Haapsalu linnavalitsus ja ehitaja avasid laupäeval Haapsalu peatänava, kuid tööd veel lõppenud ei ole.
„Oleme jõudnud niikaugele, et täna veel mõnele harjumatu Posti tänav on liikluseks avatud,” ütles laupäevasel väikesel tseremoonial Haapsalu linnapea Urmas Sukles. „Siin on veel mõningaid konarusi, mida me peame lihvima, aga suur töö on tehtud.”
Kuigi tänav on liiklusele avatud, tuleb veel korrastada ülekäigurajad, sest ettevõtlus- ja infotehnoloogiaministri määruse järgi ei tohi ülekäigurajad koosneda muna-, täringu- ega muudest ebatasastest ning laia ja sügava vuugivahega kividest, mida on Haapsalus kasutatud.
„Need tuleb nõuetega vastavusse viia,” ütles Haapsalu aselinnapea Innar Mäesalu ülekäiguradade kohta.
Rohkem kive
Haapsalu aselinnapea Tõnu Parbus täpsustas, et linnavalitsus ootab projekteerijalt ülekäikudele uut lahendust. „Linn ootab projekteerijalt sellist lahendust, mis võimaldab ka liikumispuuetega inimestel turvaliselt ja mugavalt üle ülekäiguraja minna,” ütles Mäesalu.
Kui projekteerija on linnavalitsusele esitanud ülekäiguradade uue lahenduse, selgub Mäesalu sõnul see, kui palju tee ümbertegemine maksma läheb. „Siis selgub, kes on süüdi ehk kes selle eest maksab,” ütles Parbus.
Ülekäigud ehitab ümber kogu tänava remontinud AS YIT. „Ei hakka uut ehitajat otsima,” ütles Parbus.
Kohe pärast sõidutee avamist liiklusele selgus, et parkimiskohtade vahel asuvatel haljasaladel on nurgad maha sõidetud ja mullas on sügavad vaod. Parbuse sõnul oli võimalusest, et haljasalade nurgad maha sõidetakse, juttu juba märtsis toimunud ehituskoosolekul, kus see ka protokolliti.
Puude ümber olevatele haljasaladele on nüüd plaanis laduda munakivid. Millal täpselt munakivid puude ümber tulevad, Parbus veel öelda ei osanud.
Trummipõrina saatel
Laupäeva keskpäeval lõikas Mäesalu pärast linnapea ja ehitaja kõnesid läbi teele pandud kollase lindi ning A. Le Coqi löögirühm asus trummipõrina saatel koos tohutu rahvahulgaga, keda tänava äärest pidevalt liitus, kultuurimaja poole teele. Kultuurimaja ees andis löögirühm kontserdi.
Sukles, kes oli juba enne avamist sõitnud Posti tänaval nii auto, jalg- kui ka tõukerattaga, ütles, et jalg- ja tõukerattaga on hea liikuda, kuid autoga mitte. „Üle 20 kilomeetri tunnis ei ole võimalik sõita,” ütles Sukles.
Ratta või elektritõukerattaga sõites peab Posti tänaval silmas pidama, et sõidetaks parempoolsel kergteel. See tähendab, et kui sõidetakse vanalinna poole, tuleb sõita tänava sellel küljel, kus on kaubamaja ja kultuurimaja, Tallinna maantee poole suundudes tuleb aga sõita tee sellel poolel, kus on linnavalitsus ja Maxima.
Posti tänava ehitaja, YIT ASi projektijuht Riho Tahker kinkis avamisel Suklesele ühe kõnniteekivi. Ehitaja sõnul on Posti tänaval 12 500 m² tänavakive.
Haapsalu peatänava remont algas mullu 5. juulil ja läks linnale maksma 3,65 miljonit eurot. Posti tänavat ehitas AS YIT, projekteeris Teedeprojekt OÜ ja maastikuarhitektuurse lahenduse lõi Lootusprojekt OÜ.
