Ametist lahkuva valitsuse juuni lõpus tehtud otsus jätta Haapsalu raudtee koos Tallinna haigla ja kahe meditsiinikopteriga rahast ilma, tuli üsna ootamatult. Seda enam, et vähemalt Haapsalu raudtee puhul oli kõik raudtee-ehituse järgmise etapi, Turba–Risti lõigu ehituseks valmis. Projekt oli olemas, ehitushange läbi viidud, ehitaja, kes eelarvesse jääva summa eest raudteelõigu valmis ehitanuks, leitud ja valmis kopa maasse lööma niipea kui lepingul kõik allkirjad all. Paraku jäigi üks allkiri – majandus- ja kommunikatsiooniministri oma – saamata, sest peaminister Kaja Kallas jõudis Keskerakonna ministrid, kelle seas oli ka majandusminister Taavi Aas, enne raudtee ehitushanke vaidlustustähtaja lõppu valitsusest minema saata.
Otsusel on tugev kiusuajamise märk küljes, sest Haapsalu raudtee on olnud läbi aegade Keskerakonna projekt, seega poliitiline projekt. Eilne Eesti Ekspress kirjutas, et otsusele eelnes nn lehmakauplemine: Reformierakond oleks osa rahast projektidele alles jätnud, kui Keskerakond oleks riigikogust tagasi võtnud lastetoetuste tõstmise eelnõu. Seda aga keskerakondlased ei teinud. Kõrvalt vaadates meenutab kahe endise valitsuspartneri käitumine ühe pere laste omavahelist kisklemist, kus üks susib teist niikaua, kuni teine karjuma hakkab, et siis süütu näoga öelda, et mina pole midagi teinud.
Nüüd on Haapsalu linn ja Lääne-Nigula vald otsustanud valitsuse otsusele hinnangu saamiseks pöörduda halduskohtusse. Kahte omavalitsust esindava advokaadi Indrek Leppiku sõnul minnakse kohtusse nõudma kas valitsuse otsuse tühisuse tuvastamist või otsuse kehtetuks tunnistamist. Kui kohus leiab, et valitsuse otsus oli tühine või kehtetu, tuleb uesti otsustada. Uuel valitsusel, kus kõik ministritoolid on nagu kord ja kohus täidetud, on võim ja voli uus otsus teha, kuid see ei tähenda, et raudtee-ehitus äravõetud raha tagasi saab.
Alustama peaks aegruum mõistest ehk korralik raudteetaristu toob inimmassidele ruumipunktid ajas kiiremini kohale ehk võimaldab võrreldes autotranspordiga kiiremaid ühendusi. Teiseks, EL maksavad suurem osa riike inimeste raudteetranspordile peale, sest lõppkokkuvõttes on see odavam, sest regionaalsete toetuste asemel toovad inimesed headelt töökohtadelt eemal, rikkuse ise koju. Näitlikult siis, et kui rong sõidaks Tallinnasse 30-40 minutit, siis inimesed käiksid massiliselt seal kõrgema palgaga tööl, aga kuivõrd elavad Haapsalus, siis raha tuuakse siia. Kusjuures Harjumaa ja Tallinn annavad ca 70 Eesti SKPst ja näituseks paljudes Euroopa riikide linnades sees sõidavad rongid 160-180 km/h. Küsimus taandub taristu kvaliteedile ehk ei tasu s…. raudteed ehitada.… Loe rohkem »
See raudteepromo on algusest peale olnud mõne poliitiku reklaamitegevus. Raudtee asemel oleks palju tasuvam arendada hõreda asustusega Läänemaal ja Haapsalus korras teede- ja tänavatevõrku. Rong iga maja ees ei peatu, aga inimesed tahavad iga päev liikuda ja vajadusel ka kiiret päästeabi saada. Raudtee oli Venemaa projekt, algul tsaariõukonna lahemutta vedamiseks ja külma sõja ajal sõjaliselt-kaubanduslikult tähtsa militaarbjektina. Kaks korda päevas reisijateveoks oleks see liialt uhke luksus. On odavamaid ja paindlikumaid võimalusi, mida tuleks arendada poliitisel tasandil. Mingi mõttetu asja peale kohtuuksi kulutada ja kohaliku maksumaksja raha asjatult kulutada ei ole samuti kõige targem tegevus.
