilikud kommentaarid kustutada.
Teavita mind
8 Kommentaari
Inline Feedbacks
View all comments
teine isik
7 aastat tagasi

täpselt,las rong olla.Elu ei pea ainult Tallinnas olema…

Isik
7 aastat tagasi

Las olla rong ja ehk tuleb kunagi ka lennujaam siis ei pea Tallinna kolima

Sass1.
7 aastat tagasi

Kellele ja milleks on vaja Haapsalu raudteed? Vaesemad saavad sõidetud
bussiga, keskmisel Haapsalu perel on 2 autot – mehe auto ja naise auto.

kkk
7 aastat tagasi
Reply to  Sass1.

Võrreldes autoga on rongiga palju mugavam ja ohutum sõita, seda eriti talvel.

2. kodanik
7 aastat tagasi
Reply to  Sass1.

Ratastooli, lapsevankri ja jalgrattaga ikka niisama lihtsalt bussi ei trügi.

Tont
7 aastat tagasi
Reply to  2. kodanik

Sa ei trùgi ka rongi (kui just Haapsalus ei ela) ,,sest sellel tuleb vaid 5- 6 peatust. Kas me ikka vajame rongi,kui kaubavedu pole ja ei tule ning igal aastal tuleks maksumaksjail uuringute jårgi 5- 6 miljonit peale maksta ? Pileti hind peab katma kulud ! Aga valige ikka sotsid ja Suur,sest nii vòib saada àkki ka Vormsi metroo. 🐏

Luisa
7 aastat tagasi
Reply to  Sass1.

selles häda ongi, et keskmisel eesti perel on mitu autot – meenteed/tänavad on autosid täis, hingata pole midagi ja ega need autod “korralikult” sõita ikka ei saa, sest ummikud juba ummistavad. Ja autode rohkus põhjustab ka praegu maailmas veeuputusi, orkaane jne

einoh
7 aastat tagasi

Tehtud!Rutakem pileteid ostma.