Rohuküla ja Heltermaa sadamates käivad ehitustööd, mille lõppedes on Hiiumaa ja mandri vahel ühendust pidavatel parvlaevadel üks sildumiskoht juures.
Koht on kasutusel oleva kaldarambi kõrval küll olemas, kuid see ei sobinud sildumiseks praegustele laevadele, seetõttu tuli olemasolev ramp rekonstrueerida.
Nende “Hiiumaa parvlaeva” sadamatega on üks ja sama probleem – sadamad on oma ajaloolistel asukohtadel ja ajalooliselt oli maismaatransport keerulisem, kui meretransport. Nüüd on mandripoolses otsas see probleem, et sadam asub “sisemaal” ja mingit kanalit tuleb pidevalt süvendada ja ikka teatud tuulega on jama majas. Ehitaks uue sadama hoopis merre, mitte sisemaale?! Sama probleem oli Hiiumaa ja Saaremaa vahelise parvlaevaühendusega – Saaremaapoolne Triigi sadam on Hiiumaast ikka väga kaugel! Saarte Liinid tegi/tellis uuringu Saaremaa ja Hiiumaa vahelise ühenduse oerspektiivi kohta ja kõige perspektiivikam oli ühendus Saaremaa ja Hiiumaa lähimate sadamate vahel, mis lühendaks mereteed kolm korda! Jäi ikka kõige vähemsobiv… Loe rohkem »