Pöördumine linnavalitsuse poole. Palun minge täna ja vaadake, mis on juba toimumas, kui autod pargivad Posti tänaval mitte projektijärgsetes parkimiskohtades. Olin tunnistajaks ummikule, mis korraks tekkis Maxima juures ja selle põhjustasid autod, mis parkisid poe vastas üle tee, liikuma ei saanud ei buss, ega ka Ameerika laiad limusiinid. Linnavalitsus, kas tõesti te ise ei näe millega te hakkama olete saanud?
Maxima taga on parkla ja inimesed tuleb harjutada sinna parkima. See võtab aega, aga on võimalik.
Kahjuks on parkimise taskute vahelised puud kaitseta ja juba laupäeval olid taskusse sisse-välja sõitjad puude alused alad ära sõitnud. Kaugel ei ole aeg, kus puud saavad autodelt mehhaanilisi vigastusi, rääkimata tihenenud mullast, mis ei lase uutel puudel vett ja kätte saada ja nad on hukkumise ohus. Isegi rohi ei saa seal korralikult kasvada.
Kui veel talvine lumi puude tüvedele ladustatkse, siis on puu hukkumine kiire tulema, kindlasti siis kui kloriide kasutatakse!
Karjuv ülekohus Maxima taga elavatele inimestele. Haapsalu linnas on neli suurt tänavat mida mööda pôhiline liiklus käib, nendeks on Posti, Jaama, Lihula ning Tallinna mnt. Maxima pood asub Posti tänava ääres ja nüüd üritatakse vähese parkimiskohtade olemasolu pärast poe ees klient poe taha suunata mööda pisikesi, vaikseid ja kitsaid tänavaid kus inimeste majada aknad tänavast 1m kaugusel.
Maxima taga argipäevadel parkimine kohtade puudumise tõttu võimatu
Nüüd võib küll öelda, et kodutee on üks kannatuste rada!
aegade tagant mõeldud hobusega sõitmiseks. Kui kiiresti liigub hobune?! Ja just nii kiiresti sõitku ka autod. Mulle meeldib küll uimerdada uuenenud tänaval, kohe väga vahva ja vaheldusrikas, tõsiselt!
Kuivõrd igas valdkonnas leidub praktikuid (jalgsi, rattaga, autoga liiklejaid), võiks ka mõni hobusepidaja hinnata, kas hobuste kabjad uut ‘munakiviteed’ üldse taluks või nikastavad nad jalad juba esimesel sajal meetril? Raudvitstega vankrirattad lihviks aastatega küll konarused maha aga ehk on mõistlikum kasutada selleks hädapäraselt asfaldifreesi? Vana asfaldi alust kiviparketti jaksab frees raspeldada küll. Iseküsimus, palju see terasid rikub (jällegi, küllap praktikud teavad). Mind triibuliseks kammitud peatänav ei häiriks. Ehkki pooldan linnaliikluses kondiauru, peab ka autotee hädapäraselt sõidetav olema (nt. 30 km/h).
Kas tõepoolest on see peatänava tee nii halvas korras, nagu mõni siin kirjutab!? Peaksin huvi pärast tulema kaema ja proovima. See ei saa ju olla nii. Selliseid töid võtavad ju miskid komisjonid vastu ennem avamist. Testitakse ja hinnatakse ning siis alles avatakse. Enam pole 90 dad ka, et ametnike nii kergelt ära saaks osta, kontrollid on taga igal pool. Tulen nv proovin ka siis, vaatab mis massinatega te küll sõidate, et proteesid lausa suust välja loksuvad :)))
Asi selles ongi, et see hinnangute andmine on subjektiivne. On olemas tehnilised normid ja majanduslikud põhjendused. Linnavalitsus püüab praegu hämada, et “asja tuleb veidi ainult kohendada” (peale lõputut ehitusprotsessi???). Probleem on selles, et kui juba peale vaadates on aru saada, et töö on lihtsalt ebakvaliteetne, ei täida eesmärki ja tõenäoliselt põhjustab hoopis olulisi püsikulusid ning projekteerimisel on rikutud projekteerimistingimusi- siis kuidas see protsess sai läbida ametlikult kõik ehitusetapid? Need, kes on nõus aktsepteerima (ikkagi uus, mis siis et s…) – selle alla pandi hanke hetkel üle 3milj. avalikku raha (lõppmaksumust ei leidnudki)- selle eest ei pea lihtsalt “välja kannatama”. Juhtub?… Loe rohkem »
Muidugi tule, siis näed, mis massinatega läänemaa mehed sõidavad.. Võta rahakott ka puuga selga, sest meil on nädalavahetusel rahvast rohkem kui inimesi. Igast nurgast tuleb neid kokku ja kõik sõidavad ameerika autodega. vot nii pärnakas….
