Kuula artiklit, minutit ja sekundit
0:00 / :
Reedel kell 13.21 toimus liiklusõnnetus Haapsalus Lahe tn 6 juures. Kõrvalteelt peateele liikunud jalgrattur, 12-aastane poiss sai löögi peateel sõitnud sõiduautolt Volvo XC90, mida juhtis 54-aastane mees.
Jalgrattur toimetati Haapsalu haiglasse.
Mul endal jäi kunagi sentimeeter puudu matsust samal ristmikul. Tundub et meie sõidusuunad olid kah samad. Jube koht on, kus oleme ausad, kehtib looduse, mitte liiklusseadus, nõrgema asi on vaadata et ohutu on, eriti praegu kus rattur vea tegi. Mida üldse 12 aastane rattaga teeb? Õuealal on vaid lubatud sõita sul. Ja kes hakkab hüppama et kindlasti ise sõitsid ka omal ajal lubadeta, riskib hambasse, ära kobise, kuna mina vahele ei jäänud (tuled tagantjärgi trahvima??) aga see nagamann jäi.
Mida üldse 12 aastane rattaga teeb? Tõsiselt küsid või? :))
Ja 12 aastane võib sõiduteel sõita.
Küsimus pole praegu selles, kui vanalt tohib või kui vanalt veel ei tohi. Kui liikluseekirju ei tunne, pole rattaga liiklusesse asja!
Nooh, seda põhimõtet tuleks ka autojuhtide puhul rakendada :))
Aga küsimus oli lihtsalt selles, kas 12 aastane võib sõiduteel sõita või mitte. Kui tal on jalgratturi juhiluba tehtud, siis võib küll. See ei anna talle õigust liikluseeskirja rikkuda, aga sõita ta väljaspool õueala tohib.
Autojuht on ikka täiskasvanud inimene, kelle saab vastutusele võtta. Kui just kohe üldse ei vedanud, on tal kindlustus, ja vea tehes vastutab ka Politseis. 12 aastast ju karistada ei saa, kindlustust tal hui on niiet vaene autoomanik peab vanematelt läbi kohtu kätte saama remondirahad ja mida veel. Üleüldse õigustega on nii, et täiskasvanul neid alati rohkem. Aeg tagasi tuua miskit, mida kutsutakse respekt vanemate ja kogenumate vastu
54 aastased ei tohiks üldse autoga sõita!
Lahe 6 on Wiedemanni nurgal asuv suur kivist kortermaja. Kas rattur sõitis Wiedemanni tänavast alla Õhtu kalda poole? Seal on üks pime nurk, kust autodki korduvalt peateel liikujaga kokku põrganud. Tuleb ristmiku vastas olevat peeglit vaadata, et vasaku nurga taha näha. Teine pime nurk on Kalda-Lahe ristmikul. LÜGi-poolt tulija vasakvaadet piirab võpsik elaniketa maja hoovis. Tean otse vanalinnast tulevaid liinibusse juba paaril korral Endla (Mihkli) poolt lähenejaid ramminud olevat. Sel ristmikul toimub üldse ulmelisi manöövreid. Nt. kui vanalinnast tulija tahab sõita otse ja raudteejaama poolt läheneja pöörata Lahe tänavale (vasakule). Suurtele teoreetikutele on kõik selge aga linnakülalised satuvad segadusse, et… Loe rohkem »
“anna teed” märk tuleks ratturitele selgeks õpetada. Tuhisevad kõrvalteedelt välja nagu enesetapjad.
Omal süül niiviisi hukkunud ratturi perekonnalt peaks olema võimalus eluaeg valuraha nõuda. Polnud mu süü aga ikka pean elama teadmisega et olen põhimõtteliselt kellegi tapnud. Surmaga õnnetusega kaasneb ka alati kriminaalmenetlus, millest jääb mõlemale osapoolele siiski jälg, olenemata lahendist. Minul pole mingit kohustust selgitada lõputult kes süüdi ja kes mitte, näiteks kui kuskile viisat taotlen, vaid selle asja ajavad korda ohvri pärijad, selge?
Jah sõidan mööda metsa tänavat ja minu kõrval kõnniteel jalgrattur. Kiirus meil sama.Siis tuleb ülekäigu koht ja ta keerab tuimalt minu ette .Ta isegi ei keera pead, et veenduda oma manöövri ohutuses.
Seekord minu aimdus, et nii võib juhtuda päästsid ratturi.
Kuidas saab 12-aastane poiss tänaval rattaga sõita? Kas jalgrattaluba antakse alates 14-.-ndast eluaastast?
ega meie ju omal ajal, ei vaadanud isegi mitte velo poole enne, kui kõik vajalikud eksamid tehtud ja juhtimisõigus on olemas. Oli ju nii? 😀 Meie olime ikka tublid, aga näe noorus on hukas…
Meie omal ajal ei sõitnud autodele ette.
hoia hambad kinni oma haige me olime samasugused jutuga. me olime ja oleme paremad kui tänapäeva lumehelbekesed. õpi nii sõitma et ei keera peateele ette ja ei huvitaks kedagi vana oled ja lube on. praegu peaks vanematele tegema maksimumtrahvi, jalgratas politseisse hoiule, auto remondikulud maksta poisil, ja poisi nimi ja nägu avalikuks et karistus oleks õiglane ja eluaegne
Jalgratturid panevad ühesuunalistel tänavatel vales suunas nii, et silm ka ei pilgu.
Liiklusseaduses ei leidnud sellist kohta, mis keelab jalgratturil sõita ühesuunalisel teel vales suunas.
Küll aga ei tohi sissesõidu keelu märgi alt sisse vändata, seega märgist möödud ratast käekõrval talutades ja siis väntad edasi.
siin kõik sellised spetsialistid koos, et kuku …..li
me omal ajal tegime rolleritega nii, et käe kõrval märgi alt läbi. teedeehituse perioodil võis nii omajagu minuteid säästa. esimene kord vahele jäime saime enam kui tund moraali kuulda, koos ähvardustega kuidas trahvivad ära ja konfiskeerivad rattad ja mida veel, eks me mingu ja tõestagu kohtus et käega lükkasime
tänapäeval saaks muidugi võidu kui sõidukaamerat kannad, aga enam ei ole ma nii loll et mootoriga kaherattalisel ühesuunalisel vastassuunda sõita, enamus autojuhte kes teega tuttavad pole sellise jaburusega siiski harjunud ja elu on kalliks saanud mulle
Ühesuunalisel tänaval on vastassuunas liikuvale ratturile alati ruumi, seega ettevaatlikult sõita oleks justkui mõistlik (kuigi vist keelatud). Samas ei oska ning ei ole kohustatud autojuhid sellega arvestama.
Miks ta ei peaks tohtima? Sõiduteel tohib muidu juba kümneaastaselt sõita, kui on koolitus läbitud, jalgratta juhtimisõigus antaksegi juba nii vanalt. Ja täiskasvanud saatjaga koos tohib juba kaheksa-aastaselt.
Kas ei oleks lihtsam enne selliseid küsimusi näiteks Liiklusseadus korraks lahti võtta? Vihje – § 148 räägib konkreetselt sellest.