Margus Kurm: tõenäoliselt põhjustas laevahuku kokkupõrge Rootsi allveelaevaga

Kuula artiklit, 0 minutit ja 57 sekundit
0:00 / 0:57
Estonia. Foto: Peeter Langovits

Estonia huku asjatundjate komisjoni endine juht Margus Kurm ütles saates „Otse Postimehest”, et tõenäoliselt põhjustas laevahuku kokkupõrge Rootsi allveelaevaga.

„On ka täiesti võimalik see, et mitte allveelaev ei sõitnud otsa Estoniale vaid Estonia riivas seda allveelaeva, tekitades sinna selle vigastuse ehk kogu küsimus on tegelikult selles, mida tegi see allveelaev Estonia trassil,” ütles Kurm ja lisas „On tõenäoline, et see allveelaev turvas Estoniat, sellepärast et Estonia peal oli mingi sensitiivne saadetis.”

„Tegemist on rebendiga, mis on kogu pikkuses umbes neli meetrit ja laius 1,2 meetrit. Ehk kui te kujutate ette, et kui te lööte paberisse augu, siis keskele tuleb selline augu moodi asi ja äärtesse tekivad rebendid. See asub allpool veepiiri, kuid ulatub ka ülespoole veepiiri kuni autotekini,” kirjeldas Kurm.

Kommenteeri
Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt ja nende sisu ei ole muudetud. Seega ei pruugi kommentaariumis tehtud avaldused ühtida toimetuse seisukohtadega. Lääne Elul on õigus ebasobilikud kommentaarid kustutada.
Teavita mind
8 Kommentaari
Inline Feedbacks
View all comments
Vai
4 aastat tagasi

Ei mis Rootsi allveelaev,vene allveelaev ikka:d

oh õudust
4 aastat tagasi

võiks avaldada ka õllekate külastajate versioone, ja muidugi selgeltnägijaid tuleb kaasata komisjonidesse sest tegemist võis olla hoopis tulnukate mõne avariilise aparaadiga seal meres

Linnaviletsus
4 aastat tagasi

Tuleb moodustada tõekomisjon. Esimeheks Repinski. Liikmeteks selgeltnägijast teledoktor Vassiljev, spetsialist kõiges Karilaid, laevanduses suuri asju korda saatnud Madisson jne. Ei tõde saa enam peita.

?? ??
4 aastat tagasi

Ükski laev ei lähe iial merele,kui keres enne auk on.Isegi,kui auk olnuks 10 korda väiksem. Ja sel päeval möllas tugev torm, mäletan seda selgelt. Mul hukkus seal sõber. Kes varastas esimesel sukeldumisel tehtud filmid? Miks anti häire alles siis,kui laev külili vajuma hakkas? Miks oli tarvis kohe kehtestada hauarahu ja keelata laeva uurimine ? Neid mikse on väga palju ja selgus tuleb peale laeva üles tõstmist.Ja peale seda,kui süüdlased surnud on.

Enriko
4 aastat tagasi

Eilsest ETV orig. videoklipist jäi mulje, et laevakere metallpaneelid olid keevitusest lahti tulnud ja teineteise suhtes lihtsalt nihkes, mitte välisjõu poolt sisse muljutud. Arvan, et ebaühtlase pinnaga merepõhjale suvalisse asendisse vajunud laevakere peabki sisepingete tõttu (roostetanud)keevitustest varem või hiljem järele andma. Eeldus, et kered valmistatakse terviklikust lehtmetallist, on sügavalt ekslik. Meenub Titanicu hukk, kus laev murdus omaenda raskuse all neetide plaksudes lausa pooleks. Arvutisimulatsioonis Margus Kurmi sõnavõtu ajal olid aga 4m augu servad ilmselgete rammimisjälgedega. Arvutipoisi fantaasia? Tõepoolest, tuvastage tegelik põhjus. Andke algallikad vabaks ja las teadlased vaidlevad asja selgeks.

sellise
4 aastat tagasi

augu sai tekitada näiteks puksiiri ankur, mis laeva kaiäärest eemale tuule ja lainega lükkas või mingi kai osa mille vastu laev põrkas. kui te pole tänapäeva allveelaeva näinud , siis pole mõtet seda jura kokkupõrkest allvelaevaga rääkida, sest allveelaeva väliskest on tehtud pehmest metallist ja kaetud spets kummiga sonariga avastamise kaitseks, veelgi enam, tänapäeva allveelaeva suurem osa 2/3 vöörist asub veeall, see on umbes 7-8 m, st. auk ja muljumisjäljed saavad kokkupõrkel tekkida kusagil 3-8 m allpool veeliini, seda väiksema alveelaeva puhul.

juss
4 aastat tagasi
Reply to  sellise

Müüa sonar, mis suuda pildi luua ka kummist allveelaevast!

müüa
4 aastat tagasi
Reply to  juss

NÄHTAMATU allveelaev mis teeb parrastesse auke mõõtudes 4/1.2M, PAKKUDA VEEL KA KANGE JA KUVALDASID