Majandus- ja taristuminister Taavi Aas esitas valitsusele kohalike teede korda tegemiseks mõeldud investeeringutoetuse jagamise ettepanekud, millega on kavas teha korda ca 14,1 miljoni euro eest 96 erinevat teed ja tänavat üle Eesti. Haapsalu saab Posti tänava korrastamiseks miljoni, ettevõtlusega seotud teede korrastamiseks saavad raha ka Lääne-Nigula ja Lääneranna vald.
Minister Aasa sõnul toob kohalike teede parandamine inimesteni vahetu elukvaliteedi tõusu ning tänane lisatoetus kohalikesse teedesse võimaldab ka eriolukorra tõttu räsitud majandust turgutada.
Transiittee toetust on kavas eraldada ligikaudu 10,3 ning ettevõtlusega seotud teedele 3,8 miljonit eurot.
Tavaliselt eraldab majandus- ja kommunikatsiooniministeerium juhtumipõhist toetust korra aastas, riigieelarves ette nähtud mahus. Tänavu märtsis said kohalikud omavalitsused juba seitsme miljoni euro ulatuses investeeringutoetust, et korrastada 21 teed ja tänavat. Täna valitsuse poolt heakskiidu saanud toetusesse suunatav lisaraha on mõeldud majanduse turgutamiseks ja majanduskriisi ajal riigi rolli suurendamiseks turul.
„Kui otsisime võimalusi, et juba sel aastal suurendada ehitussektori töömahte, siis nägime kohe, et kohalike teede parandamine on üheks võimaluseks,“ lausus Aas.
Transiitteede korrastamise toetus
- Haapsalu (Posti tänava – 1 000 000 eurot
Ettevõtlusega seotud teedele korrastamise toetus
- Lääne-Nigula vald (Antsu ja Kõnnu-Allikmaa tee) – 25 940 eurot
- Lääneranna vald (Vahesoo ja Suuresoo tee) – 70 000 eurot
Toetuse saamiseks oli vajalik ka omavalitsuse enda panus, omafinantseeringu määr jääb sõltuvalt omavalitsuse põhitegevuse tulust elaniku kohta vahemikku 10-30 protsenti.
Kas lääneranna vald ei kuulu pärnule aga raha lunib ikka läänemaalt?
See on küll hea uudis.
siis küll need Suuresood ja Vahesood asuvad? Kes neid teid kasutavad?
Põllumehed ja teised kohalikud .
lugeda- millega tegeleb Lääne- Nigula juhtkond, et saab võrreldes teistega oluliselt vähem?
künnaks hoopis üles ja paneks kevadel seal kartuli maha
Miljoniga saab heal juhul foorist Kreutzwaldinini .
Ega rohkem polekski esimene aasta vaja… Tallinna mnt. saaga veel värskelt meeles, meil ju kombeks remontida postivahe aastas….Saab ikka mitu aastat jälle linnavalitsust kiita, neid jälle tagasi valida, et näe kus rabavad…
Olukord on pigem selline ,et riik annab korra aastas kindla summa, millele peab OV osaluse juurde liitma.
Kuna korraga riigilt rohkem ei saa ja endal pole rohkem juurde panna, siis käib meil asi 1a kaupa.
Nii nagu valitsetakse riiki 1a korraga, nii saab ka teid remontida 1korra aastas
Nii on, asjast õigesti aru saadud. Kui vaesus maja, ega siis parimat varianti välja ei võlugi. Kes pole rahul, tehku paremini. Papp välja käia ja saabki korda kõik teed ja ühekorraga!