Vabanda aga täiesti asjatundmatu jutt. Kohalikud külateed ja ühendus riigi pealinnaga on erineva tasemega taristud. Loll on jutt majanduslikust otsetasuvusest- sel juhul lookleks Läänemaal jalgrajad. Venemaa mängu toomine on üldse poliitiline demagoogia. Sama “kaarti” viljeleb üks erakond juba 30 a. valijaskonna hirmutamiseks ja võimul olles kahjustab Eesti iseseisvat kaitsevõimet.
Kas kohalikud teed ja tänavad said selle otsusega raha juurde?
Tee endale selgeks, millistest rahadest jutt käib.
Õige jutt. Seda raudteed pole kellelegi vaja. Need teised rongid ka – puhta tühjad, keegi nendega ju ei sõida ja sõita ei taha. Autoga saab ikka ukse ette, auto on õige liiklemise vahend.
Tänases väga keerulises maailmapildis ei lähe kõik nii libedasti, kui me seda tahaksime. Millestki peamegi loobuma. Kui EL vähendas meie taasterahastust, siis tuli valikuid teha, kõigil ei saa hea olla, keegi peab ka kannatama. Vaadates neid rahastatavaid projekte, siis minu arust väga õige tulevikku suunatud otsus. Ei ole õige väita, et keskerakonnale tehti poliitilist koolikiusu, vastupidi keskerakonna üks häälekantse ida Virumaa sai väga suure piruka.
Hea et selle mõttetuse rajamine viimasel hetkel lõpetati . Loodame et igaveseks
Vaata parem pragu oma akvaariumi klaasis.
Kius oli juba selle ajuvaba raudtee rajamise tahtmine
Läbi aegade keskerakonna projekt? Lääne Elul on ikka lühike mälu küll.
Kas keerulisel ajal pole rahaga muud teha kui juristide vahel laiali külvata? Ja seda keskerakonna järgmise aasta valimisvõidu nimel? Ühte rongi saab ikka väga pikalt ja mitmete aastate valimisvõitluses ära kasutada! 🙂
Populistlik idee nagu lapse uus mänguasi – poes on elu küsimus see endale saada ja päev hiljem seisab unustatuna riiulil. Erinevalt mänguasjast on pärisrongil edaspidi jooksvad halduskulud ja doteeringud… meie kõigi taskust.
Las see raudteeprojekt jääb tulevikuteemaks ja tegeleme nüüd oluliste asjadega. Nostalgia ning unistused on toredad küll, aga mitte siis kui talvel tuba külm või toidulaud tühi.
:Hakkame aga railbaltikuga kohe homme pihta,vot seda jama on meile ikka tõeliselt vaja !!!!
Mis on olulise asjad?
tyhine hulk spekulante otsustab pidevalt meie elu üle, mida tohime, mida saame me oma raha(maksud) eest, nende käes olevate meediavahenditega info manipuleerimise tõttu lollitatakse rahvast pidevalt, sealjuures tehes rahvast igasuguste nn. toetustega sõltlasteks, arukaid otsuseid ei suudeta/taheta teha, sest suured rahad tuleb suunata omade tasku
Järeldus- rahvas on rumal, et mitte öelda loll!
Jah, sul on isegi õigus. Kui rahvas ei tea, kuidas asjad tegelikult käivad ja kust rahad tulemas olid, siis jääb üle imestada, kui kergelt nad liimile lähevad.
Luba enne valimisi rahvale mida sülg suhu toob ja oledki võidumees, pärast räägid neli aastat, et raha pole ja lubad jälle ja jälle ja jälle
Kui reaalsustaju kaob, siis on hea lubada, aga kurb on, et ka seesuguseid uskujaid on palju ja sinna neid hääli ka jagub.