Kohus jättis Haapsalu raudtee kaebuse menetlusse võtmata, kuid minister lubab raha küsida

Urmas Lauri

urmas.lauri@le.ee

Kuula artiklit, minutit ja sekundit
0:00 / :

Ristil loodeti, et raudtee jõuab sinna juba kahe aasta pärast, kuid praegu on selgusetu, millal ja kas ehitusega üldse pihta hakatakse. Foto Urmas Lauri

Tallinna halduskohus ei võtnud menetlusse Haapsalu linna ja Lääne-Nigula valla ühiskaebust Haapsalu raudtee rahata jätmise kohta. Haapsalu ja Lääne-Nigula otsust edasi ei kaeba.

Kaja Kallase eelmine valitsus otsustas vähendada Euroopa taastekava mahtu 360,3 miljoni euro võrra ja seega loobuda kolme suurprojekti rahastamisest. Kolme suurprojekti seas oli ka Turba–Risti raudtee ehituse 34 miljonit eurot.

Haapsalu linn ja Lääne-Nigula vald esitasid augustis halduskohtule esialgse õiguskaitse taotluse ning tahtsid, et kohus peataks valitsuse otsuse, millega arvati Turba–Risti raudteelõigu rajamine finantseeritavate projektide hulgast välja. Vald ja linn palkasid kaebust vormistama advokaadibüroo PwC Legal Eesti vandeadvokaadi Indrek Leppiku.

Halduskohus lükkas kaebuse tagasi põhjusel, et valitsus ei otsustanud raudteed rahata jätta, vaid alles algatas taastekava muutmise menetluse. „Kohus leiab, et kaebus tuleb tagastada, sest kaebajatel puudub asjas kaebeõigus ning kaebuse rahuldamisega ei oleks võimalik saavutada kaebuse eesmärki,” märkis kohus pressiesindaja vahendusel.

Artikli lugemiseks tellige päevapilet, digipakett või logige sisse!

Kommenteeri
Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt ja nende sisu ei ole muudetud. Seega ei pruugi kommentaariumis tehtud avaldused ühtida toimetuse seisukohtadega. Lääne Elul on õigus ebasobilikud kommentaarid kustutada.
Teavita mind
42 Kommentaari
Inline Feedbacks
View all comments
Hea Okkupant
2 aastat tagasi

Kui keegi nii tahab rongiga sõita, on ju olemas rong Peetrike, las sõidab kord päevas Risti ja tagasi, ja kõik on rahul

Linlane
2 aastat tagasi
Reply to  Hea Okkupant

Ehmatasin ükspäev, linnarongike näitab meie linna külalistele nüüd Metsa tänavat. Peatänaval sellega sõita ju ei kannata enam, lõhub rongi kiiresti ära. Külalistel on kindlasti huvitav “varem väga halvas olukorras” olnud Metsa tänavat mööda sõita. Nüüd on halvima sõidetavusega tänava tiitli võitnud Posti tänav. Peaks ka sõitma ja kuulama mida giid Metsa tänaval turistidele pajatab 😊

Kristi
2 aastat tagasi

Miks on Nõukogude Venemaa raudtee park Haapsalu Jaama hoone taga
Meid Haapsalu Linna kodanikke see väga häirub
Siit jaamast veeti 1940 ja 1949 tuhandeid Eestimaa inimesi Siberisse ja nüüd peame seda kõduparki jõllitama

Hea Okkupant
2 aastat tagasi
Reply to  Kristi

Õige! Nõukogude tankide tanke Haapsalus pole, pole midagi ülesse raporteerida, peab võitlema sellega, mis on – nõukogude auruveduritega, näiteks.

K.s
2 aastat tagasi

Küsimus: kas poleks tore riigilt vahelduseks ka midagi saada, mitte ainult anda?

Tigedik
2 aastat tagasi
Reply to  K.s

Läänemaa on küll pigem saaja rollis olnud

Kristi
2 aastat tagasi

Miks ei võiks Haapsalu Ääsmäe maantee asemel üldse raudtee olla?
Niimoodi sunniksime autoomanikud rongi kasutama hoopiski
Keniaalne mõte mis? 🥰

Toreon
2 aastat tagasi

Raudteejaamad on, aga rongi pole. Nagu inimesi poleks enam. Arvatavasti tuleb ka tööstus tagasi, kui relsid maha saab. Siis on mõtet juba mõnda tööstusharu arendada.

Kristi
2 aastat tagasi

HaapsaluRaudtee vännidele on homme kl. 5.50 kogunemine Vaksali ees
Kaasa võtta plakatid ja hea tuju

Iidlane
2 aastat tagasi
Reply to  Kristi

Kas õlutit ka pakutas

Tore
2 aastat tagasi

Väga hea, et leiti põhjus raha raiskamisele äkkpidurit tõmmata. Ei mahu suuremale osale rahvale ajudesse, et rahvas jääb eelistama paindlikuma graafikuga ja palju kiiremat bussi, kui just rongipilet vähemalt poole odavam ei tule. Igasugune prognoos lubas aga hoopiski kallimat, kuskilt tuleb ju ehitus- ja hooldusrahad tagasi saada…

EI tea
2 aastat tagasi
Reply to  Tore

mis jama

Nimetule nimele IRW & Kristi
2 aastat tagasi

All oli kirjas: minge kooli! Elementaarne füüsika: IRW on bussijuht ja Kristi reisija. Pimedas lumise teega hüppab ette põder, kääris rekka või juhitamata sõiduauto. Raudtee on oluliselt kitsam ja variante ära pöörata ei ole ja äkkpidur veab rongi inertsist edasi. Aga maantee on ju olulisemalt laiem ja roolis on IRW. Bussil on alati tagavararatas kaasas. Viimasel juhul tellib Kristi takso ja jõuab Lennujaama. Aga ooperit Estonias ei saa IRW koos Kristiga lõpuni vaadata. Ja küsimus: mitu korda on Eestis rong külili kraavis olnud? Mitu korda on rongijuhil tekkinud tervisehäire. Mitu korda on rongijuht kõrvaldatud nn. rongiroolist. Kas rongis peab turvavöö… Loe rohkem »

Nimi (vabatahtlik)
2 aastat tagasi

Sedaet, Kristi on isane!

ats
2 aastat tagasi

see et kohus seda teemat isegi menetlusse ei võta on haapsalu linnviletsuse tegemata töö 🙂

Lugeja
2 aastat tagasi
Reply to  ats

NO KUST NEID TARKU NII VÕTTA ON, PEALE KARILAIU JA SUKLESE VEEL PAAR JURISTI. NÄE JÄI VÄHEKS 😊

Ott
2 aastat tagasi

Teeks sama raha eest parem neljarealise Ääsmäelt Haapsallu!

Kohalik
2 aastat tagasi
Reply to  Ott

Seda neljarealist ei saa ammugi teha…küll põhjuse leiab, et sellele pidurit tõmmata, aga esialgu võiks neljarealine olla kasvõi Ristini…asi seegi…
Head transpordiühendused on riigi toimimise edu alused, aga meil see arusaam puudub…