Pärnakale: Võid Haapsallu tulemata jätta, sest Posti tn. autotee kohta kirjutavad kommentaarid tõtt. Lääne Elu tasulisest osast: “… Jalg- ja tõukerattaga on hea sõita, kuid autoga mitte. “Üle 20 kilomeetri tunnis ei ole võimalik sõita,” ütles Sukles.”
Kaubamaja parkla võiks olla ühesuunaline. Posti tn sisse ja Tallinna mnt välja, või vastupidi! Lihtne ja loogiline ju?!
Ühesuunaline parkla!? No küll on inimestel ikka mõtteid. Te pole vist autokoolis käinud, siis võib aru saada küll, aga kui olete…
Mis selles ühesuunalises parklas siis nii üllatavat on? Eestis on väga levinud parklad, tanklad ja hoovialad, kus on eraldi sissesõit ja eraldi väljasõit ning järjest neid ka juurde tuleb.
Kuidas sa uues kaubamaja parklas ühes suunas seikled, seda tahaks näha küll
Mõistuse juures inimene sellist kannatuste rada ei ehitaks.Kes vähegi oma autost hoolib,see teist korda Posti tänavale ei lähe.Ja üks mu tuttav ütles,et ta 5-6aastased lapsed,kes linnarongiga sõitmas käisid,hakkasid nutma -nii jubedalt raputas. Rongil pole ju mingeid vedrusid… Jääb üle oodata järgmisi valimisi.
Ära unusta nutvate laste kõrvale veel lisada, et puud saeti ka mah, siis on täispangale minek!
Ära ilgu, Oppaa! Saetigi maha nahaalselt, hoolimatult. Kuna peatänav ka uuendati sihtgrupile -jalakäijatele, autokasutajatele ja jalgratturitele küsitavalt, on Peetrikese häiriv rappumine täitsa tõepärane. Võimalik, et tagasiside pole veel marsuudi määrajateni jõudnud või pole nad seda omal nahal testinud, mida saab õnneks parandada.
eeem, muide peetrike sõidab kergliiklusteel, mitte kivisel autoteel, nii et pole vaja liialdada oli sõnumiks!
See on ainult promenaadil nii
Haapsalu on esimene eestindlik linn Eestis, mis suutis peatänava autovabaks muuta. Täiesti inimeste vabal tahtel ja vastuseisuta. Pärast 100 m läbimist autoga ka mina seal enam ei sõida.
Väga hea ju!
Kui remont jätkub, siis on kõik hästi ja ametnikud saavad endale jõuludeks suured preemiad välja kirjutada tulemusliku töö eest.
Kas vingumisega muutub midagi paremaks?
Iga kriitiline sõnavõtt ei ole veel vingumine. Nii suur projekt peaks olema linnahärradel kõrge prioriteediga. Tehti kaua ja oleks võinud teha hästi aga läks nagu ikka. See näitab pohhuismi mis valitseb linnavalitsust, mitte Sukles ega Karilaid.
mis tsirkus talvel lahti läheb, kui lund pole kuhugi lükata ja jää ja lörts tänava vallutab
Vaatame, kas üldse lund tuleb.