Eesti suurim teedeala ekspertiisibüroo, riigiettevõte AS Teede Tehnokeskus kuulutas 2022 aasta teekvaliteedi mõõtmiste põhjal “Tasane tee 2022” auhinna võitjaks Rakvere–Rannapungerja maanteelõigu, mille rekonstrueeris Verston OÜ.
Ääsmäe-Haapsalu-Rohuküla maantee 18,4-38,8 kilomeetritel ehk Ristist Riisipereni remonditud tee sai sileduselt neljanda koha. Teed ehitas KMG OÜ.
AS Teede Tehnokeskuse projektijuhi Romet Rauni sõnul mõõdab ettevõte eritehnikaga Eesti uute ja rekonstrueeritud teede kvaliteeti ning tasasus määratakse vastavalt rahvusvahelisele IRI (International Roughness Index) metoodikale. „Kokku mõõdeti tänavu tasasust ca 80 teelõigul üle Eesti,“ ütles Raun.
„2022. aastal kõige siledamalt rajatud tee asub täpsemalt Rakvere-Rannapungerja riigimaantee 10.–15. kilomeetrini rekonstrueeritud teelõigul, kus mõõdeti tee pinnakatte tasasuse indeks 0,60. Tegemist on väga hea tulemusega, mis parandab oluliselt kõnealuse teelõigu sõidumugavust,” ütles Raun.
„Seekordsed siledaimad teelõigud jaotusid suhteliselt võrdselt üle Eesti, mis on regionaalarengu mõttes vägagi tervitatav nähtus. Samuti on mõõtmistulemuste põhjal positiivne näha, et asfaltkatte rajamise kvaliteet on viimastel aastatel Eestis jõudsalt paranenud,“ lisas Raun.
„Kui teist aastat järjest tasaseima tee auhinna teeninud Verston OÜ edestas seekord teisi konkurente ülekaalukalt, siis teisest kohast alates oli konkurents oluliselt tihedam. Eraldi tasuks ära märkimist ettevõte KMG OÜ, mis rajas lausa pooled edetabelisse jõudnud teelõikudest,“ sõnas Raun.
„Asfaltkatte rajamine on keerukas ja kompleksne protsess, mistõttu nõuab väga tasase tulemuse saavutamine ehitajalt suuri investeeringuid ja motivatsiooni. Mõõtmistulemuste põhjal näeme, et Eesti teede-ehitajad hoiavad ühtlaselt kõrget taset. Muretsema paneb vaid asjaolu, et lähiaastate teedesektori rahastus saab olema enneolematult väike, mis paneb kogu sektori äärmiselt keerulisse seisu ning loomulikult kajastuvad tehtud poliitilised sammud lähitulevikus ka teede seisukorras ja taristu arengus,“ möönis Teede Tehnokeskus projektijuht.
2022. aasta uute teede sileduse TOP 10
- Rakvere-Rannapungerja maantee (km 10-15,2), Verston OÜ
- Pärnu-Rakvere-Sõmeru maantee (km 42,2-48,5), KMG OÜ
- Kärdla-Käina maantee (km 4,9-11,4), Tariston AS
- Ääsmäe-Haapsalu-Rohuküla maantee (km 18,4-38,8), KMG OÜ
- Tallinn-Tartu-Võru-Luhamaa maantee (km 64,2-80,2), GRK Eesti AS
- Tartu-Viljandi-Kilingi-Nõmme maantee (km 58,8-69,3), KMG OÜ
- Võru-Kuigatsi-Tõrva maantee (km 22,1-34,7), Verston OÜ
- Pärnu-Rakvere-Sõmeru maantee (km 84,5-88), KMG OÜ
- Risti-Virstu-Kuivastu-Kuressaare maantee (km 69,4-78,2), AS TREV-2 Grupp
- Pärnu-Rakvere-Sõmeru maantee (72,5-74,8), KMG OÜ
Väide väär. Haapsalu Posti tn vastu ei saa ükski tee.
Just, Posti tänav on Aasta Tänav!
veel epilaatoriga paar korda üle käia saab veel paremaks ja siis veel kreemitada
Sest sinna pandi õigeaegselt uus kulumiskiht mõõdunud aastal.
Pärnu linn algab Lihula poolt tulles…kah 18,2 km enne õiget linna…metsade vahelt…Haapsalu lööb kindlalt üle..
Mis kõik auhindu välja ei anta…nüüd kus linnad eriti suureks aetud…peale haldusreformi..võiks väljaanda preemia…Eesti pikim tänav…ja tahaks teada, mitmenda koha saab meie väljasõit Laiküla poole…lõpeb ju Haapsalu linn Haeska ristis. Jääme põnevusega ootama…
Risti kahe teeotsa vehelised augud võiks ka lõpuks korda saada. Mitu talve järjest see jama ja lähevad aina hullemaks. Augud on juba päris suured ning tegelikult võib seal nende pärast ka ohtlike olukordi tekkida (räägin omast kogemusest).
Üleüldse nii, kui satud teisest maakonnast Läänemaale on asi ikka väga lappes. Haapsalu linnas (nt Lihula mnt) on ikka asjad päris käest ära 🙁
Seal peab oskama sõita auguridade vahel. Aga ammu aeg see jupike korda teha.
Sellised võiksid kõik meie teed olla!
Saavadki!
Kui tuleb õige valitsus, adekvaatne ja asjatundlik!!
ei valinud, ei vali.
Jah, mart on asfaltikombaini peal ja martin teerullib ja moonika teeb palka….